Κηφισιά: Καταγγελίες για το ρέμα της Χελιδονούς

Αντιδράσεις στους κατοίκους της Κηφισιάς έχει δημιουργήσει η απόφαση να σκεπαστεί το ρέμα της Χελιδονούς.

Σύμφωνα με καταγγελίες δημότη της περιοχής, ο οποίος είχε κάνει αίτηση να γίνει καθαρισμός του ρέματος και αντιστήριξη του δρόμου, η Περιφέρεια ξεκίνησε το έργο όχι από την αρχή αλλά από… τη μέση του ρέματος! Μάλιστα, σε ερώτηση προς τους αρμόδιους «για ποιο λόγο το έργο ξεκινάει από τη μέση», οι εργολάβοι τού απάντησαν «δεν έχουμε ιδέα»! Το πιο σημαντικό, βέβαια, που προκύπτει από τις συγκεκριμένες καταγγελίες είναι ότι υπάρχει μελέτη να σκεπαστεί το ρέμα σε δύο σημεία, κάτι που αν συμβεί θα δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στην περιοχή καθώς το νερό θα «εγκλωβιστεί».

Άλλωστε, μόλις τον περασμένο Μάρτιο -λόγω των έντονων βροχοπτώσεων- ένα μεγάλο τμήμα του οδοστρώματος της Δεκελείας είχε πέσει, γιατί το νερό της κοίτης το είχε σκάψει ενώ σε άλλο επικίνδυνο σημείο του ρέματος, στο παρελθόν, λίγο έλειψε να θρηνήσουμε θύματα εξαιτίας της κακοτεχνίας. «Πρόκειται για το σημείο, κοντά στο αντλιοστάσιο της ΕΥΔΑΠ, όπου το έδαφος ρηχαίνει απότομα, με αποτέλεσμα πάλι να υπερχειλίζει και να περνάει πάνω από το οδόστρωμα. Πέρυσι ένα αμάξι είχε παρασυρθεί και ευτυχώς που βρέθηκαν κάποιοι διερχόμενοι και απεγκλώβισαν τον άτυχο οδηγό», αναφέρουν οι καταγγέλλοντες δημότες της περιοχής στο newsique.

Λίγο μετά την συμβολή του με την Εθνική Οδό, το ρέμα είχε πριν πολλά χρόνια εγκιβωτιστεί και στο σημείο που υπήρχε ένα γεφυράκι, έγινε δρόμος.

 

Κοντά στο αντλιοστάσιο της ΕΥΔΑΠ, το έδαφος ρηχαίνει απότομα, με αποτέλεσμα πάλι να υπερχειλίζει και να περνάει πάνω από το οδόστρωμα.

Η ένσταση επί της μελέτης

Το newsique,gr, επικοινώνησε με τον κύριο Αλέξανδρο Δελλή, ο οποίος ανέδειξε το ζήτημα αλλά και προχώρησε σε ένσταση επί της μελέτης της Περιφέρειας, κατά τη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης, η οποία έχει ολοκληρωθεί. «Προσπαθώ 5-6 χρόνια για να φτιαχτεί το ρέμα της Χελιδονούς και είμαι ενάντια στο να γίνει σκέπασμα. Θέλω να φτιαχτεί, όμως να είναι φυσικό, όχι να σκεπαστεί. Έχω κάνει και ένσταση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Δελλής. «Ζητώ να γίνει το ρέμα όπως ήταν στη φυσική του μορφή, χωρίς να σκεπαστεί. Αυτό δηλαδή που λέει η κοινή λογική», συμπλήρωσε.

Ο κύριος Αλέξανδρος Δελλής, κάτοικος της περιοχής, ανέδειξε το ζήτημα και προχώρησε σε ένσταση επί της μελέτης της Περιφέρειας.

Η θέση της Περιφέρειας

Σύμφωνα με την απάντηση της Περιφέρειας Αττικής στο newsique, η Δ/νση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας εκτελεί έργο επί της οδού Δεκελείας στον Δήμο Κηφισιάς για την αντιστήριξη της οδού, στην οποία υπέστησαν διαβρώσεις τα πρανή της τα προηγούμενα χρόνια (2015, 2016) από εκτεταμένες βροχοπτώσεις.

Η περιφέρεια Αττικής ξεκαθαρίζει πως το έργο που εκτελεί η Δ/νση Τεχν. Έργων Περιφέρειας Αττικής έχει τίτλο «Αντιστήριξη οδού αρ.3 Πίνακας 2, ΦΕΚ 1787/2007 στο Δήμο Κηφισιάς» και είναι έργο Οδοποιίας, το οποίο σκοπό έχει να παρέχει ασφαλή αντιστήριξη των πρανών της παρακείμενης οδού και ΟΥΔΟΛΩΣ έχει να κάνει με Υδραυλικό έργο που αφορά στη διευθέτηση της κοίτης του ρέματος».

Αναλυτικά η απάντηση της Περιφέρειας στο newsique:

«H Περιφέρεια Αττικής και συγκεκριμένα η Δ/νση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας, εκτελεί έργο επί της οδού Δεκελείας στον Δήμο Κηφισιάς για την αντιστήριξη της οδού, στην οποία υπέστησαν διαβρώσεις τα πρανή της τα προηγούμενα χρόνια (2015, 2016) από εκτεταμένες βροχοπτώσεις.

