Ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Δωδεκανήσου θα αναβιώσει την 22α Σεπτεμβρίου 2020 υπόθεση με κατηγορούμενο για ανθρωποκτονία από αμέλεια από υπόχρεο, πρώην προϊστάμενο των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ρόδου που καταδικάστηκε πρωτοδίκως σε ποινή φυλάκισης 18 μηνών με 3ετή αναστολή.
Ο κατηγορούμενος φέρεται την 4-9-2014, ενώ ήταν υπεύθυνος για την συντήρηση οδικών έργων της νήσου Ρόδου να παρέλειψε να λάβει μέτρα με αποτέλεσμα να τραυματιστεί θανάσιμα σε τροχαίο η Σταματία Δημητρά του Στέργου, ηλικίας 32 ετών.
Ειδικότερα, η ανωτέρω οδηγός κινούμενη επί της οδού Κωνσταντινουπόλεως στη Ρόδο, με κατεύθυνση από Κορακόνερο προς την πόλη, έχασε τον έλεγχο του οχήματός της και εξετράπη της πορείας της με αποτέλεσμα αρχικά να προσκρούσει και να κάμψει μεταλλικό σωλήνα σήματος, να εξέλθει του οδοστρώματος, να διανύσει τροχιά και να προσκρούσει σε τοιχίο – εξώστη οικίας, με συνέπεια την πτώση του οχήματός της στο διάκενο μεταξύ οδοστρώματος και της παρακείμενης οικίας, όπου η ίδια καταπλακώθηκε από αυτό και τραυματίστηκε θανάσιμα συνεπεία κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων, ενώ ο θάνατός της, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, θα είχε αποτραπεί αν ο κατηγορούμενος είχε λάβει έγκαιρα μέτρα.
Πιο συγκεκριμένα φέρεται να ήταν υποχρεωμένος να τοποθετήσει στην οδό σύστημα αναχαίτισης οχημάτων, να προβαίνει σε τακτικούς ελέγχους αυτών, να παραγγέλλει σε αρμόδια συνεργεία την αντικατάστασή τους σε περίπτωση κακοτεχνιών ή βλαβών, να διαπιστώνει την αποκατάστασή τους αλλά και να παραγγέλλει την εξ υπαρχής τοποθέτησή τους σε περίπτωση οριστικής έλλειψης αυτών, όπως στο σημείο του θανάσιμου τροχαίου ατυχήματος, στην οδό Κωνσταντινουπόλεως.
Ο κατηγορούμενος, όφειλε κατά τις περιστάσεις και μπορούσε να παραγγείλει την τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της οδού και της σφοδρής πιθανότητας εκτροπής των αυτοκινήτων ειδικά κατά τις βραδινές ώρες.
Απολογούμενος τόνισε ότι η υλοποίηση και η παραλαβή του έργου έγινε σε χρόνο που ο ίδιος δεν είχε καμία αρμοδιότητα στις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου.
Το θανατηφόρο δυστύχημα επισυνέβη σε έργο που εκτελέστηκε και συντηρείται με βάση εγκεκριμένη νόμιμα μελέτη σε περίοδο που δεν ήταν προϊστάμενος των Τεχνικών Υπηρεσιών, ενώ επεσήμανε ότι ο Δήμος δεν ήταν υποχρεωμένος στη θέση που έγινε το δυστύχημα να έχει εγκατεστημένα στηθαία ασφαλείας αφού το όριο ταχύτητας ήταν 30 χιλ./ώρα με έγκαιρη προειδοποιητική σήμανση, ενώ δεν υπήρχε κανένα νομικό πλαίσιο για την ανάγκη τοποθέτησης στηθαίων, τότε που εκπονήθηκε η μελέτη και συγκεκριμένα τα έτη 1998-2001.
Επεσήμανε επίσης ότι η περιοχή δεν παρουσιάζει πιθανότητα εκτροπής αφού δεν υπάρχει κανενός είδους καμπυλότητα και μηδενική συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων.
Στην αγόρευσή τους οι συνήγοροι υπεράσπισής του τόνισαν ότι βάσει συγκεκριμένου νόμου στις οδούς με όριο ταχύτητας τα 30 χιλ. δεν απαιτείται η τοποθέτηση στηθαίων και ως εκ τούτου δεν υφίσταται αιτιώδης σύνδεσμος μεταξύ πράξεως και αποτελέσματος από την στιγμή που δεν παρέλειψε να προβεί σε κάποια ενδεδειγμένη ενέργεια για την αποτροπή ατυχημάτων. Υποστήριξαν δε ότι η 32χρονη είχε παραβιάσει το όριο ταχύτητας της οδού.