Αποζημίωση ειδικού σκοπού έως 4.000 ευρώ – Έως 1η Ιουνίου οι αιτήσεις από τις κλειστές επιχειρήσεις του Απριλίου

Μέχρι την 1η Ιουνίου θα μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις οι επιχειρήσεις που ήταν κλειστές τον Απρίλιο προκειμένου να λάβουν οι επιχειρήσεις την ενισχυμένη αποζημίωση ειδικού σκοπού έως 4.000 ευρώ.

Χθες το βράδυ δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία καθορίζονται οι δικαιούχοι, τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις καταβολής της ενίσχυσης και ίσως εντός της ημέρας ανοίξει η πλατφόρμα myBusinessSupport της ΑΑΔΕ για την υποβολή των αιτήσεων από τους δικαιούχους. Η ενίσχυση αφορά περίπου 100.000 επιχειρήσεις που παρέμειναν κλειστές τον Απρίλιο με κρατική εντολή ή για ένα διάστημα με εξαίρεση τις επιχειρήσεις του κλάδου της εστίασης.

Οι επιχειρήσεις που ήταν κλειστές όλον τον Απρίλιο θα λάβουν ενισχυμένη αποζημίωση που ανάλογα με το αριθμό των εργαζομένων ανέρχεται σε:

  • 1.000 ευρώ για επιχειρήσεις που απασχολούν από 0 έως 5 εργαζόμενους
  • 2.000 ευρώ για επιχειρήσεις που απασχολούν από 6 έως 20 εργαζόμενους και
  • 4.000 ευρώ για επιχειρήσεις που απασχολούν από 21 έως 49 εργαζόμενους.

Όλη η απόφαση

Άρθρο 1

Προσωρινό μέτρο ενίσχυσης με τη μορφή αυξημένης αποζημίωσης ειδικού σκοπού

Καταβάλλεται αυξημένη αποζημίωση ειδικού σκοπού στους δικαιούχους του άρθρου 3, για τους οποίους ίσχυσαν ειδικά και έκτακτα μέτρα περί απαγόρευσης ή αναστολής λειτουργίας για προληπτικούς ή κατασταλτικούς λόγους που σχετίζονται με τον κορωνοϊό COVID-19 ή η λειτουργία τους επηρεάζεται άμεσα από τα περιοριστικά μέτρα λόγω της εμφάνισης και διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, κατά το μήνα Απρίλιο 2021, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της παρούσας.

Η ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, μη εφαρμοζόμενης της παρ. 1 του άρθρου 47 του ν. 4172/2013 (Α’ 167) σε περίπτωση διανομής ή κεφαλαιοποίησής της, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπά τους, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.

Η αποζημίωση της παρ. 1 χορηγείται με βάση την υπό στοιχεία C(2020) 1863/19.03.2020 Ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΕ) «Προσωρινό πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η οικονομία κατά τη διάρκεια της τρέχουσας έξαρσης της νόσου COVID-19», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει και ειδικότερα το σημείο 3.1 αυτής.

Άρθρο 2

Ορισμοί

Για τους σκοπούς της παρούσας, ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί:

Αυξημένη αποζημίωση ειδικού σκοπού: ενίσχυση η οποία χορηγείται σε επιχειρήσεις σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις της παρούσας απόφασης.
Ενιαία επιχείρηση: ειδικά για τους σκοπούς του ελέγχου της σώρευσης του άρθρου 6, καθώς και του ελέγχου της προϋπόθεσης της παρ. 2 του άρθρου 4, ενιαία επιχείρηση νοείται ότι συνιστούν οι συνδεδεμένες μεταξύ τους επιχειρήσεις, ήτοι οι επιχειρήσεις που διατηρούν μεταξύ τους μία από τις ακόλουθες σχέσεις:
α) μια επιχείρηση κατέχει την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων άλλης επιχείρησης,

β) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να διορίζει ή να παύει την πλειοψηφία των μελών του διοικητικού, διαχειριστικού ή εποπτικού οργάνου άλλης επιχείρησης,

γ) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να ασκεί κυριαρχική επιρροή σε άλλη επιχείρηση βάσει σύμβασης που έχει συνάψει με αυτήν ή δυνάμει ρήτρας του καταστατικού της τελευταίας,

δ) μια επιχείρηση που είναι μέτοχος ή εταίρος άλλης επιχείρησης ελέγχει μόνη της, βάσει συμφωνίας που έχει συνάψει με άλλους μετόχους ή εταίρους της εν λόγω επιχείρησης, την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων αυτής της επιχείρησης.

Ως ενιαία επιχείρηση θεωρούνται επίσης οι επιχειρήσεις που διατηρούν μια από τις ως άνω σχέσεις μέσω μιας ή περισσότερων άλλων επιχειρήσεων, ή μέσω φυσικού προσώπου ή ομάδας φυσικών προσώπων που ενεργούν από κοινού.

Τομείς αλιείας και υδατοκαλλιέργειας: οι τομείς που εμπίπτουν στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 104/2000 του Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 1999 για την κοινή οργάνωση των αγορών των προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας (EE L17/22 της 21.1.2000), και οι οποίοι αντιστοιχούν στους ΚΑΔ του Παραρτήματος ΙΙΙ το οποίο και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.
Μεταποίηση γεωργικών προϊόντων: κάθε επέμβαση επί γεωργικού προϊόντος από την οποία προκύπτει επίσης γεωργικό προϊόν, με εξαίρεση τις εργασίες εντός της γεωργικής εκμετάλλευσης που είναι απαραίτητες για την προετοιμασία προϊόντος ζωικής ή φυτικής προέλευσης για την πρώτη του πώληση.
Εμπορία γεωργικών προϊόντων: η κατοχή ή η έκθεση με σκοπό την πώληση, την προσφορά προς πώληση, την παράδοση ή οποιονδήποτε άλλον τρόπο διάθεσης στην αγορά, με εξαίρεση την πρώτη πώληση από μέρους πρωτογενούς παραγωγού σε μεταπωλητές ή μεταποιητικές επιχειρήσεις και κάθε δραστηριότητα η οποία προετοιμάζει το προϊόν για μια τέτοια πρώτη πώληση· η πώληση από μέρους πρωτογενούς παραγωγού προς τελικούς καταναλωτές λογίζεται ως εμπορία αν πραγματοποιείται σε χωριστό και ειδικό για τον σκοπό αυτό χώρο.

Σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 2 του Παραρτήματος I του Καν. 651/2014:

α) Μικρές επιχειρήσεις: οι επιχειρήσεις που απασχολούν λιγότερους από πενήντα (50) εργαζομένους και των οποίων ο ετήσιος κύκλος εργασιών και/ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα δέκα (10) εκατ. Ευρώ.

β) Πολύ μικρές επιχειρήσεις: οι επιχειρήσεις που απασχολούν λιγότερους από δέκα (10) εργαζομένους και των οποίων ο ετήσιος κύκλος εργασιών και/ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα δύο (2) εκατ. ευρώ.

Για τον υπολογισμό του αριθμού απασχολουμένων και των χρηματικών ποσών λαμβάνονται υπόψη τα αναφε-ρόμενα στα άρθρα 3 έως 6 του ως άνω παραρτήματος.

Άρθρο 3

Δικαιούχοι αυξημένης αποζημίωσης ειδικού σκοπού

Δικαιούχοι της αυξημένης αποζημίωσης ειδικού σκοπού της παρ. 1 του άρθρου 1 είναι:

α) οι επιχειρήσεις των ΟΤΑ που δραστηριοποιούνται στους κλάδους «Υπηρεσίες χιονοδρομικού κέντρου” (ΚΑΔ 93.29.19.07) και «Υπηρεσίες θεραπευτικών λουτρών και ιαματικών πηγών” (ΚΑΔ 96.04.10.04),

β) οι φορείς που ήταν εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Πολιτιστικών Φορέων της Γενικής Γραμματείας Σύγχρονου Πολιτισμού του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (http://drasis.culture.gr) την 1η Απριλίου 2021, ανεξαρτήτως Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας (ΚΑΔ) και

γ) οι ιδιωτικές επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής, συμπεριλαμβανομένων των ατομικών, καθώς και μη κερδοσκοπικές επιχειρήσεις υποκείμενες σε ΦΠΑ, με εξαίρεση τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ) που αποτελούν αμιγώς δημοτικές, διαδημοτικές, διακοινοτικές, δι-ανομαρχιακές, κοινοτικές και νομαρχιακές επιχειρήσεις, δημοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις, δημοτικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις, ενώσεις προσώπων διαχείρισης κτιρίων, επιτροπές εράνων, ευρωπαϊκοί όμιλοι οικονομικού σκοπού, κοινοπραξίες, διεθνείς οργανισμοί και πολιτικά κόμματα, που δεν υπάγονται στις περ. α και β, οι οποίες πληρούν σωρευτικά τα κριτήρια του άρθρου 4.

Άρθρο 4

Προϋποθέσεις δικαιώματος αυξημένης αποζημίωσης ειδικού σκοπού

Η αυξημένη αποζημίωση ειδικού σκοπού καταβάλλεται στους δικαιούχους του άρθρου 3 εφόσον πληρούν σωρευτικά τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) Είναι μικρές ή πολύ μικρές επιχειρήσεις, όπως ορίζονται στην παρ. 6 του άρθρου 2 της παρούσας,

β) έχουν την έδρα τους ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα και λειτουργούν νομίμως,

γ) για τις επιχειρήσεις της περίπτωσης γ του άρθρου 3: αα) έχουν ενεργό κύριο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ), στις 1.4.2021, έναν από τους περιγραφό-μενους στο Παράρτημα ΙΑ, το οποίο και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας απόφασης, ή τα ακαθάριστα έσοδά τους ενεργού κατά την 1.4.2021 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα ΙΑ, όπως αυτά προκύπτουν από την αρχική δήλωση φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2019, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 1.4.2021, ή

ββ) έχουν ενεργό κύριο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ), στις 1.4.2021, έναν από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα ΙΒ, το οποίο και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας απόφασης, ή τα ακαθάριστα έσοδά τους ενεργού κατά την 1.4.2021 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα ΙΒ, όπως αυτά προκύπτουν από την αρχική δήλωση φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2019, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 1.4.2021 και έχουν έδρα ή υποκατάστημα στις Περιφερειακές Ενότητες Κοζάνης, Θεσσαλονίκης και Αχαΐας,

δ) έχουν υποβάλει τις δηλώσεις φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ, εφόσον είχαν κατά νόμο υποχρέωση να τις υποβάλουν, ως εξής:

i) μέχρι και την προηγούμενη ημέρα από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης, έχουν υποβάλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2019,

ii) μέχρι και την προηγούμενη ημέρα από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης, έχουν υποβάλει όλες τις δηλώσεις ΦΠΑ για την περίοδο από 1η Ιανουαρίου 2019 μέχρι την 31η Μαρτίου 2021,

ε) έχουν υποβάλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2019, με ποσό ακαθαρίστων εσόδων (κωδ. 047 της δήλωσης Ε3) μεγαλύτερο του μηδενός, με την εξαίρεση επιχειρήσεων που έχουν κάνει έναρξη εργασιών μετά την 1η Οκτωβρίου 2019 για τις οποίες δεν απαιτείται τα ακαθάριστα έσοδά τους να είναι μεγαλύτερα του μηδενός,

στ) δεν έχουν τεθεί σε αδράνεια από την 1η Ιανουαρίου 2019 και μέχρι και την ημερομηνία ελέγχου πληρωμής, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που τηρούνται στο φορολογικό μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ή από την υποβολή μηδενικών δηλώσεων Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) καθ’ όλη την περίοδο αυτή,

ζ) δεν έχει ανασταλεί, μέχρι και την ημερομηνία ελέγχου πληρωμής ισχύος της παρούσας, η χρήση του ΑΦΜ τους για τη διενέργεια ενδοκοινοτικών συναλλαγών σύμφωνα με την απόφαση ΓΓΔΕ ΠΟΛ. 1200/2015, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει (εξαφανισμένος έμπορος), όπως αυτό προκύπτει από το φορολογικό μητρώο της ΑΑΔΕ,

η) δεν συντρέχουν οι λόγοι αποκλεισμού της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4488/2017 (Α’ 137),

θ) έχουν κάνει έναρξη εργασιών πριν την 1η Φεβρουαρίου 2020.

Επιπλέον των κριτηρίων της παρ. 1, οι επιχειρήσεις πρέπει να μην έχουν στη διάθεσή τους προηγούμενη ενίσχυση η οποία έχει κηρυχθεί ασυμβίβαστη με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, και επιπλέον, κατά τη στιγμή χορήγηση της ενίσχυσης:
i) να μην υπάγονται σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία ή άλλη διαδικασία αφερεγγυότητας και

ii) να μην έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης και δεν έχουν ακόμη αποπληρώσει το δάνειο ή λύσει τη σύμβαση εγγύησης και να μην έχουν λάβει ενίσχυση αναδιάρθρωσης και υπόκεινται ακόμη σε σχέδιο αναδιάρθρωσης.

