Ολονύχτια μάχη με τις φλόγες έδωσαν οι πυροσβέστες για να σταματήσουν την πύρινη λαίλαπα που πέρασε από τη Βαρυμπόμπη, τους Αδάμες, το Τατόι και Θρακομακεδόνες, και έφτασε στις Αχαρνές.
Η πυρκαγιά έκαψε δεκάδες σπίτια και απείλησε ανθρώπινες ζωές, ενώ όλη η περιοχή εκκενώθηκε, με τις αναζωπυρώσεις να είναι συνεχείς κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Σοκάρει ο πρώτο απολογισμός
Μέχρι στιγμής οι πληροφορίες κάνουν λόγο για 80 καμένες κατοικίες, ενώ δεκάδες είναι τα αυτοκίνητα που παραδόθηκαν στις φλόγες και έμειναν πλέον τα κουφάρια τους να θυμίζουν την καταστροφική μανία της πυρκαγιάς.
Αυτή τη στιγμή ένα μέτωπο είναι ακόμα ενεργό, ενώ άλλα τρία βρίσκονται σε ύφεση.
Ο Ευθύμης Λέκκας, καθηγητής Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών του ΕΚΠΑ, εκτίμησε πως η καμένη έκταση πρέπει να είναι περίπου 30.000 στρέμματα.
Οι εικόνες της επόμενης ημέρας που απαθανάτισε ο φωτογραφικός φακός προκαλούν ανατριχίλα.
Καταγγελίες για εγκαταλειμμένα & ακαθάριστα οικόπεδα
Στη Βαρυμπόμπη και τις Αδάμες, που χτες το βράδυ βρέθηκαν στο έλεος της πύρινης λαίλαπας που κατέστρεψε τα πάντα στο πέρασμά της, βρέθηκε η κάμερα του Mega καταγράφοντας την κατάσταση και μιλώντας με κατοίκους.
«Ήρθε η αστυνομία, η πυροσβεστική, μας έβγαλαν όλους από τα σπίτια από τις 12 η ώρα που άρχισε η πυρκαγιά. Φοβόμασταν μην καεί το σπίτι μας. Ευτυχώς έβαλε ο Θεός το χέρι του και δεν κάηκε το σπίτι μας. Όλη νύχτα γίνονταν προσπάθειες. Εχτές δεν μας άφηναν να πλησιάσουμε στα σπίτια. Πήγαμε στην πλατεία στη Νέα Κηφισιά και ήρθαμε μετά τις 2 η ώρα στο σπίτι. Που να πρωτοπάνε οι πυροσβέστες. Η φωτιά ήταν παντού», είπε στο Mega κάτοικος της Βαρυμπόμπης, έντονα φορτισμένη συναισθηματικά.
Στις Αδάμες η κατάσταση είναι απογοητευτική. Όπως περιέγραψε η κ. Παναγιωτοπούλου, οι κάτοικοι είχαν κάνει πολλές προσπάθειες για να καθαριστεί η περιοχή από κλαδιά και πεσμένα δέντρα, χωρίς ωστόσο να βρουν ανταπόκριση.
«Φύγαμε από νωρίς, αλλά γυρίσαμε να δούμε τι γίνεται. Όταν γυρίσαμε είχαν πιάσει φωτιά τα έπιπλα του μπαλκονιού. Ανέβηκε ο γαμπρός μου με σκάλα και τα έσβηνε με λάστιχο. Σε άλλα σπίτια είχαν ανέβει στις σκεπές με λάστιχα. Η περιοχή που κάηκε από εδώ και κάτω είναι εκτός σχεδίου. Τα σπίτια είναι παράνομα. Υπήρχαν και πολλά σπίτια ακατοίκητα. Είχαμε καλέσει το δήμο για να κάνει καθαρισμό στην περιοχή. Παίρναμε και τους ιδιοκτήτες να έρθουν να καθαρίσουν. Τα οικόπεδα ήταν τρία χρόνια ακαθάριστα. Παίρναμε τηλέφωνο να έρθουν να πάρουν κλαδιά και κομμένα δέντρα. Εμείς σβήναμε φωτιές από τις 6 η ώρα το απόγευμα, μέχρι τις 4 το πρωί. Πυροσβέστη δεν είδα μέχρι τις 4 το πρωί. Μας έχουν αφήσει στο έλεος του Θεού. Εχθές το βράδυ όλη η ρεματιά είχε εστίες. Σβήσαμε όσα μπορούσαμε», είπε η κ. Παναγιωτοπούλου.
