Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Χαιρετίζει την έκθεση σχετικά με την αναθεώρηση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της ΕΕ

Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) με σημερινή της ανακοίνωση χαιρετίζει την έκθεση του εισηγητή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ), ευρωβουλευτή, Peter Liese, σχετικά με την αναθεώρηση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) (EU ETS-European Union Emissions Trading System) στο πλαίσιο του νομοθετικού πακέτου «Fit for 55».

Η υποβληθείσα έκθεση λαμβάνει υπόψη, σε σημαντικό βαθμό, τις ανησυχίες της ναυτιλίας, αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο των commercial operators για τη ναυτιλία και την απανθρακοποίησή της, σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» και την ανάγκη ίδρυσης ενός ειδικού για τη ναυτιλία Ταμείου.

Σύμφωνα με την ΕΕΕ, η έκθεση προτείνει τη συμπερίληψη μιας δεσμευτικής ρήτρας στις συμβατικές συμφωνίες μεταξύ των πλοιοκτητών και των φορέων που ελέγχουν την εμπορική λειτουργία των πλοίων τους (commercial operators) και ενός ειδικού Ταμείου (Ocean Fund), όπου τουλάχιστον το 75% των εσόδων από τα δικαιώματα ETS της ναυτιλίας θα επενδυθεί για την απαλλαγή του κλάδου από τον άνθρακα.

Στην έκθεση προστίθεται ότι επί του παρόντος η παραγωγή και η διαθεσιμότητα εναλλακτικών καυσίμων και οι σχετικές τεχνολογίες πρόωσης δεν βρίσκονται σε ώριμα στάδια ανάπτυξης, ειδικά για τον τομέα της ποντοπόρου bulk/tramp ναυτιλίας, ενώ η τελική διάθεση αυτών των καυσίμων και τεχνολογιών στην αγορά θα είναι δαπανηρή και θα αποτελεί εγχείρημα άλλων εμπλεκόμενων φορέων.

Η ΕΕΕ εκπροσωπεί κατά κύριο λόγο πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στην bulk/tramp ναυτιλία, που αποτελεί το μεγαλύτερο και πιο αποδοτικό τομέα του ναυτιλιακού κλάδου, μεταφέροντας το 85% περίπου του συνόλου των τονομιλίων φορτίων παγκοσμίως. Στην bulk/tramp ναυτιλία οι ναυλωτές είναι κατά κανόνα οι commercial operators, όπου χιλιάδες ναυτιλιακές κυρίως Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜΜΕ) ανταγωνίζονται υπό συνθήκες σχεδόν απόλυτου ανταγωνισμού και όπου οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν καθορίζουν τις τιμές μεταφοράς (price takers). Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό οι ναυλωτές, ως commercial operators των πλοίων, να αναλαμβάνουν την ευθύνη σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».

Σύμφωνα με την ΕΕΕ, πρόκειται για μία δίκαιη προσέγγιση που μπορούν να υιοθετήσουν οι συννομοθέτες της ΕΕ προκειμένου να διευκολυνθεί η απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου και να ελαχιστοποιηθεί ο διοικητικός φόρτος και το κόστος.

Τέλος τονίζεται ότι η ΕΕΕ είναι έτοιμη να συνεργαστεί εποικοδομητικά με τα ενδιαφερόμενα μέρη αυτής της νομοθετικής διαδικασίας, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι μελλοντικοί κανόνες της ΕΕ δεν είναι μόνο φιλόδοξοι από περιβαλλοντικής άποψης, αλλά και δίκαιοι, εφαρμόσιμοι στην πράξη και συμβατοί με τα διεθνή χαρακτηριστικά του κλάδου και την ανάγκη να παραμείνει ανταγωνιστικός και βιώσιμος σε ένα περιβαλλοντικά βιώσιμο μέλλον.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Η Victoria Kjær Theilvig κατέκτησε τον τίτλο της Miss Universe 2024
17 Νοεμβρίου, 2024
Γάζα: Πάνω από 43.800 Παλαιστίνιοι έχουν χάσει τη ζωή τους από τις επιθέσεις του Ισραήλ
17 Νοεμβρίου, 2024
51η επέτειος της εξέγερσης του Πολυτεχνείου: Εικόνες από την μεγάλη πορεία
17 Νοεμβρίου, 2024
Σεισμός στη Φυλή
17 Νοεμβρίου, 2024
Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ
17 Νοεμβρίου, 2024
Σε εκδήλωση του Bloomberg στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεττανία θα παρευρεθεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου
17 Νοεμβρίου, 2024
Μεταγραφές φοιτητών: Σε πλήρη λειτουργία η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων
17 Νοεμβρίου, 2024
Πολυτεχνείο: Ένταση με μπλοκ του Κασσελάκη που προσπάθησε να παρακάμψει τους φοιτητικούς συλλόγους
17 Νοεμβρίου, 2024
Αντώνης Σαμαράς: Στις Ηνωμένες Πολιτείες μετά τη διαγραφή του
17 Νοεμβρίου, 2024
Κουτσούμπας: Επίκαιρα τα συνθήματα του Πολυτεχνείου
17 Νοεμβρίου, 2024