Πυρ ομαδόν από την αξιωματική αντιπολίτευση στην κυβέρνηση για τον τρόπο διαχείρισης της πανδημίας με τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και τον Αλέξη Τσίπρα να σχολιάζουν καυστικά και τα συστημένα copy paste “ραβασάκια” του Μαξίμου με οδηγίες για επίθεση στην Κουμουνδούρου.
Ο τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση αντιμετωπίζει το δεύτερο κύμα του φονικού ιού προκαλεί έντονες αντιδράσεις στον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία οι οποίες φθάνουν πλέον ανοιχτά και στο πρόσωπο του καθηγητή Τσιόδρα ειδικά μετά την τελευταία του συμμετοχή στην ενημέρωση για τον covid-19.
Είναι ενδεικτική η δήλωση του αναπληρωτή τομεάρχη Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Γιαννούλη πως ο Σ. Τσιόδρας δεν θα ήταν πλέον επιλογή μας, ειδικά μετά τα όσα ανέφερε ο λοιμωξιολόγος για τις δημόσιες συγκοινωνίες μιλώντας για αμιγώς τεχνικά θέματα. Επίσης, ο βουλευτής Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης σχολίασε στο Κανάλι της Βουλής πως “ο κ. Τσιόδρας έκανε μία προσπάθεια με την καρδιά, την ψυχή και τη λογική, αυτό που δεν μάς είπε όμως, για να είναι η καρδιά και η λογική αποδοτικές, ότι θα πρέπει αυτά που λέμε στον κόσμο να είναι πειστικά. Και για να είναι θα πρέπει να υπάρχουν κρατικές πρωτοβουλίες που θα αποδεικνύουν ότι δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για συνωστισμό και για επτά μήνες να μην έχει γίνει τίποτα στα Μέσα Μαζικής Μεταφορές και για να μην συνωστίζονται 27 παιδιά μέσα στις τάξεις”. ΄Την ίδια ώρα ο τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίκος Παππάς που επισκέφθηκε αμαξοστάσια του ΟΣΥ διαπίστωσε ότι 270 λεωφορεία και τρόλευ που “κάθονται” θα μπορούσαν με μικροεπισκευές να βγουν στον δρόμο.
Οι εκρηκτικές διαστάσεις που προσλαμβάνει η πανδημία στην χώρα μας απασχόλησαν και την σημερινή συνεδρίαση του Πολιτικού Κέντρου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία. Εκεί έγινε αναλυτική συζήτηση και για τον Πτωχευτικό Κώδικα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα επιδιώξει το αμέσως επόμενο διάστημα με παρεμβάσεις του να ασκηθεί πίεση για αναστολή της εφαρμογής του νέου πτωχευτικού. Οι βουλευτές του κόμματος σε συνεργασία με τις νομαρχιακές επιτροπές ανά τη χώρα θα προχωρήσουν σε σειρά επαφών με κοινωνικούς φορείς, επιμελητήρια, εμπορικούς και δικηγορικούς συλλόγους προκειμένου να συνεχιστεί η διαδικασία ενημέρωσης των πολιτών για τις ολέθριες συνέπειες του νέου νόμου, που θα εφαρμοστεί εν μέσω οικονομικής ύφεσης και πανδημίας.
Το δεύτερο κρίσιμο θέμα που συζητήθηκε στο πολιτικό κέντρο της Κουμουνδούρου ήταν η πανδημία πάνω σε δύο άξονες: Τον αμιγώς υγειονομικό και τον οικονομικό. Σημειωτέον πως ο Αλέξης Τσίπρας είχε σήμερα σύσκεψη με επιδημιολόγους και λοιμοξιολόγους με τη συμμετοχή των αρμόδιων τομεαρχών.
Κατά την αξιωματική αντιπολίτευση η κυβέρνηση έχει χάσει τον έλεγχο της κατάστασης καθώς το δεύτερο και σφοδρότερο κύμα της πανδημίας βρίσκει την χώρα απροετοίμαστη και το ΕΣΥ απολύτως ανοχύρωτο. Εξέλιξη για την οποία ο Αλέξης Τσίπρας απέδωσε την αποκλειστική ευθύνη στην κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη που άφησε να περάσουν οκτώ μήνες με αυτοθαυμαζόμενος. Σχολίασε δε πως “όσα σκονάκια και να στείλει ο κ. Μητσοτάκης στα Μέσα που τον λιβανίζουν, δυστυχώς- για όλους μας- οι πολίτες βιώνουν καθημερινά τις πληγές από τις δραματικές επιπτώσεις της αδράνειάς του”. Για το ίδιο θέμα η γραμματέας της ΚΟ Όλγα Γεροβασίλη παρατήρησε πως “με τόση λάσπη, μόνο το μυστρί φαίνεται να λείπει από το επιτελείο της κυβερνητικής προπαγάνδας”. Αλλά και ο εκπρόσωπος Τύπου Νάσος Ηλιόπουλος συνεχάρη τα φιλοκυβερνητικά μέσα που δεν αναπαρήγαγαν αυτολεξεί το “σκονάκι” του Μεγάρου Μαξίμου.
Ο ΣΥΡΙΖΑ επιμένει πως η κυβέρνηση αρνείται να δημοσιοποιήσει τα πρακτικά από συνεδριάσεις της επιστημονικής επιτροπής και επαναφέρει το αίτήμα για άμεση επίταξη των ιδιωτικών ΜΕΘ.
Ως προς το οικονομικό σκέλος κατηγορεί την κυβέρνηση πως έχει αποτύχει πλήρως να στηρίξει εργαζόμενους, άνεργους και πληττόμενες επιχειρήσεις. Προτεραιότητα δίνει στο ζήτημα των δημόσιων συγκοινωνιών καθώς αναδεικνύονται βαρύτατες ευθύνες για τα περίπου 300 οχήματα που παραμένουν ακινητοποιημένα. Ο αρμόδιος Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Παππάς που επισκέφθηκε τα αμαξοστάσια του ΟΣΥ στη Νέα Φιλαδέλφεια και το Ρουφ ζήτησε να επισκευαστούν πολύ γρήγορα τα οχήματα, να αρθούν άμεσα οι αποσπάσεις οδηγών και μηχανικών από πολιτικά και βουλευτικά γραφεία, να γίνει γρήγορος διαγωνισμός-προκήρυξη για να προσληφθεί το απαραίτητο προσωπικό, με διαδικασίες ΑΣΕΠ και διακομματικό έλεγχο και να επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός του ΣΥΡΙΖΑ για 750 νέα λεωφορεία, τον οποίο ακύρωσε χωρίς λόγο ο κ. Καραμανλής.
Την ίδια ώρα στήριξη της δημόσιας υγείας με ασφαλείς μετακινήσεις ζητούν 43 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτώντας μεταξύ άλλων: Αν σκοπεύουν οι αρμόδιοι υπουργοί να προχωρήσουν σε ορισμό ενός κουπονιού μετακίνησης σε χιλιάδες πολίτες ώστε να χρησιμοποιούν το Ταξί έναντι των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς τούς μήνες μέχρι την άνοιξη ώστε να υπάρξει σχετική αποσυμφόρηση και ασφαλής μετακίνηση ομάδων υψηλού κινδύνου.