Μεγάλη έκταση έχει πάρει, όλο το τελευταίο διάστημα, το φαινόμενο των ραντεβού για εμβολιασμό, τα οποία επαναπρογραμματίζονται από μόνα τους! Ναι, σωτά διαβάσατε…
Σύμφωνα με σειρά καταγγελιών που έχουν φτάσει στο newsique.gr, μάλιστα, οι συγκεκριμένοι «αυτόματοι» επαναπρογραμματισμοί αφορούν στις δεύτερες δόσεις του AstraZeneca, επιτείνοντας την αγωνία των νέων ανθρώπων, επιπλέον του όλου μπάχαλου που έχει δημιουργηθεί με το συγκεκριμένο εμβόλιο.
Αλλά, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Στους (διπλά) άτυχους συνανθρώπους μας φτάνει κάποια στιγμή ένα μήνυμα το οποίο μιλά για την επιβεβαίωση ενός (νέου) ραντεβού: «ΤΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΕ ΚΩΔΙΚΟ ΧΧΧ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΘΗΚΕ. ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΣ ΧΧΧ ΩΡΑ ΧΧΧ ΣΤΟ ΕΜΒΟΛΙΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΧΧΧ». Μόνο που ο παραλήπτης του μηνύματος έχει ήδη επιβεβαιώσει ραντεβού, για νωρίτερα και ουδέποτε ζήτησε την αλλαγή του. Μάλιστα, σε περίπτωση που κατά τη νέα ημερομηνία, την οποία του επέβαλαν χωρίς να τον ρωτήσουν, δεν είναι δυνατό να μεταβεί στο εμβολιαστικό κέντρο, τα υπόλοιπα διαθέσιμα ραντεβού πηγαίνουν πολύ μακριά τη… βαλίτσα. Τόσο, που στους περισσότερους από τους «παθόντες» δημιουργείται ανασφάλεια ακόμη και σχετικά με την αποτελεσματικότητα της δεύτερης δόσης, αφού η χρονική απόσταση από την πρώτη υπερβαίνει πολύ τις 8 εβδομάδες που συνίστανται για το AstraZeneca.
Προκειμένου να επιταθεί η ταλαιπωρία, μάλιστα, τα… αυτο-προγραμματιζόμενα ραντεβού δεν αφορούν καν στο ίδιο εμβολιαστικό κέντρο το οποίο είχε επιλέξει ο ίδιος ο εμβολιαζόμενος. Σε αρκετές περιπτώσεις, αναγκάζουν τους πολίτες να μεταβούν πολλά χιλιόμετρα μακριά, σε κέντρα άσχετα με τον Τ.Κ. κατοικίας τους. (Τουλάχιστον, πάντως, στις περιπτώσεις που έχει στη διάθεσή του το newsique.gr, οι εμβολιασμοί παρέμεναν εντός της ίδιας πόλης – κάτι είναι κι αυτό…).
Αγνοια στον ΕΟΔΥ…
Το newsique.gr απευθύνθηκε στον ΕΟΔΥ, προκειμένου να λάβει απαντήσεις για το νέο μπάχαλο, αλλά δεν πήρε καμία. Στο τηλεφωνικό κέντρο του ΕΟΔΥ επιβεβαίωσαν ότι δεν πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά, αφού μας απάντησαν ότι έχουν δεχθεί πολλά τηλεφωνήματα για ραντεβού που αλλάζουν… από μόνα τους! Μας ξεκαθάρισαν, ωστόσο, πώς δεν είναι οι ίδιοι αρμόδιοι για τη λειτουργία της πλατφόρμας και, κατά συνέπεια, δεν διαθέτουν καμία σχετική πληροφόρηση. Στην ερώτηση ποιος είναι υπεύθυνος να ενημερώσει σχετικά ή απάντηση ήταν «ο υπεύθυνος εμβολιασμού κάθε κέντρου». Μόνο που τα τηλέφωνα στα κέντρα δεν απαντούν ποτέ και ο ενδιαφερόμενος θα έπρεπε να ταξιδέψει χιλιόμετρα (αφού το νέο ραντεβού αυτό-προγραμματίστηκε σε άσχετο εμβολιαστικό κέντρο, όπως προαναφέραμε), μόνο και μόνο για να λάβει ενημέρωση, που θα όφειλαν να του είχαν παράσχει εκ των προτέρων. Στην άλλη ερώτηση, κατά πόσον είναι αποτελεσματική η δεύτερη δόση, αφού απέχει περισσότερο από 8 εβδομάδες από την πρώτη, ως απάντηση λάβαμε ένα όχι ιδιαίτερα καθησυχαστικό «μάλλον»…
Το newsique.gr επικοινώνησε και με το Υπουργείο Υγείας, προκειμένου να δοθούν εξηγήσεις, αλλά οι υπεύθυνοι δήλωσαν πλήρη άγνοια για την όλη αναστάτωση, ενώ μέχρι σήμερα δεν μας έχουν απαντήσει γιατί συμβαίνει και πού οφείλεται…