Γιατί η Αττική «θρέφει» τον κορονοϊό

Το μυστήριο της Αττικής καθώς ο SARS-CoV-2 επιδεικνύει ισχυρή ανοσία στα σφιχτά μέτρα που έχουν επιβληθεί στους κατοίκους της προβληματίζει τους ειδικούς.

Και παραδέχονται ότι οι δρόμοι οι πλατείες οι ουρές στα καταστήματα και στα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και οι ευάλωτες κοινωνικά ομάδες που ζουν στο κέντρο της πόλης συνθέτουν το πλέον εύφορο έδαφος για να συνεχίσει τη δυναμική του πορεία, σύμφωνα με το «Βήμα της Κυριακής».

Αντίστοιχα η πυκνότητα του πληθυσμού σε συνδυασμό με τη ψυχολογική κόπωση που μεταδίδεται με εξίσου ταχύτατους ρυθμούς λειτουργεί όπως το λίπασμα που θρέφει τον πανδημικό ιό.

Οι αριθμοί περιγράφουν λεπτομερώς τα τρωτά σημεία της Αττικής εν μέσω πανδημίας. Η μεγαλύτερη περιφερειακή ενότητα της Ελλάδας έχει έκταση 3.808 χλμ και συνεπώς καλύπτει μόλις το 2,9% της συνολικής έκτασης της χώρας. Ομως σε αυτόν τον περιορισμένο χώρο στριμώχνονται 3,7 εκατομμύρια άνθρωποι  αλλιώς το 35,4% του μόνιμου πληθυσμού.

Ο μέσος όρος της ηλικίας των κατοίκων της πρωτεύουσας είναι τα 41,3 έτη, εν τούτοις ο δείκτης γήρανσης είναι ανησυχητικός (125.0) με το ποσοστό των ηλικιωμένων (65 ετών και άνω) στο σύνολο του πληθυσμού να αγγίζει το 17,4%

Σημειώνεται δε ότι στον κεντρικό τομέα Αθηνών το αντίστοιχο ποσοστό σκαρφαλώνει στο 18,7% ενόσω χρόνο με το χρόνο καταγράφονται σταθερά ταχύτατες τάσεις γήρανσης. Μοιραία οι ανάγκες της μεγαλούπολης της χώρας εξυπηρετούνται από ένα δαιδαλώδες δίκτυο μεταφορών που εκτελεί καθημερινά 1,6 εκατομμύρια μετακινήσεις. Υπολογίζεται ότι από αυτές οι 700.000 πραγματοποιούνται από τα μέσα σταθερής συγκοινωνίας και οι υπόλοιπες 900.000 από λεωφορεία και τρόλεϊ

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στους δρόμους της Αττικής κυκλοφορούν 1.150 οχήματα αριθμός που εν μέσω πανδημίας κρίνεται ανεπαρκής για την τήρηση των απαραίτητων αποστάσεων αναγκάζοντας την κυβέρνηση να αναπτύξει ένα σχέδιο ενίσχυσης έτσι ώστε διαδοχικά και έως το τέλος του έτους οι πολίτες να εξυπηρετούνται από 1.600 οχήματα. Αντίστοιχα μάχη με τον χρονο δίνεται για την αναβάθμιση του τραμ και του μετρό ενόσω τα κρούσματα καλπάζουν.

«Περιγράφοντας κανείς την Αττική θα μπορούσε να πει ότι είναι σαν να έχουμε μια χώρα που έχει συγκεντρωθεί σε μία περιφέρεια. Χαρακτηρίζεται δε από περιοχές με μεγάλη πυκνότητα πληθυσμού όπου συνυπάρχει και μεγάλο ποσοστό ευάλωτων κοινωνικά ομάδων. Και εκει η τήρηση των μέτρων δεν είναι εύκολη» παρατηρεί μιλώντας στο Βήμα ο αναπληρωτής καθηγητής Επιδημιολογίας Πραληπτικής Ιατρικής του ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτραπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, Δημήτρης Παρασκευής.

Πηγή: Το βήμα της Κυριακής

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Η Ρωσία κατηγορεί το ΝΑΤΟ ότι προσπαθεί να μετατρέψει τη Μολδαβία σε κέντρο εφοδιασμού για τον ουκρανικό στρατό
25 Δεκεμβρίου, 2024
Χριστουγεννιάτικες βόλτες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη – Κέφι, εκδηλώσεις και χαλαροί ρυθμοί
25 Δεκεμβρίου, 2024
Βρέθηκε πτώμα σε τροχό αεροσκάφους της United Airlines μετά την προσγείωσή του στο αεροδρόμιο του Μάουι
25 Δεκεμβρίου, 2024
Αναφορές ότι μπορεί να εντοπίστηκε νέος μαζικός τάφος έξω από τη Δαμασκό – Βρέθηκαν σακούλες με οστά
25 Δεκεμβρίου, 2024
Ισραήλ και Χαμάς αλληλοκατηγορούνται για την καθυστέρηση σε μια συμφωνία εκεχειρίας
25 Δεκεμβρίου, 2024
Λονδίνο: Συνελήφθη άνδρας που έριξε το ΙΧ του σε πεζοδρόμιο τραυματίζοντας τέσσερα άτομα
25 Δεκεμβρίου, 2024
Αστυνομικός του Α.Τ. Χαλανδρίου έδειρε «Άι Βασίλη» και Αντιδήμαρχο
25 Δεκεμβρίου, 2024
Θεσσαλονίκη: Επεισόδιο ενδοοικογενειακής βίας στα Διαβατά – Συνελήφθη 36χρονος
25 Δεκεμβρίου, 2024
Συνεχίζεται η κακοκαιρία με καταιγίδες και χιόνια – Οι δύο εξάρσεις των φαινομένων μέχρι την Πρωτοχρονιά
25 Δεκεμβρίου, 2024
Συντριβή αεροπλάνου στο Καζακστάν: Eξετράπη λόγω ομίχλης, λέει η αεροπορική εταιρεία – Ξεπερνούν τους 30 οι νεκροί
25 Δεκεμβρίου, 2024