Σάλος ξέσπασε νωρίτερα με αφορμή το περιστατικό σε κατάστημα Lidl, όπου μία ηλικιωμένη γυναίκα αναγκάστηκε λόγω φτώχειας να βάλει στην τσάντα της φαγητό χωρίς να το πληρώσει.
Την είδηση έκανε γνωστή το πρωί ο τηλεοπτικός σταθμός OPEN, αποκαλύπτοντας σε ρεπορτάζ, ότι η περίπου 70 ετών γυναίκα έβαλε το περασμένο Σάββατο στην τσάντα της κρέας και τυρί που πήρε χωρίς να πληρώσει από κατάστημα της αλυσίδας στο Ίλιον, συνελήφθη και μπροστά στον ανένδοτο υπεύθυνο του καταστήματος, τελικά κατατέθηκε μήνυση σε βάρος της ηλικιωμένης.
Είναι χαρακτηριστικό πως οι πελάτες του σούπερ μάρκετ παρακάλεσαν να μην πάει η γυναίκα στο αυτόφωρο και να μην κινηθούν σε βάρος της οι νομικές διαδικασίες, όμως ο υπεύθυνος απάντησε «ότι οι εντολές που έχει είναι πολύ αυστηρές για αυτή την περίπτωση».
Οι αντιδράσεις σχετικά με αυτή την απαράδεκτη συμπεριφορά του καταστήματος ήταν τεράστιες με τον κόσμο να καλεί σε μποϊκοτάζ της αλυσίδας και το #Cancel_Lidl να γίνεται ένα από τα πιο δημοφιλή hashtag στο Twitter.
Ένα τεράστιο κύμα συμπαράστασης σηκώθηκε προς την κυρία που η ζωή την οδήγησε σε μία τόσο δύσκολη κατάσταση, το οποίο ανάγκασε τελικά την εταιρεία να κάνει πίσω.
Δείτε μερικά από τα σχόλια στο twitter:
Η είδηση λοιπόν έχει ως εξής. Γιαγιά έβαλε τρόφιμα στην τσάντα της χωρίς να τα πληρώσει γιατί πεινούσε. Η Lidl κάλεσε την αστυνομία και έκανε μήνυση. Οι υπόλοιποι πελάτες απαιτούν να πληρώσουν τα προϊόντα και να αποσύρει η εταιρεία την μήνυση.
Η Lidl ανένδοτη. #cancel_LIDL— Areti Athanasiou (@AretiAthanasiu) February 17, 2022
Δεν ήθελαν να χάσουν 40 ευρώ (που ούτε αυτά θα έχαναν, μιας που διάφοροι πελάτες θέλησαν να πληρώσουν αυτα που πήρε η γιαγιά) και με τον ντόρο που δημιουργήθηκε από την αναλγησία και την απανθρωπιά τους, θα χάσουν μερικές εκατοντάδες χιλιάδες. Μυαλά όχι αστεία. #cancel_LIDL
— Christos Roukos (@christosroukos) February 17, 2022
#cancel_lidl #Lidl#Boycott_Lidl – μέχρι (τουλάχιστον) να βγουν δημόσια να ζητήσουν συγνώμη για την ταλαιπωρία από τη γιαγιά και να αποσύρουν τη μήνυση, οι ξεφτίλες.. pic.twitter.com/KX22cQGQOo
— Christos Trianta (@nisafi2008) February 17, 2022
Ξέρουμε που μένει η γιαγιά να της πάμε τρόφιμα και ότι άλλο χρειάζεται? Ντροπή τους πια #cancel_LIDL
— Μαύρος Άγγελος (@aiwnia_gaurina) February 17, 2022
Τα lidl έκαναν τη χειρότερη κίνηση που μπορούσαν να κάνουν….
Κάνουν μήνυση στη γιαγιά που έκλεψε τρόφιμα γιατί δεν είχε να φάει κ ενώ άλλοι πελάτες είπαν θα τα πληρώσουν αυτοί!!!!
Τι μήνυση ρε μπαγλαμάδες;;;;
Αλλά όπως λέει και ο λαός όλα εδώ πληρώνονται!!!#cancel_Lidl 😡😡— GeORgiNa🎈👑💎 (@georgina_2020) February 17, 2022
ΕΊΜΑΙ ΑΠΌ ΑΥΤΟΎΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΟΎΣΕ ΤΟ ΣΟΎΠΕΡ ΜΆΡΚΕΤ LIDL ΛΌΓΩ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΎ!! ΜΕΤΆ ΤΟ ΕΠΕΙΣΌΔΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΩΜΈΝΗ ΟΎΤΕ ΑΠΈΞΩ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΠΕΡΆΣΩ ‼️#cancel_Lidl
— Nik Driles (@latso66) February 17, 2022
Το μποϊκοτάζ στα LIDL είναι το ΕΛΑΧΙΣΤΟ που πρέπει να κάνει ο κάθε πολίτης στο όνομα της αξιοπρέπειας #cancel_LIDL
— AnemosNaftilos (@AnemosNaftilos) February 17, 2022
Η «ζημιά» των 30€ σε ένα σουπερμάρκετ δεν είναι έγκλημα. Έγκλημα είναι να οδηγείς τον κόσμο στη φτώχεια και στην εξαθλίωση! #Lidl #cancel_lidl
— Vasilis Glezos (@vasilisgl2) February 17, 2022
Πραγματική φτήνια στα Lidl.