Ο έλεγχος της εν λόγω προϋπόθεσης γίνεται και σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης.

Άρθρο 5

Ύψος ενίσχυσης

Με την επιφύλαξη των ορίων σώρευσης του άρθρου 6, η αυξημένη αποζημίωση ειδικού σκοπού ανέρχεται σε 1.000 ευρώ για δικαιούχους που απασχολούν 0 έως 5 εργαζόμενους κατά την 1.4.2021, 2.000 ευρώ για δικαιούχους που απασχολούν 6 έως 20 εργαζόμενους κατά την 1.4.2021 και 4.000 ευρώ για δικαιούχους που απασχολούν 21 έως 49 εργαζόμενους κατά την 1.4.2021, σύμφωνα με τα στοιχεία του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, για:
α) τους φορείς των περιπτώσεων α και β του άρθρου 3, όλης της Επικράτειας,

β) τις επιχειρήσεις της περίπτωσης γ του άρθρου 3, όλης της Επικράτειας, που έχουν ενεργό κύριο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ) στις 1.4.2021 έναν από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα ΙΑ, ή των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 1.4.2021 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας από τους περιγραφό-μενους στο Παράρτημα ΙΑ, όπως αυτά προκύπτουν από την αρχική δήλωση φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2019, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 1.4.2021 και

γ) μόνο για τις επιχειρήσεις της περίπτωσης γ του άρθρου 3 που έχουν έδρα ή υποκατάστημα στις Περιφερειακές Ενότητες Κοζάνης και Θεσσαλονίκης και έχουν ενεργό κύριο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ) στις 1.4.2021 έναν από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα ΙΒ, ή των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 1.4.2021 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα ΙΒ, όπως αυτά προκύπτουν από την αρχική δήλωση φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2019, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 1.4.2021.

Με την επιφύλαξη των ορίων σώρευσης του άρθρου 6, η αυξημένη αποζημίωση ειδικού σκοπού ανέρχεται σε 500 ευρώ για επιχειρήσεις που απασχολούν 0 έως 5 εργαζόμενους κατά την 1.4.2021, 1.000 ευρώ για επιχειρήσεις που απασχολούν 6 έως 20 εργαζόμενους κατά την 1.4.2021 και 2.000 ευρώ για επιχειρήσεις που απασχολούν 21 έως 49 εργαζόμενους κατά την 1.4.2021, σύμφωνα με τα στοιχεία του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, μόνο για τις επιχειρήσεις που έχουν έδρα ή υποκατάστημα στην Περιφερειακή Ενότητα Αχαΐας και έχουν ενεργό κύριο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ) στις 1.4.21 έναν από τους περιγραφόμενους στο Παράρτημα ΙΒ, ή των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 1.4.21 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας από τους περιγρα-φόμενους στο Παράρτημα ΙΒ, όπως αυτά προκύπτουν από την αρχική δήλωση φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2019, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 1.4.21.

Άρθρο 6

Έλεγχος σώρευσης

Το συνολικό ποσό ενισχύσεων που έχουν λάβει οι δικαιούχοι από οποιοδήποτε πρόγραμμα βάσει του τμήματος 3.1 του Προσωρινού Πλαισίου, ελέγχεται σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 2, και δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των ενός εκατομμυρίου οχτακοσίων χιλιάδων (1.800.000) ευρώ. Για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς της αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, το συνολικό ποσό ενισχύσεων δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των διακοσίων εβδομήντα χιλιάδων (270.000) ευρώ.

Ο έλεγχος της σώρευσης διενεργείται σε πρώτη φάση αυτόματα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με βάση τα σχετικά στοιχεία που υποβάλει ο δικαιούχος κατά την αίτηση, και το ύψος της ενίσχυσης που λαμβάνει βάσει της παρούσας προσαρμόζεται ανάλογα, ώστε να μην οδηγεί σε υπέρβαση των κατά περίπτωση ανωτέρω ορίων. Σε περίπτωση υποβολής αιτήσεων ενίσχυσης, στο πλαίσιο της παρούσας, από περισσότερες ή όλες τις επιχειρήσεις που συνθέτουν ενιαία επιχείρηση, με την έννοια της παρ. 3 του άρθρου 2 της παρούσας και εφόσον, κατόπιν διασταύρωσης των σχετικών αιτήσεων, διαπιστωθεί ότι το συνολικό ποσό που αιτούνται οι εν λόγω επιχειρήσεις υπερβαίνει το ανώτατο όριο της παρ. 1 του παρόντος άρθρου, το ύψος της ενίσχυσης για κάθε μία από αυτές μειώνεται αναλογικά, με βάση το αιτούμενο από κάθε μία επιχείρηση ποσό, προκειμένου το συνολικό εγκριθέν ποσό ενίσχυσης ανά ενιαία επιχείρηση να μην υπερβαίνει το εν λόγω όριο.

Επιπλέον, διενεργείται αυτοματοποιημένος απολογιστικός έλεγχος με βάση τα συνολικά στοιχεία για τις ενισχύσεις που έχουν χορηγηθεί βάσει του τμήματος 3.1 του Προσωρινού Πλαισίου, στο Πληροφοριακό Σύστημα Σώρευσης ενισχύσεων ήσσονος σημασίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με ευθύνη της αρμόδιας υπηρεσίας για την τήρηση του εν λόγω συστήματος.

Για τον ανωτέρω σκοπό η ΑΑΔΕ θέτει στη διάθεση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του Υπουργείου Οικονομικών όλα τα απαραίτητα στοιχεία και κάθε πληροφορία σχετική με την εφαρμογή της παρούσας που τηρούνται στην πλατφόρμα «myBusinessSupport».

Άρθρο 7

Διαδικασία υποβολής αίτησης

Η αίτηση για τη χορήγηση της αποζημίωσης υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέχρι και την 1η Ιουνίου 2021, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «myBusinessSupport», η οποία αποτελεί εφαρμογή του Ο.Π.Σ. TAXISnet της ΑΑΔΕ (https://www.aade.gr/ mybusinesssupport).

Η αίτηση περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τον έλεγχο της πλήρωσης των προϋποθέσεων της παρούσας και επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν.1599/1986, με την οποία δηλώνεται ότι πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις των άρθρων 2 και 3 της παρούσας. Υπόδειγμα της αίτησης περιλαμβάνεται στο Παράρτημα ΙΙ, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.