Το έργο που εκτελεί η Δ/νση Τεχν. Έργων Περιφέρειας Αττικής, έχει τίτλο «Αντιστήριξη οδού αρ.3 Πίνακας 2, ΦΕΚ 1787/2007 στο Δήμο Κηφισιάς», είναι έργο Οδοποιίας, το οποίο σκοπό έχει να παρέχει ασφαλή αντιστήριξη των πρανών της παρακείμενης οδού και ΟΥΔΟΛΩΣ έχει να κάνει με Υδραυλικό έργο που αφορά την διευθέτηση της κοίτης του ρέματος.

Το έργο περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο την κατασκευή οπλισμένων πασσάλων (οπλισμένο σκυρόδεμα από σίδερο), για την αντιστήριξη της οδού, διότι είχαν προκληθεί εκτεταμένες φθορές στα πρανή της οδού, με κίνδυνο την ασφαλή οδική διέλευση των διερχόμενων οχημάτων, λόγω της προκληθείσας μείωσης της διατομής της οδού.

Σε ό,τι αφορά το Ρέμα Χελιδονούς το τμήμα Υδραυλικών Έργων-Λιμενικών Έργων της Δ/νσης Τεχν. Έργων Περιφέρειας Αττικής, εκπονεί μελέτη με τίτλο ¨Μελέτη οριοθέτησης και έργων διευθέτησης ρέματος Χελιδονούς». Μέχρι σήμερα, έχει εκπονηθεί η προμελέτη έργων διευθέτησης, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) των έργων διευθέτησης, που περιλαμβάνει επιπλέον την πρόταση οριοθέτησης για τον καθορισμό των οριογραμμών του υδατορέματος, καθώς και συνοπτική έκθεση του φακέλου οριοθέτησης.

Η πρόταση οριοθέτησης έχει λάβει υπόψη τα φυσικά και τεχνητά στοιχεία που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του υδατορέματος. Η προτεινόμενη λύση αποτελεί τη βέλτιστη προσαρμογή στον διαθέσιμο χώρο και αφήνει στο μέγιστο δυνατό μήκος ανοικτή διευθετημένη κοίτη .

Προκειμένου για την τήρηση της διαδικασίας έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων των έργων αυτών από την αρμόδια για την περιβαλλοντική αδειοδότηση υπηρεσία, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (Ν. 4258/14 άρθρο 3 «Διαδικασία Οριοθέτησης» κεφ. Β παρ 1), η ΜΠΕ έχει διαβιβαστεί στην αρμόδια υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής /Διεύθυνση Περιβάλλοντος & Χωρικού Σχεδιασμού Τμήμα Περιβαλλοντικού & Χωρικού Σχεδιασμού, η οποία με το με αρ. πρωτ. 66185/3515/27-08-2020 έγγραφό της διαβίβασε τη ΜΠΕ για διαβούλευση στους αρμόδιους φορείς και τελεί εν αναμονή των σχετικών γνωμοδοτήσεων, προκειμένου να εγκριθεί, ήτοι να εκδοθεί η σχετική Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ).

Συμπερασματικά, τη δεδομένη στιγμή αναφορικά με το ερώτημα για το ρέμα Χελιδονούς, τα μόνο έργα που εκτελούνται αφορούν την οδοποιία και συγκεκριμένα την αντιστήριξη της οδού Δεκελείας. Όπως προκύπτει από τα παραπάνω σε καμία περίπτωση το έργο δεν αφορά σε διευθέτηση της κοίτης του ρέματος. Όσο για το αντιπλημμυρικό έργο, βρίσκεται σε φάση μελέτης η οποία δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί. Σημειώνεται ότι κάθε παρέμβαση σε επίπεδο έργων ακολουθεί όλους τους όρους περί προστασίας του περιβάλλοντος και τηρεί όλα τα προβλεπόμενα βάσει της κείμενης νομοθεσίας».

Πηγή φωτογραφιών: kifisianews.gr

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Σεισμός 3,6 Ρίχτερ στη Ρόδο
24 Νοεμβρίου, 2024
Σοκαριστικό τροχαίο στη Θεσσαλονίκη – Νεκρός 39χρονος
24 Νοεμβρίου, 2024
Θεσσαλονίκη: «Καρφώθηκε» σε σταθμευμένα οχήματα ενώ προσπαθούσε να ξεφύγει από την αστυνομία
24 Νοεμβρίου, 2024
Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Ψήφισε ο Φάμελλος – «Να έρθουν όλοι να στηρίξουν την επανεκκίνηση του ΣΥΡΙΖΑ»
24 Νοεμβρίου, 2024
Το «Τυχερό Λαχείο» του Τσέχωφ στο Θέατρο 104, με τη σύγχρονη ματιά της Λουκίας Ανάγνου
24 Νοεμβρίου, 2024
Μητσοτάκης: Είμαστε στον σωστό δρόμο για να μειώσουμε την απόσταση που μας χωρίζει από τα ευρωπαϊκά εισοδήματα
24 Νοεμβρίου, 2024
Βρετανία: Aγνώστου ταυτότητας drones πέταξαν πάνω από αμερικανικές βάσεις
24 Νοεμβρίου, 2024
Ρουμανία: Στις κάλπες οι πολίτες για τον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών
24 Νοεμβρίου, 2024
Περισσότερες από 15.000 γυναίκες έχουν πέσει θύματα ενδοοικογενειακής βίας το πρώτο δεκάμηνο του 2024
24 Νοεμβρίου, 2024
Καιρός: Τσουχτερό κρύο και ισχυροί άνεμοι
24 Νοεμβρίου, 2024