«Ο σύζυγός μου και ο διπλανός κύριος είχαν αναπνευστικά προβλήματα και έφυγαν από το σημείο από νωρίς. Οι υπόλοιποι μείναμε στο σημείο όλη τη νύχτα», πρόσθεσε η ίδια.
Την ίδια ώρα, οι αναζωπυρώσεις είναι συνεχείς, με τα εναέρια μέσα να πραγματοποιούν αλλεπάλληλες πτήσεις πάνω από την περιοχή κάνοντας ρίψεις νερού.
Φωτιά Βαρυμπόμπη: Γιατί «χάθηκαν» τα Canadair – Μία από τις αιτίες της μεγάλης καταστροφής
Η καθήλωση λόγω της υψηλής θερμοκρασίας αλλά και βλαβών των περισσοτέρων από 15 ( εννιά CL-215 και έξι CL-415) πυροσβεστικά αεροσκάφη Canadair συνέβαλε καθοριστικά στην επέκταση της καταστροφικής πυρκαγιάς στην περιοχή Βαρυμπόμπης –Θρακομακεδόνων το τελευταίο 24ωρο.
Ελάχιστη ώρα, τα εν λόγω αεροσκάφη που μεταφέρουν από 4,5 έως 6,5 τόνους νερού συμμετείχαν στις προσπάθειες δασοπυρόσβεσης, κάτι που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην επέκταση του πύρινου μετώπου.
Κι ετσι αδίκως «αναζητούντο» από εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και πυρόπληκτους στις δημόσιες εκκλήσεις τους για από αέρος βοήθεια.
Επειδή λοιπόν η πυρκαγιά στην ευρύτερη περιοχή της Βαρυμπόμπης ξεκίνησε περίπου στις μία το μεσημέρι όταν η θερμοκρασία ήταν της τάξης του 42-44 βαθμών ήταν σχεδόν αδύνατη η απογείωση των περισσοτέρων από τα αεροσκάφη CL-215 που βρίσκονταν κυρίως σε περιφερειακά αεροδρόμια όπως της Ανδραβίδας κι άλλων, σύμφωνα με το in.gr.
Πολλές φορές βάσεις των εν λόγω αεροσκαφών είναι τα αεροδρόμια σε Σκύρο και Πρέβεζα. Ακόμη είχαν παρουσιασθεί βλάβες σε τουλάχιστον τρία από τα CL-415 που είχαν επιχειρήσει στην Ρόδο και σ άλλες πυρκαγιές , ενώ ένα από αυτό που είχε σταλεί για να υποβοηθήσει την κατάσβεση της πυρκαγιάς στην Σαρδηνία είχε παρουσιάσει βλάβη αλλά τελικώς επέστρεψε στην χώρα μας.
Ο βασικός σχεδιασμός των υπευθύνων της αεροπυρόσβεσης είναι σχεδόν όλα τα o Η καθήλωση λόγω της υψηλής θερμοκρασίας αλλά και βλαβών των περισσοτέρων από 15 ( εννιά CL-215 και έξι CL-415) πυροσβεστικά αεροσκάφη Canadair συνέβαλε καθοριστικά στην επέκταση της καταστροφικής πυρκαγιάς στην περιοχή Βαρυμπόμπης –Θρακομακεδόνων το τελευταίο 24ωρο.
Ελάχιστη ώρα, τα εν λόγω αεροσκάφη που μεταφέρουν από 4,5 έως 6,5 τόνους νερού συμμετείχαν στις προσπάθειες δασοπυρόσβεσης, κάτι που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην επέκταση του πύρινου μετώπου.
