Σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο για την Ιδιωτική Εκπαίδευση – Τι περιλαμβάνει

Το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, που στοχεύει στην αναβάθμιση του ιδιωτικού σχολείου και εντάσσεται στο πλαίσιο της συνολικής μεταρρύθμισης για ένα πιο αυτόνομο, σύγχρονο και καινοτόμο σχολείο, παρουσιάστηκε σήμερα μέσω τηλεδιάσκεψης από την Υπουργό κα Νίκη Κεραμέως, μαζί με την Υφυπουργό κα Σοφία Ζαχαράκη και τη Γενική Γραμματέα κα Σίσσυ Γκίκα, στους συντάκτες του εκπαιδευτικού ρεπορτάζ.

Εντός της ημέρας, το νομοσχέδιο αναμένεται να αναρτηθεί προς δημόσια διαβούλευση.

Όπως αναφέρει το Υπουργείο, οι αγκυλώσεις που υφίστανται και επιτάσσουν την αλλαγή του παρόντος θεσμικού πλαισίου είναι, μεταξύ άλλων, το ασφυκτικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο λειτουργίας, η αδυναμία αποτελεσματικής διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, η έλλειψη ευελιξίας στα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες, οι περιορισμοί στις δυνατότητες επιπλέον απασχόλησης των εκπαιδευτικών, οι περιορισμοί στη χρήση εγκαταστάσεων.

Στόχοι της νομοθετικής αλλαγής είναι οι κάτωθι:

  • Μείωση του κρατικού παρεμβατισμού και ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας
  • Ενίσχυση της ουσιαστικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας
  • Ενίσχυση του δικαιώματος της γονεϊκής επιλογής σχολείου
  • Ενίσχυση της ευελιξίας όσον αφορά στην οργάνωση και στη λειτουργία της σχολικής μονάδας
  • Αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού σύμφωνα με τις ανάγκες και τη φιλοσοφία του σχολείου

Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου κινούνται σε τρεις βασικούς άξονες: α) απλοποίηση πλαισίου λειτουργίας, περισσότερη αυτονομία και ευελιξία στην οργάνωση και λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, β) αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και στήριξη των εκπαιδευτικών και γ) αξιοποίηση κτηριακών εγκαταστάσεων και ευελιξία.

Ως προς την οργάνωση και λειτουργία σχολικής μονάδας, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με το νέο νομοχέδιο δηλώνει πως εισάγει:

  • Ευελιξία στη διαμόρφωση διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος (επιπλέον του υποχρεωτικού ΥΠΑΙΘ)
  • Ευελιξία στην προσθήκη εκπαιδευτικών και άλλων δραστηριοτήτων στις δράσεις εκτός ωρών και ημερών λειτουργίας των σχολείων
  • Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας με μόνο έλεγχο νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας
  • Διεύρυνση δυνατότητας μετεγγραφών μαθητών (και από ιδιωτικά σε ιδιωτικά σχολεία)

Ως προς τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, οι προτάσεις είναι οι ακόλουθες:

  • Αξιολόγηση σχολικής μονάδας, εκπαιδευτικού έργου και εκπαιδευτικών (κατ’ αναλογία κριτηρίων δημόσιου σχολείου)
  • Πρόβλεψη συμβάσεων αορίστου χρόνου για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς – κατάργηση συμβάσεων 2ετίας
  • Δυνατότητα περιορισμού ωραρίου 1) κατόπιν αίτησης του εκπαιδευτικού και 2) σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του ωραρίου του διοριστηρίου
  • Δυνατότητα πρόσθετης απασχόλησης εκπαιδευτικών σε δραστηριότητες εκτός σχολικού ωραρίου, με δυνατότητα αύξησης εισοδήματος
  • Έλεγχος νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας στον ορισμό Διευθυντή και Υποδιευθυντή από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης
  • Δυνατότητα αντικατάστασης Διευθυντή/Υποδιευθυντών εντός του σχολικού έτους
  • Δυνατότητα διορισμού Υποδιευθυντή/ών (προαιρετική και όχι υποχρεωτική), ανεξαρτήτως αριθμού

Νέες ευκαιρίες απασχόλησης των εκπαιδευτικών, με δυνατότητα αύξησης του εισοδήματός τους:

  • Δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες μετά το πέρας του (υποχρεωτικού ή διευρυμένου) ωραρίου με πρόσθετη αμοιβή
  • Δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται παράλληλα σε κέντρα ξένων γλωσσών και άλλους φορείς εκπαίδευσης με πρόσθετη αμοιβή
  • Δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται με πρόσθετη αμοιβή σε δραστηριότητες της σχολικής μονάδας και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (και όχι μόνο μέχρι 30 Ιουνίου)

Οι εκπαιδευτικοί θα προσλαμβάνονται πλέον με συμβάσεις αορίστου χρόνου. Καταργούνται οι συμβάσεις 2ετίας των εκπαιδευτικών που τους οδηγούσαν σε δυσμενή θέση.

Για τη χρήση των κτηριακών εγκαταστάσεων:

  • Δίνεται η δυνατότητα συστέγασης όλων των ειδών φορέων εκπαίδευσης
  • Προβλέπεται η αξιοποίηση κτηριακών εγκαταστάσεων και το καλοκαίρι, με δυνατότητα απασχόλησης των εκπαιδευτικών του σχολείου και αύξησης του εισοδήματός τους.
Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
Ιανουάριος 16, 2024
Μπάιντεν προς Ζελένσκι: Αναγκαία η συνέχιση της υποστήριξης της Ουκρανίας
Ιανουάριος 11, 2025
Θεσσαλονίκη: Σπείρα με εγκέφαλο έναν 26χρονο ξάφριζε σπίτια – Πάνω από μισό εκ. ευρώ η λεία σε πέντε μήνες
Ιανουάριος 11, 2025
Ραγδαία αλλαγή του καιρού με πυκνά χιόνια «ακόμη και σε πολύ πολύ χαμηλά υψόμετρα» – Πού αναμένονται τα πιο έντονα φαινόμενα
Ιανουάριος 11, 2025
Kυκλοφοριακές ρυθμίσεις σήμερα στη Λεωφόρο Ποσειδώνος λόγω έργων
Ιανουάριος 11, 2025
Μάκης Χριστοδουλόπουλος: «Ο εγγονός του φταίει, αυτός τα κάνει όλα – Νομίζει ότι θα γίνει όνομα» – Νέες δηλώσεις από τον επιχειρηματία που τον απέλυσε
Ιανουάριος 11, 2025
Κρήτη: Αυτοκίνητο συγκρούστηκε… με κατσίκα – Συνελήφθη ο ιδιοκτήτης της
Ιανουάριος 11, 2025
Λάρισα: Συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του 39χρονου Βασίλη Καλογήρου – «Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά»
Ιανουάριος 11, 2025
Βόλος: 41χρονος ξυλοκόπησε άγρια την μητέρα του – «Κοιμάται με ένα μαχαίρι κάτω από το μαξιλάρι του»
Ιανουάριος 11, 2025
Λος Άντζελες: Μαίνονται τα πύρινα μέτωπα, 11 οι νεκροί – Πάνω από 140.000 στρέμματα στάχτη
Ιανουάριος 11, 2025
ΜΜΜ: «Πρεμιέρα» για ανέπαφες πληρωμές σε μετρό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ
Ιανουάριος 11, 2025