60o Φεστιβάλ κινηματογράφου: Από την κωμωδία στο δράμα

60o Φεστιβάλ κινηματογράφου… Από την κωμωδία στο δράμα.

Του Παύλου Καραμητρούση

“Υπογραφή: Σερζ” τιτλοφορείται η φρέσκια παραγωγή που έρχεται από την Αργεντινή και είναι ενδεικτική του αδόκιμου όρου δραμεντί. Κωμωδία που στην συνέχεια της μετεξελίσσεται σε δράμα ναι, αυτό θα ήταν σωστότερη προσέγγιση για την 98λεπτη ταινία που είναι δοσμένη με κομψό χιούμορ αρχικά, αλλάζει ρότα στα μισά της και στο τέλος χάνεται στις συχνές ανατροπές που ρισκάρουν η Ράνια Ατιέ από τον Λίβανο και ο Τεξανός Ντάνιελ Γκαρσία που συνυπογράφουν το σενάριο και τη σκηνοθεσία της συγκεκριμένης ταινίας που προβλήθηκε σήμερα το μεσημέρι στην κεντρική αίθουσα του Φεστιβάλ στο Ολύμπιον.

Το πλοίο της καριέρας έχει σαλπάρει για τον γοητευτικό άσχημο, αλλά επαγγελματικά ξοφλημένο πενηντάχρονο ευκαιριακό ηθοποιό Σέρχιο Γκάρσες από την Αργεντινή. Στα νιάτα του είχε ηχογραφήσει έναν δίσκο με διασκευές από τραγούδια του Σερζ Γκενσμπούργκ, με τον οποίο πιστεύει πως δεν μοιράζεται μόνο μια ελαφρά ομοιότητα και τα ίδια αρχικά, αλλά και την ίδια αχαλίνωτη γοητεία. Καθώς κοντοζυγώνει ο τελικός του Μουντιάλ που θα φέρει την Αργεντινή αντιμέτωπη με τη Γερμανία, παρασύροντας το Μπουένος Άιρες σε ντελίριο ανυπομονησίας, η κακοτυχία του Σέρχιο χτυπάει κόκκινο. Ένα κοκτέιλ που συνδυάζει κωμωδία αρχικά, δράμα στην συνέχεια, φάρσα μυστηρίου και μαύρη κωμωδία, με μία δόση ανελέητου σαρκασμού. Το μεγάλου μήκους ντεμπούτο των δυο δημιουργών το OK, Enough, Goodbye, γυρισμένο στην Τρίπολη, γενέτειρα της Ατιέ, απέσπασε πολλές τιμητικές διακρίσεις και βραβεία, μεταξύ των οποίων και Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ του Άμπου Ντάμπι. Η δεύτερη ταινία τους, το Recommended by Enrique, χάρισε στους δύο πρωταγωνιστές το βραβείο Καλύτερης Ερμηνείας στο Φεστιβάλ του Λος Άντζελες, ενώ η τρίτη ταινία τους με τίτλο H. προβλήθηκε στα πιο σημαντικά φεστιβάλ του κόσμου, ανάμεσα στα οποία και της Βενετίας, του Σάντανς και του Βερολίνου.

Η Τζούλια Νίκολσον και ο Ντιέγκο Περέτι πρωταγωνιστές της ταινίας “Υπογραφή: Σερζ” που μπορεί να μην ενθουσίασε αλλά και δεν απογοήτευσε.

“Δεκατεσσάρων”Η Τζο είναι ελεύθερο πνεύμα, επιρρεπής σε νευρικές κρίσεις ήδη από την εφηβεία, και τώρα παλεύει να κρατήσει τη δουλειά της ως κοινωνικού λειτουργού. Η Μάρα, μια νηπιαγωγός που πατάει γερά στα πόδια της, είναι εδώ και χρόνια η καλύτερή της φίλη, από τότε που η Τζο τη βοήθησε σε ένα περιστατικό μπούλινγκ. H Μάρα βάζει τα δυνατά της για να στηρίζει τη φίλη της στα δύσκολα, όμως σταδιακά φτάνει στα όριά της, καθώς η Τζο βυθίζεται όλο και περισσότερο στην αυτοκαταστροφή. Ένα ελλειπτικό χρονικό των τελευταίων ημερών μιας μακρόχρονης φιλίας, με φόντο το μουντό τοπίο μιας ανυπέρβλητης μοναξιάς.

Οι δυο πρωταγωνίστριες της συμπαθητικής αλλά ατεκμηρίωτης κοινωνικής ταινίας “Δεκατεσσάρων” που προβλήθηκε σήμερα στον Παύλο Ζάννα.