Κι ετσι αδίκως «αναζητούντο» από εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και πυρόπληκτους στις δημόσιες εκκλήσεις τους για από αέρος βοήθεια.
Στην αεροπυρόσβεση συμμετείχαν ελικόπτερα της Πυροσβεστικής και των Ενόπλων δυνάμεων, τα μικρά αμφίβια πυροσβεστικά αεροσκάφη (τράκτορες) που μεταφερουν όμως μόνο 2,5 τόνους νερού κι έχουν συμπληρωματικό ρόλο όπως και το ρωσικό μεγαθήριο Beriev Be-200 με διμελές πλήρωμα που είναι ικανό να συγκεντρώνει 12 τόνους νερού σε 14 δευτερόλεπτα από θάλασσες με κύματα έως 1,2 μέτρα. Με αναφορές στελεχών της Κατεχάκη ότι γίνεται ολοένα και πιο αποτελεσματικό , ύστερα από την σταδιακή προσαρμογή των Ρώσων πιλότων στο ελληνικό «ανάγλυφο» αφού αρχικά έριχναν νερό από σχετικά μεγάλο ύψος.
Επειδή λοιπόν η πυρκαγιά στην ευρύτερη περιοχή της Βαρυμπόμπης ξεκίνησε περίπου στις μία το μεσημέρι όταν η θερμοκρασία ήταν της τάξης του 42-44 βαθμών ήταν σχεδόν αδύνατη η απογείωση των περισσοτέρων από τα αεροσκάφη CL-215 που βρίσκονταν κυρίως σε περιφερειακά αεροδρόμια όπως της Ανδραβίδας κι αλλων.
Πολλές φορές βάσεις των εν λόγω αεροσκαφών είναι τα αεροδρόμια σε Σκύρο και Πρέβεζα. Ακόμη είχαν παρουσιασθεί βλάβες σε τουλάχιστον τρία από τα CL-415 που είχαν επιχειρήσει στην Ρόδο και σ άλλες πυρκαγιές , ενώ ένα από αυτό που είχε σταλεί για να υποβοηθήσει την κατάσβεση της πυρκαγιάς στην Σαρδηνία είχε παρουσιάσει βλάβη αλλά τελικώς επέστρεψε στην χώρα μας.
Ο βασικός σχεδιασμός των υπευθύνων της αεροπυρόσβεσης είναι σχεδόν όλα τα Canadair(παρ ότι είναι αεροσκάφη ηλικίας 50 ετών) είναι να βρίσκονται στον «αέρα» από το ξημέρωμα της Τετάρτης όταν κι οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές και δεν εμποδίζουν την απογειωση των CL-215.
Επιπλέον το βράδυ της Τρίτης είχε δοθεί εντολή για την επισκευή όλων των πυροσβεστικών αεροσκαφών που παρουσίαζαν βλάβες κι έλειψαν καθοριστικά από την προσπάθεια «συρρίκνωσης» της καταστροφής με την ελπίδα ότι τα Canadair μαζί με τον υπόλοιπο εναέριο στόλο θα προχωρήσουν στην άμεση κατάσβεση της πυρκαγιάς από τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης.(παρ ότι είναι αεροσκάφη ηλικίας 50 ετών) είναι να βρίσκονται στον «αέρα» από το ξημέρωμα της Τετάρτης όταν κι οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές και δεν εμποδίζουν την απογειωση των CL-215.
Επιπλέον το βράδυ της Τρίτης είχε δοθεί εντολή για την επισκευή όλων των πυροσβεστικών αεροσκαφών που παρουσίαζαν βλάβες κι έλειψαν καθοριστικά από την προσπάθεια «συρρίκνωσης» της καταστροφής με την ελπίδα ότι τα Canadair μαζί με τον υπόλοιπο εναέριο στόλο θα προχωρήσουν στην άμεση κατάσβεση της πυρκαγιάς από τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης.