Την ημερομηνία της έναρξης της σχολικής χρονιάς επανεξετάζουν – σύμφωνα με πληροφορίες- η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και τα μέλη της επιτροπής των λοιμωξιολόγων, καθώς τις τελευταίες μέρες το επιδημιολογικό φορτίο του κορονοϊού στη χώρα μας είναι ακόμα επιβαρυμένο.
Η πρόταση που βρίσκεται στο τραπέζι είναι τα σχολεία να ανοίξουν μια εβδομάδα αργότερα από ό,τι έχει ανακοινωθεί, δηλαδή στις 14 Σεπτεμβρίου.
Τα στοιχεία των τελευταίων ημερών έχουν προκαλέσει έντονη ανησυχία στους ειδικούς για την πορεία της πανδημίας. Η Αττική και η Θεσσαλονίκη βρίσκονται σε «κόκκινο συναγερμό», αφού είναι δύο πόλεις που βρίσκονται σταθερά στις πρώτες δύο θέσεις της κατανομής των κρουσμάτων. Μόνο την Παρασκευή, 21 Αυγούστου, σύμφωνα και με την επίσημη ανακοίνωση του ΕΟΔΥ καταγράφηκαν 76 κρούσματα στην Αττική και 46 στη Θεσσαλονίκη.
Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη εβδομάδα, πραγματοποιήθηκαν δύο συσκέψεις της ηγεσίας του υπουργείου με τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορoνοϊού και τη Δευτέρα αναμένονται οι ανακοινώσεις με τις λεπτομέρειες για το πώς θα λειτουργήσουν όλες τις εκπαιδευτικές δομές που εποπτεύει το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Η υπουργός, Νίκη Κεραμέως, από την αρχή της πανδημίας έως και σήμερα, δεν παύει να επαναλαμβάνει ότι οι αποφάσεις που λαμβάνονται έχουν «οδηγό» τις εισηγήσεις των ειδικών. Γι’ αυτό και έγινε δεκτή η πρόταση της Επιτροπής προς το υπουργείο Παιδείας. Η υπουργός, ανακοίνωσε ότι αποδέχθηκε την εισήγηση, η οποία προβλέπει μεταξύ άλλων ότι εκπαιδευτικοί και μαθητές (από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο) θα φορούν μάσκα, ότι θα γίνονται διαφορετικά διαλείμματα ανά τάξη, ότι θα γίνεται καθαρισμός των σχολείων κατά τη λειτουργία τους και μετά το πέρας των μαθημάτων και ότι θα υπάρχουν, με ευθύνη των δήμων, αντισηπτικά σε όλα τα σχολεία.
Η υπουργός χαρακτήρισε τις προηγούμενες ημέρες τη χρήση μάσκας ως «το πιο σημαντικό εργαλείο» που υπάρχει αυτή τη στιγμή για να θωρακιστούν ενήλικες και παιδιά από τη νόσο COVID-19 και για αυτόν τον λόγο θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στις ηλικίες του νηπιαγωγείου και των τριών πρώτων τάξεων του δημοτικού στην εκπαίδευση για την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας.
Ερωτηματικό παραμένει, πάντως, τι θα γίνει με την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, η οποία αναπτύχθηκε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα την περασμένη ‘Ανοιξη, και το εάν –και πώς– θα έχει επικουρικό ρόλο με την δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.