Ειδικά οι επιχειρήσεις που η δραστηριότητά τους στις 1.4.2021 υπαγόταν στις περιγραφικές (χωρίς ΚΑΔ) δραστηριότητες που αναφέρονται στο τέλος του Παραρτήματος ΙΑ επιβεβαιώνουν, συμπληρώνοντας ειδικό σχετικό πεδίο, ότι ανήκουν στην κατηγορία αυτή. Η συμπλήρωση αυτή, επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986.

Για τους φορείς της περ. β του άρθρου 3, οι οποίοι υποβάλλουν σχετική αίτηση, γίνεται διασταύρωση με τα στοιχεία του Μητρώου Πολιτιστικών Φορέων (συμπεριλαμβανομένου του Α.Φ.Μ.), τα οποία παρέχει στην ΑΑΔΕ η Γενική Γραμματεία Σύγχρονου Πολιτισμού του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Η είσοδος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport» διενεργείται με τη χρήση των σχετικών διαπιστευτηρίων του Ο.Π.Σ. TAXISnet της ΑΑΔΕ.

Με την είσοδο στην εφαρμογή και την υποβολή της αίτησης, η επιχείρηση πιστοποιεί την ακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων και συναινεί στην επεξεργασία των διαθέσιμων στοιχείων της ΑΑΔΕ, καθώς και των υποβαλλόμενων στοιχείων, προς το σκοπό προσδιορισμού του τελικού ύψους ενίσχυσης. Επιπροσθέτως, ελέγχεται αυτοματοποιημένα και ως προϋπόθεση η δήλωση λογαριασμού – ΙΒΑΝ από την επιχείρηση στην προσωποποιημένη πληροφόρηση του TAXISnet, η συντακτική εγκυρότητά του, καθώς και η επαλήθευσή του από το αντίστοιχο ίδρυμα πληρωμών.

Άρθρο 8

Διαδικασία χορήγησης της ενίσχυσης

Ο αιτών ενημερώνεται ψηφιακά από την ΑΑΔΕ αναφορικά με την έγκριση ή απόρριψη της αίτησής του. Ο αιτών δύναται να υποβάλει στην πλατφόρμα «myBusinessSupport» αίτημα επανεξέτασης, εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία παραλαβής της ανωτέρω ενημέρωσης. Η ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών απαντά στο αίτημα επανεξέτασης, βάσει όλων των στοιχείων και πληροφοριών που της αποστέλ-λονται εγγράφως από την ΑΑΔΕ, μαζί με το οικείο αίτημα στο οποίο αφορούν.

Το ποσό της ενίσχυσης, που υπολογίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 4 και 5 της παρούσας, καταβάλλεται εφάπαξ στον τραπεζικό λογαριασμό ΙΒΑΝ της δικαιούχου επιχείρησης που δηλώνεται στην Προσωποποιημένη Πληροφόρηση του TAXISnet της ΑΑΔΕ, σε κάθε περίπτωση το αργότερο έως την 31.12.2021.

Η ΑΑΔΕ, βάσει των στοιχείων που έχουν υποβληθεί στην πλατφόρμα «myBusinessSupport», επεξεργάζεται τα στοιχεία και τα διασταυρώνει με άλλα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της και στη συνέχεια πριν από την πληρωμή δημιουργεί:

α) Αναλυτική κατάσταση δικαιούχων σε ηλεκτρονική μορφή, με βάση τα στοιχεία των δικαιούχων, η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο ή επωνυμία, πατρώνυμο, Α.Φ.Μ.), τον κωδικό του τραπεζικού λογαριασμού σε μορφή IBAN, τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στο οποίο τηρείται ο λογαριασμός (προαιρετική πληροφορία) και το δικαιούμενο ποσό. Η ηλεκτρονική μορφή της κατάστασης αυτής είναι επεξεργάσιμη από την εταιρία «Διατραπεζικά συστήματα Α.Ε.» (ΔΙΑΣ Α.Ε.) προς την οποία και διαβιβάζεται.

β) Συγκεντρωτική κατάσταση δικαιούχων σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή που περιλαμβάνει το συνολικό προς πληρωμή ποσό, ολογράφως και αριθμητικώς, το πλήθος των συναλλαγών καθώς και το συνολικό ανά συναλλαγή κόστος προς τρίτους (ΔΙΑΣ ΑΕ) σύμφωνα με την υπ’ αρ. 109/12-3-2019 πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος.

Άρθρο 9

Διαδικασία καταβολής της ενίσχυσης

Η ηλεκτρονική μορφή της αναλυτικής κατάστασης της περ. α της παρ. 3 του άρθρου 8 αποστέλλεται με ασφαλή τρόπο προς τη ΔΙΑΣ ΑΕ και στη ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών.

Η συγκεντρωτική κατάσταση της περ. β της παρ. 3 του άρθρου 8 αποστέλλεται, μέσω της ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών, στη Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους η οποία εκδίδει, βάσει αυτής, ειδική εντολή προς την Τράπεζα της Ελλάδος για χρέωση του λογαριασμού του ΕΔ No 200 «Ελληνικό Δημόσιο Συγκέντρωση Εισπράξεων – Πληρωμών» και την πίστωση του ενδιάμεσου λογαριασμού του Ελληνικού Δημοσίου με ΙΒΑΝ GR22 0100 0230 0000 0242 1220 698 με ονομασία «Πληρωμές ΕΔ με τη μεσολάβηση της ΔΙΑΣ ΑΕ» που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος με: α) το συνολικό ποσό προς τους δικαιούχους και β) με το ποσό που αφορά το συνολικό ανά συναλλαγή κόστος προς τρίτους (ΔΙΑΣ ΑΕ), σύμφωνα με την 109/12-3-2019 Πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος. Η Τράπεζα της Ελλάδος εξουσιοδοτείται για την κάλυψη του ανά συναλλαγή κόστους προς τρίτους.

Ύστερα από την έγκριση της Διεύθυνσης Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η οποία παρέχεται ηλεκτρονικά μέσω διαδικτυακής εφαρμογής, χρεώνεται ο λογαριασμός με ΙΒΑΝ GR22 0100 0230 0000 0242 1220 698 προκειμένου να διοδευθούν οι επιμέρους πληρωμές, με τη μεσολάβηση της ΔΙΑΣ ΑΕ προς τους τραπεζικούς λογαριασμούς των τελικών δικαιούχων. Τυχόν υπόλοιπα στο λογαριασμό μετά την ολοκλήρωση της πληρωμής, μεταφέρονται με εντολή προς την Τράπεζα της Ελλάδος από τη Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σε πίστωση του λογαριασμού με ΙΒΑΝ GR71 0100 0230 0000 0000 0200 211 και λογιστικοποιούνται ως έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού.

