Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Χαιρετίζει την έκθεση σχετικά με την αναθεώρηση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της ΕΕ

Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) με σημερινή της ανακοίνωση χαιρετίζει την έκθεση του εισηγητή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ), ευρωβουλευτή, Peter Liese, σχετικά με την αναθεώρηση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) (EU ETS-European Union Emissions Trading System) στο πλαίσιο του νομοθετικού πακέτου «Fit for 55».

Η υποβληθείσα έκθεση λαμβάνει υπόψη, σε σημαντικό βαθμό, τις ανησυχίες της ναυτιλίας, αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο των commercial operators για τη ναυτιλία και την απανθρακοποίησή της, σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» και την ανάγκη ίδρυσης ενός ειδικού για τη ναυτιλία Ταμείου.

Σύμφωνα με την ΕΕΕ, η έκθεση προτείνει τη συμπερίληψη μιας δεσμευτικής ρήτρας στις συμβατικές συμφωνίες μεταξύ των πλοιοκτητών και των φορέων που ελέγχουν την εμπορική λειτουργία των πλοίων τους (commercial operators) και ενός ειδικού Ταμείου (Ocean Fund), όπου τουλάχιστον το 75% των εσόδων από τα δικαιώματα ETS της ναυτιλίας θα επενδυθεί για την απαλλαγή του κλάδου από τον άνθρακα.

Στην έκθεση προστίθεται ότι επί του παρόντος η παραγωγή και η διαθεσιμότητα εναλλακτικών καυσίμων και οι σχετικές τεχνολογίες πρόωσης δεν βρίσκονται σε ώριμα στάδια ανάπτυξης, ειδικά για τον τομέα της ποντοπόρου bulk/tramp ναυτιλίας, ενώ η τελική διάθεση αυτών των καυσίμων και τεχνολογιών στην αγορά θα είναι δαπανηρή και θα αποτελεί εγχείρημα άλλων εμπλεκόμενων φορέων.

Η ΕΕΕ εκπροσωπεί κατά κύριο λόγο πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στην bulk/tramp ναυτιλία, που αποτελεί το μεγαλύτερο και πιο αποδοτικό τομέα του ναυτιλιακού κλάδου, μεταφέροντας το 85% περίπου του συνόλου των τονομιλίων φορτίων παγκοσμίως. Στην bulk/tramp ναυτιλία οι ναυλωτές είναι κατά κανόνα οι commercial operators, όπου χιλιάδες ναυτιλιακές κυρίως Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜΜΕ) ανταγωνίζονται υπό συνθήκες σχεδόν απόλυτου ανταγωνισμού και όπου οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν καθορίζουν τις τιμές μεταφοράς (price takers). Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό οι ναυλωτές, ως commercial operators των πλοίων, να αναλαμβάνουν την ευθύνη σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».

Σύμφωνα με την ΕΕΕ, πρόκειται για μία δίκαιη προσέγγιση που μπορούν να υιοθετήσουν οι συννομοθέτες της ΕΕ προκειμένου να διευκολυνθεί η απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου και να ελαχιστοποιηθεί ο διοικητικός φόρτος και το κόστος.

Τέλος τονίζεται ότι η ΕΕΕ είναι έτοιμη να συνεργαστεί εποικοδομητικά με τα ενδιαφερόμενα μέρη αυτής της νομοθετικής διαδικασίας, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι μελλοντικοί κανόνες της ΕΕ δεν είναι μόνο φιλόδοξοι από περιβαλλοντικής άποψης, αλλά και δίκαιοι, εφαρμόσιμοι στην πράξη και συμβατοί με τα διεθνή χαρακτηριστικά του κλάδου και την ανάγκη να παραμείνει ανταγωνιστικός και βιώσιμος σε ένα περιβαλλοντικά βιώσιμο μέλλον.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Αυστραλία: Έξι θάνατοι από πνιγμό εξαιτίας τεράστιων κυμάτων
20 Απριλίου, 2025
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Πώς θα κινηθούν σήμερα Κυριακή 20/4
20 Απριλίου, 2025
Το Ιράν και οι ΗΠΑ μιλούν για «πρόοδο» στον χθεσινό δεύτερο γύρο των συνομιλιών τους στη Ρώμη
20 Απριλίου, 2025
Καταγγελίες Ζελένσκι πως ο ρωσικός στρατός συνεχίζει τις επιθέσεις παρά την πασχαλινή κατάπαυση πυρός
20 Απριλίου, 2025
Ψάχνουν και στο Facebook τους εκτελεστές του Αιγύπτιου στην Καλλιθέα – «Κλειδί» το ποιοι έβλεπαν το live πριν τη δολοφονία
20 Απριλίου, 2025
Αιτωλοακαρνανία: Σοβαρός τραυματισμός 28χρονου από κροτίδα στη Ματαράγκα – Κινδυνεύει με ακρωτηριασμό
20 Απριλίου, 2025
Μαλεσίνα: Στο νοσοκομείο Παίδων 14χρονος που τραυματίστηκε από κροτίδα – Του έσκασε στο χέρι
20 Απριλίου, 2025
Μενίδι: Είχε επιτεθεί και σε άλλους πριν την επίθεση στους 2 καταστηματάρχες, ο 26χρονος δράστης – Στο χειρουργείο το ένα θύμα
20 Απριλίου, 2025
Η στρατηγική του Πούτιν πίσω από την ξαφνική «πασχαλινή» εκεχειρία – Το «νεύμα» στον Τραμπ
20 Απριλίου, 2025
Αλλάζει ο καιρός: Άνοιξη τέλος, έρχεται νέο μοτίβο και υποτροπή – Η πρόγνωση Χατζηγρίβα
20 Απριλίου, 2025