Τα ποσά που απέτυχαν να πληρωθούν επιστρέφουν στον λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου με IBAN GR71 0100 0230 0000 0000 0200 211 με αιτιολογία κίνησης τον ειδικό κωδικό πληρωμής της ΔΙΑΣ ΑΕ και λογιστι-κοποιούνται ως έσοδα του Τακτικού Προϋπολογισμού.

Για τις αποτυχούσες πληρωμές, η ΑΑΔΕ ενημερώνει σχετικά τους δικαιούχους, ώστε να διορθώσουν τον τραπεζικό λογαριασμό ΙΒΑΝ στην Προσωποποιημένη Πληροφόρηση του TAXISnet της ΑΑΔΕ, προκειμένου να διενεργηθεί δεύτερος κύκλος πληρωμών, ακολουθώντας εκ νέου τα βήματα της παραπάνω διαδικασίας (έγκριση πιστώσεων, δημιουργία νέας κατάστασης από ΑΑΔΕ, μεταφορά ποσού στον ενδιάμεσο λογαριασμό και πληρωμή ποσών μέσω ΔΙΑΣ).

Ο δεύτερος κύκλος πληρωμής για τις αποτυχούσες πληρωμές είναι τελικός και πραγματοποιείται εντός του τρέχοντος έτους.

Η εμφάνιση των σχετικών πληρωμών στη δημόσια ληψοδοσία πραγματοποιείται με την έκδοση συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων από τη ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών.

Τα δικαιολογητικά για την έκδοση των σχετικών χρηματικών ενταλμάτων ορίζονται τα ακόλουθα:

α) η παρούσα απόφαση,

β) η απόφαση του Υπουργού για την έκδοση του συμψηφιστικού χρηματικού εντάλματος,

γ) η συγκεντρωτική κατάσταση της περ. β της παρ. 3 του άρθρου 8,

δ) αντίγραφο της ειδικής εντολής προς την Τράπεζα της Ελλάδος και αντίγραφο κίνησης (extrait) της Τράπεζας για τη χρέωση του λογαριασμού Νο 200.

Για την πληρωμή της εν λόγω ενίσχυσης, η ειδική εντολή πληρωμής της παρ. 1 του παρόντος άρθρου επέχει θέση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης.

Άρθρο 10

Υποχρεώσεις δικαιούχων – Κυρώσεις

Ο δικαιούχος υποχρεούται να διατηρήσει από την 1η Μαΐου 2021 έως την 30η Ιουνίου 2021 το επίπεδο απασχόλησης που είχε κατά την 1η Μαΐου 2021, βάσει των στοιχείων του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ. Ο έλεγχος θα πραγματοποιείται ηλεκτρονικά μέσω του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ και θα αφορά το μέσο όρο του αριθμού των εργαζομένων κατά το διάστημα αυτό. Για τον έλεγχο, από τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολούσε η επιχείρηση κατά την 1η Μαρτίου 2021 εξαιρούνται οι λύσεις συμβάσεων ένεκα συνταξιοδότησης ή θανάτου, οι λύσεις συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου και οι οικειοθελείς παραιτήσεις.

Ο δικαιούχος οφείλει να υποβάλει, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «myBusinessSupport», μέχρι την 30η Ιουλίου 2021 Ενιαίο Πιστοποιητικό Δικαστικής Φερεγγυότητας, σύμφωνα με τις οδηγίες που θα δοθούν από την ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών.

Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς της μεταποίησης και εμπορίας γεωργικών προϊόντων υποχρεούνται να μην μετακυλούν εις ολόκληρον ή μερικώς στους πρωτογενείς παραγωγούς τη χορηγούμενη δυνάμει της παρούσας ενίσχυση.

Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να υποβάλουν κάθε στοιχείο, έγγραφο ή άλλη πληροφορία τους ζητηθεί αρμοδίως, ιδίως, για τον έλεγχο πλήρωσης των προϋποθέσεων χορήγησης της ενίσχυσης.
Σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο της επιχείρησης από τη φορολογική διοίκηση ή άλλο αρμόδιο όργανο ελέγχου διαπιστωθεί μη τήρηση των όρων της παρούσας, υπέρβαση του ανώτατου ορίου ενίσχυσης, ή υποβολή ψευδών στοιχείων, ζητείται η άμεση επιστροφή του συνόλου της χορηγηθείσας ενίσχυσης εντόκως από την ημερομηνία που τέθηκε στη διάθεση του δικαιούχου, σύμφωνα με την κείμενη σχετική εθνική και ενωσιακή νομοθεσία.

Όλα τα σχετικά δικαιολογητικά και παραστατικά στοιχεία τηρούνται από την επιχείρηση σε ειδική μερίδα για δέκα (10) χρόνια από την ημερομηνία καταβολής της ενίσχυσης και τίθενται στη διάθεση των αρμοδίων οργάνων του Δημοσίου ή των αρμοδίων οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εφόσον ζητηθεί σχετικός έλεγχος, ανεξαρτήτως αν από άλλες διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας δεν υποχρεούνται στη διατήρηση των δικαιολογητικών και παραστατικών. Τα ανωτέρω στοιχεία και δικαιολογητικά έγγραφα διατηρούνται υπό τη μορφή πρωτοτύπων, ή αντιγράφων των πρωτοτύπων ή σε κοινώς αποδεκτούς φορείς δεδομένων, περιλαμβανομένων των ηλεκτρονικών εκδόσεων των πρωτότυπων εγγράφων ή εγγράφων που υπάρχουν μόνο σε ηλεκτρονική μορφή.

Οι λήπτες της αποζημίωσης υποχρεούνται να υποβάλουν στα αρμόδια όργανα κάθε σχετικό στοιχείο, έγγραφο ή άλλη πληροφορία τους ζητηθεί.

Άρθρο 11

Υποχρέωση διαφάνειας

Οι ενισχύσεις που χορηγούνται δυνάμει του Προσωρινού Πλαισίου στο πλαίσιο της παρούσας αναρτώνται από την αρμόδια υπηρεσία στην εφαρμογή της ΕΕ για την διαφάνεια “Transparency Award Module” (ΤΑΜ), εντός ενός έτους από την χορήγησή τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο σημείο 88 του Προσωρινού Πλαισίου και στην υποπαρ. Β11 της παρ. Β’ του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 (Α’ 107).
Με τη λήψη της ενίσχυσης τεκμαίρεται η συναίνεση του δικαιούχου – λήπτη της ενίσχυσης για τη δημοσιοποίηση των στοιχείων για την ενίσχυση που έλαβε.

Άρθρο 12

Τήρηση αρχείου – Υποβολή εκθέσεων

Η ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών έχει τη γενική εποπτεία και την ευθύνη της διοικητικής υποστήριξης της δράσης. Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, αναλαμβάνει την υποχρέωση της επιβεβαίωσης τήρησης των υποχρεώσεων των δικαιούχων της ενίσχυσης, αποκλειστικά και μόνο στη βάση παραστατικών και εγγράφων που της έχουν υποβληθεί από την ΑΑΔΕ ή άλλο αρμόδιο φορέα, και τηρεί λεπτομερή αρχεία για τουλάχιστον δέκα (10) έτη από την ημερομηνία χορήγησης των μεμονωμένων ενισχύσεων, από τα οποία αποδεικνύεται ότι τηρήθηκαν οι απαιτούμενες, εκ της παρούσας, προϋποθέσεις για την χορήγηση της επιστρεπτέας προκαταβολής. Επίσης, η εν λόγω υπηρεσία μεριμνά για την ανάρτηση των ενισχύσεων που χορηγούνται βάσει του Προσωρινού Πλαισίου στο ΤΑΜ, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 12 της παρούσας, καθώς και για την υποβολή των ετήσιων εκθέσεων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά τα προβλεπό-μενα στο σημείο 89 του Προσωρινού Πλαισίου.

Η ΑΑΔΕ υποχρεούται να αποστέλλει στη ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών κάθε απαιτούμενη πληροφορία σχετική με την εφαρμογή της παρούσας απόφασης, ιδίως στοιχείων που απαιτούνται στο πλαίσιο υποβολής των προβλεπόμενων ετήσιων εκθέσεων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Άρθρο 13

Έναρξη ισχύος

Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΩΔΙΚΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Παρατίθεται πίνακας με τον Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ) των κλάδων που επλήγησαν κατά το μήνα Απρίλιο 2021 και εμπίπτουν στην περ. β της παρ.1 του άρθρου 5 για όλη την Επικράτεια. Σε περίπτωση τετραψήφιου ΚΑΔ συμπεριλαμβάνονται όλες οι υποκατηγορίες πενταψήφιων, εξαψήφιων και οκταψήφιων, εκτός όσων υπάγονται στις αναφερόμενες εξαιρέσεις.

ΚΑΔ ΚΛΑΔΟΣ

47.78.89.04 Λιανικό εμπόριο διάφορων τουριστικών και λοιπών παρόμοιων ειδών λαϊκής τέχνης

49.31 Αστικές και προαστιακές χερσαίες μεταφορές επιβατών

49.39 Άλλες χερσαίες μεταφορές επιβατών π.δ.κ.α.

50.10 Θαλάσσιες και ακτοπλοϊκές μεταφορές επιβατών

50.30 Εσωτερικές πλωτές μεταφορές επιβατών

51.10 Αεροπορικές μεταφορές επιβατών

51.21 Αεροπορικές μεταφορές εμπορευμάτων

52.21.29.02 Υπηρεσίες οδηγού λεωφορείου (μη εκμεταλλευτή)

52.21.29.03 Υπηρεσίες πώλησης εισιτηρίων αστικών χερσαίων συγκοινωνιακών μέσων από τρίτους, λιανικά

52.21.29.04 Υπηρεσίες πώλησης εισιτηρίων αστικών χερσαίων συγκοινωνιακών μέσων από τρίτους, χονδρικά

52.21.29.05 Υπηρεσίες πώλησης εισιτηρίων υπεραστικών χερσαίων συγκοινωνιακών μέσων από τρίτους

52.22 Δραστηριότητες συναφείς με τις πλωτές μεταφορές

52.23 Δραστηριότητες συναφείς με τις αεροπορικές μεταφορές

55.10 Ξενοδοχεία και παρόμοια καταλύματα

55.20 Καταλύματα διακοπών και άλλα καταλύματα σύντομης διαμονής

55.30 Χώροι κατασκήνωσης, εγκαταστάσεις για οχήματα αναψυχής και ρυμουλκούμενα οχήματα

55.90.13 Υπηρεσίες κλιναμαξών (βαγκόν-λι) και υπηρεσίες ύπνου σε Αλλα μεταφορικά μέσα

55.90.19 Αλλες υπηρεσίες καταλύματος π.δ.κ.α.

59.13.11.02 Υπηρεσίες εκμετάλλευσης κινηματογραφικών ταινιών

59.14 Δραστηριότητες προβολής κινηματογραφικών ταινιών

61.90.10.07 Υπηρεσίες πρόσβασης του κοινού στο διαδίκτυο (σε χώρους που δεν παρέχονται τρόφιμα ή ποτά)

74.20 Φωτογραφικές δραστηριότητες

74.30 Δραστηριότητες μετάφρασης και διερμηνείας

77.11 Ενοικίαση και εκμίσθωση αυτοκινήτων και ελαφρών μηχανοκίνητων οχημάτων

77.21 Ενοικίαση και εκμίσθωση ειδών αναψυχής και αθλητικών ειδών, με εξαίρεση τις υπηρεσίες ενοικίασης ποδηλάτων (ΚΑΔ 77.21.10.08) και τις υπηρεσίες μίσθωσης αθλητικού εξοπλισμού (μπαστουνιών γκολφ, ρακετών κ.λπ.) (ΚΑΔ 77.21.10.09)

77.29 Ενοικίαση και εκμίσθωση άλλων ειδών προσωπικής ή οικιακής χρήσης, εκτός από Υπηρεσίες ενοικίασης ιατρικού εξοπλισμού (πατεριτσών κλπ) ή παράίατρικού εξοπλισμού (77.29.19.02)

77.34 Ενοικίαση και εκμίσθωση εξοπλισμού πλωτών μεταφορών

77.35 Ενοικίαση και εκμίσθωση εξοπλισμού αεροπορικών μεταφορών

77.39.13 Υπηρεσίες ενοικίασης και χρηματοδοτικής μίσθωσης μοτοσικλετών και τροχόσπιτων

77.39.19.03 Υπηρεσίες ενοικίασης εξοπλισμού εκθέσεων

79.11 Δραστηριότητες ταξιδιωτικών πρακτορείων

79.12 Δραστηριότητες γραφείων οργανωμένων ταξιδιών

79.90.32 Υπηρεσίες κρατήσεων για συνεδριακά κέντρα και εκθεσιακούς χώρους

79.90.39 Υπηρεσίες κρατήσεων για εισιτήρια εκδηλώσεων, υπηρεσίες ψυχαγωγίας και αναψυχής και Άλλες υπηρεσίες κρατήσεων π.δ.κ.α.

82.30 Οργάνωση συνεδρίων και εμπορικών εκθέσεων

85.10 Προσχολική εκπαίδευση

85.51 Αθλητική και ψυχαγωγική εκπαίδευση

85.52 Πολιτιστική εκπαίδευση

85.53 Δραστηριότητες σχολών ερασιτεχνών οδηγών

85.59 Άλλη εκπαίδευση π.δ.κ.α.

86.90.13.02 Υπηρεσίες μαλάκτη (μασέρ)

86.90.19.03 Υπηρεσίες εναλλακτικών θεραπειών

88.10.11 Υπηρεσίες επίσκεψης και παροχής υποστήριξης σε ηλικιωμένους

88.10.12 Υπηρεσίες κέντρων ημερήσιας φροντίδας ηλικιωμένων

88.91 Δραστηριότητες βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών με εξαίρεση τις υπηρεσίες ημερήσιας φροντίδας για παιδιά και νέους με αναπηρία (ΚΑΔ 88.91.12) και τις υπηρεσίες κατ’οικον φύλαξης μικρών παιδιών (ΚΑΔ 88.91.13.03)

90.01 Τέχνες του θεάματος

90.02 Υποστηρικτικές δραστηριότητες για τις τέχνες του θεάματος

90.03.11.04 Υπηρεσίες ενορχηστρωτή

90.03.11.07 Υπηρεσίες μουσουργού

90.03.11.17 Υπηρεσίες χορογράφου

90.03.11.18 Υπηρεσίες χορωδού

90.04 Εκμετάλλευση αιθουσών θεαμάτων και συναφείς δραστηριότητες

91.01 Δραστηριότητες βιβλιοθηκών και αρχειοφυλακείων

91.02 Δραστηριότητες μουσείων

91.03 Λειτουργία ιστορικών χώρων και κτιρίων και παρόμοιων πόλων έλξης επισκεπτών

91.04 Δραστηριότητες βοτανικών και ζωολογικών κήπων και φυσικών βιοτόπων

92.00 Τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα εκτός από Υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών σε απ ευθείας (on-line) σύνδεση (92.00.14), Υπηρεσίες στοιχημάτων σε απ ευθείας (on-line) σύνδεση (92.00.21)

93.11 Εκμετάλλευση αθλητικών εγκαταστάσεων ως προς τους εσωτερικούς τους χώρους και ως προς τους χώρους ομαδικής άθλησης

93.12 Δραστηριότητες αθλητικών ομίλων

93.13 Εγκαταστάσεις γυμναστικής

93.19 Άλλες αθλητικές δραστηριότητες , με εξαίρεση υπηρεσίες που σχετίζονται με την εκπαίδευση κατοικίδιων ζώων συντροφιάς, για κυνήγι και σχετικές δραστηριότητες (93.19.13.03)

93.21 Δραστηριότητες πάρκων αναψυχής και άλλων θεματικών πάρκων

93.29 Άλλες δραστηριότητες διασκέδασης και ψυχαγωγίας

94.99.16 Υπηρεσίες που παρέχονται από πολιτιστικές και ψυχαγωγικές ενώσεις

96.02.13.01 Υπηρεσίες αισθητικού αρωματοθεραπειας

96.02.13.02 Υπηρεσίες εργαστηρίου αισθητικής προσώπου και σώματος (ινστιτούτου καλλονής)

96.02.13.03 Υπηρεσίες μακιγιέρ – αισθητικού

96.02.19 Άλλες υπηρεσίες καλλωπισμού

96.02.20 Υπηρεσίες διάθεσης ανθρώπινων μαλλιών, μη κατεργασμένων

96.04 Δραστηριότητες σχετικές με τη φυσική ευεξία

96.09.11.03 Υπηρεσίες μεταφοράς ζώων συντροφιάς

96.09.11.04 Υπηρεσίες φιλοξενίας ζώων συντροφιάς

96.09.19.06 Υπηρεσίες γραφείων γνωριμίας ή συνοικεσίων

96.09.19.08 Υπηρεσίες γυαλίσματος υποδημάτων

96.09.19.09 Υπηρεσίες δερματοστιξίας (τατουάζ)

96.09.19.12 Υπηρεσίες ιερόδουλου

96.09.19.16 Υπηρεσίες στολισμού εκκλησιών, αιθουσών κλπ (για γάμους, βαπτισεις, κηδείες και άλλες εκδηλώσεις)

96.09.19.17 Υπηρεσίες τρυπήματος δέρματος του σώματος (piercing)

Καταστήματα και επιχειρήσεις κάθε είδους που λειτουργούν εντός ξενοδοχειακών μονάδων, ξενοδοχειακών συγκροτημάτων και των αερολιμένων της επικράτειας, όπως και τα καταστήματα αφορολογήτων ειδών ανά την επικράτεια.
Καταστήματα λιανικού εμπορίου που λειτουργούν με συμφωνίες συνεργασίας όλων των καταστημάτων λιανικού εμπορίου τύπου «κατάστημα εντός καταστήματος» (shops-in a-shop), που βρίσκονται σε εκπτωτικά καταστήματα (outlet), εμπορικά κέντρα ή εκπτωτικά χωριά, εξαιρουμένων των σούπερ μάρκετ και των φαρμακείων υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτουν ανεξάρτητη είσοδο για τους καταναλωτές
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IB

ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΩΔΙΚΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Παρατίθεται πίνακας με τον Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ) των κλάδων που επλήγησαν κατά το μήνα Απρίλιο 2021 και εμπίπτουν στην περ.γ της παρ.1 του άρθρου 5 μόνο για τις Περιφερειακές Ενότητες Κοζάνης και Θεσσαλονίκης, καθώς και της παρ.2 του άρθρου 5 μόνο για την Περιφερειακή Ενότητα Αχάίας. Σε περίπτωση τετραψήφιου ΚΑΔ συμπεριλαμβάνονται όλες οι υποκατηγορίες πενταψήφιων, εξαψήφιων και οκταψήφιων, εκτός όσων υπάγονται στις αναφερόμενες εξαιρέσεις.

03 Αλιεία και υδατοκαλλιέργεια

10.2 Επεξεργασία και συντήρηση ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων

10.41.12 Παραγωγή λιπών και ελαίων και των κλασμάτων τους, ψαριών και θαλάσσιων θηλαστικών

46.11.11.07 Εμπορικοί αντιπρόσωποι που μεσολαβούν στην πώληση ψαριών, ζώντων και γόνου

46.17.11.27 Εμπορικοί αντιπρόσωποι που μεσολαβούν στην πώληση ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων, μη ζώντων

46.21.19.11 Χονδρικό εμπόριο προϊόντων π.δ.κ.α. ψαριών ή καρκινοειδών, μαλακίων η άλλων υδρόβιων ασπόνδυλων

46.38.1 Χονδρικό εμπόριο ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων

46.76.19.14 Χονδρικό εμπόριο κοραλλιών και παρόμοιων προϊόντων, οστράκων μαλακίων, καρκινοειδών ή εχινόδερμων και οστών σουπιών

46.76.19.15 Χονδρικό εμπόριο μαργαριταριών από καλλιέργεια, ακατέργαστων

46.76.19.30 Χονδρικό εμπόριο φυσικών μαργαριταριών, ακατέργαστων

47.23 Λιανικό εμπόριο ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων σε εξειδικευμένα καταστήματα

47.77.82.08 Λιανικό εμπόριο μαργαριταριών από καλλιέργεια, ακατέργαστων

47.77.82.13 Λιανικό εμπόριο φυσικών μαργαριταριών, ακατέργαστων

47.78.86.18 Λιανικό εμπόριο κοραλλιών και παρόμοιων προϊόντων, οστράκων μαλακίων, καρκινοειδών ή εχινόδερμων και οστών σουπιών

47.91.15 Λιανικό εμπόριο ψαριών, οστρακοειδών και μαλακίων, με αλληλογραψία ή μέσω διαδικτύου

47.99.15 Άλλο λιανικό εμπόριο ψαριών, οστρακοειδών και μαλακίων εκτός καταστημάτων, υπαίθριων πάγκων ή αγορών

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ill

ΚΑΔ ΤΟΜΕΑ ΑΛΙΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ

03 Αλιεία και υδατοκαλλιέργεια

10.2 Επεξεργασία και συντήρηση ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων

10.41.12 Παραγωγή λιπών και ελαίων και των κλασμάτων τους, ψαριών και θαλάσσιων θηλαστικών

46.11.11.07 Εμπορικοί αντιπρόσωποι που μεσολαβούν στην πώληση ψαριών, ζώντων και γόνου

46.17.11.27 Εμπορικοί αντιπρόσωποι που μεσολαβούν στην πώληση ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων, μη ζώντων

46.21.19.11 Χονδρικό εμπόριο προϊόντων π.δ.κ.α. ψαριών ή καρκινοειδών, μαλακίων η άλλων υδρόβιων ασπόνδυλων

46.38.1 Χονδρικό εμπόριο ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων

46.76.19.14 Χονδρικό εμπόριο κοραλλιών και παρόμοιων προϊόντων, οστράκων μαλακίων, καρκινοειδών ή εχινόδερμων και οστών σουπιών

46.76.19.15 Χονδρικό εμπόριο μαργαριταριών από καλλιέργεια, ακατέργαστων

46.76.19.30 Χονδρικό εμπόριο φυσικών μαργαριταριών, ακατέργαστων

47.23 Λιανικό εμπόριο ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων σε εξειδικευμένα καταστήματα

47.77.82.08 Λιανικό εμπόριο μαργαριταριών από καλλιέργεια, ακατέργαστων

47.77.82.13 Λιανικό εμπόριο φυσικών μαργαριταριών, ακατέργαστων

47.78.86.18 Λιανικό εμπόριο κοραλλιών και παρόμοιων προϊόντων, οστράκων μαλακίων, καρκινοειδών ή εχινόδερμων και οστών σουπιών

47.91.15 Λιανικό εμπόριο ψαριών, οστρακοειδών και μαλακίων, με αλληλογραψία ή μέσω διαδικτύου

47.99.15 Άλλο λιανικό εμπόριο ψαριών, οστρακοειδών και μαλακίων εκτός καταστημάτων, υπαίθριων πάγκων ή αγορών

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Τσίπρας: Να καθορίσουμε μια στρατηγική με στόχο να μεγαλώσει η χώρα όσον αφορά τα χωρικά ύδατα
13 Δεκεμβρίου, 2024
Μετρό: Πώς θα λειτουργήσει λόγω της στάσης εργασίας – Τα δρομολόγια των τελευταίων συρμών
13 Δεκεμβρίου, 2024
Βροχές, χιόνια αλλά το κρύο έρχεται μετά τα Χριστούγεννα
13 Δεκεμβρίου, 2024
Συρία: Πώς κατέρρευσε ο στρατός του Άσαντ – Απογοητευμένο και οργισμένο στράτευμα, απόντες σύμμαχοι
13 Δεκεμβρίου, 2024
Ο Φρανσουά Μπαϊρού νέος πρωθυπουργός της Γαλλίας
13 Δεκεμβρίου, 2024
Νέα «ραβασάκια» για επιχειρήσεις που απέφυγαν τον ΕΝΦΙΑ – Διασταυρώσεις της ΑΑΔΕ για λάθη και παραλείψεις από το 2019 και μετά
13 Δεκεμβρίου, 2024
Η Novibet διακρίνεται με δύο βραβεία στην τελετή του Ελληνικού Ινστιτούτου Εξυπηρέτησης Πελατών
13 Δεκεμβρίου, 2024
ΚΥΣΕΑ: Η Ελλάδα προσαρμόζει τη στάση της στο πλαίσιο της ΕΕ – Η δημοκρατική ομαλότητα να ανοίξει το δρόμο για επιστροφή των Σύρων προσφύγων
13 Δεκεμβρίου, 2024
Η Ρωσία εξαπέλυσε μεγάλη πυραυλική επίθεση σε ουκρανικές εγκαταστάσεις ηλεκτρικής ενέργειας, λέει το Κίεβο – «93 πύραυλοι και 200 drones»
13 Δεκεμβρίου, 2024
Τέλη κυκλοφορίας: Αντίστροφη μέτρηση για την εξόφλησή τους – Δεν θα δοθεί παράταση
13 Δεκεμβρίου, 2024