Φτήνια του ανθρώπινου είδους. #cancel_lidl— Lida (@LaidaMisemeli) February 17, 2022
Σούπερ μάρκετ πριν τέσσερα χρόνια πιάσαμε κοπέλα να κλέβει και ο διευθυντής του καταστήματος διακριτικά την πήρε στην αποθήκη και της έδωσε τρόφιμα δωρεάν…τι μήνυση ρε αλήτες #cancel_Lidl
— Eleni ® παραβατικό ακάου aka η νυχού της Τουλάκη (@akouzaki) February 17, 2022
Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.
Το hashtag αρκεί, και να μην ξαναπατησουμε έξω από το σούπερ μάρκετ αυτό #cancel_LIDL— Ntina Moo (@dinoooozz) February 17, 2022
Εγώ ξέρω ότι κάποιον που σου δείχνει με οποιοδήποτε τρόπο ότι πειναει,τον ταιζεις, δεν τον κυνηγάς. Δεν υπάρχει μεγαλυτερη ντροπή για μια κοινωνία…#cancel_LIDL
— Τάσος Παπαδοπουλος… (@Fk9wBE41zLOyuz1) February 17, 2022
Που φτάσαμε ρε γαμωτο να πάμε μια γιαγιά 70 χρόνων στο κρατητήριο γιατί πήρε να φάει !!ωραια ανάπτυξη #καταπληκτική_ποιότητα_ζωής #αδωνης #cancel_lidl
— marita (@maritsag13) February 17, 2022
Ο νόμος δίνει την δυνατότητα στον Δικαστή να αφήνει ατιμώρητη την κλοπή πράγματος ευτελούς αξίας, που τελέστηκε από ανάγκη για άμεση κατανάλωση.
Η μήνυση (εγκληση) δεν δείχνει εμμονή στην νομιμότητα, αλλά θηριώδη κοινωνική αναλγησία της επιχείρησης.#cancel_LIDL— choricos (@choricos) February 17, 2022
Στη εποχή που η ακρίβεια έχει φτάσει στα ύψη
Στην εποχή που οι μισθοί δεν φτάνουν
Στην εποχή που οι συντάξεις είναι 360€Μόνο η ανθρωπιά και η αλληλεγγύη μπορεί να μας σώσει…
Γιαυτό #cancel_LIDL
Δεν έχουν καμία δικαιολογία!!! pic.twitter.com/LkAqnsD9YX
— Ο ξένος αχυρώνας! (@xenosaxironas) February 17, 2022
Η ανακοίνωση της Lidl Ελλάς
Μετά τις σφοδρές αντιδράσεις που δημιουργήθηκαν, η εταιρεία αναγκάστηκε να κάνει πίσω και εξέδωσε την εξής ανακοίνωση:
«Η Lidl Ελλάς από την έναρξη της λειτουργίας της εφαρμόζει με υψηλό αίσθημα ευθύνης αξίες και πρακτικές κοινωνικής υπευθυνότητας. Έχει αποδείξει έμπρακτα και διαχρονικά ότι στέκεται δίπλα στους συμπολίτες της με ήθος και ευθύνη, όπως πράττει πάντα σε αντίστοιχες περιπτώσεις κοινωνικής ευαισθησίας.
Συγκεκριμένα έχει μεριμνήσει με μηχανισμό υποστήριξης μέσω ΜΚΟ σε όλη την Ελλάδα, ώστε να αντιμετωπίζει άμεσα αιτήματα για προϊοντική βοήθεια από ευπαθείς ομάδες πληθυσμού.
Το πρόσφατο περιστατικό που έλαβε χώρα στο κατάστημά μας στο Ίλιον μας λυπεί βαθιά. Ο υπεύθυνος του καταστήματος όπως και κάθε υπεύθυνος καταστήματος είναι υποχρεωμένος να ακολουθεί τις προβλεπόμενες διαδικασίες αναφορικά με παραβατικές συμπεριφορές που ορίζει η νομοθεσία.
Η διοίκηση της εταιρείας έλαβε γνώση του περιστατικού και θα φροντίσει να μην υπάρξει συνέχεια. Η εταιρεία θα έρθει σε επικοινωνία με την πελάτισσα για να λήξει το θέμα που δημιουργήθηκε. Η Lidl Ελλάς θα συνεχίζει να στέκεται διαχρονικά στο πλευρό όσων μας χρειάζονται, αναγνωρίζοντας την ευθύνη και τον ρόλο της στην ελληνική κοινωνία».
Βεβαίως, πολλοί σχολίασαν ότι η ανακοίνωση της Lidl, μπορεί να εκφράζει τη λύπη της εταιρείας και να αναφέρεται στο κοινωνικό της έργο, αλλά επί της ουσίας δεν δέχεται ότι η συμπεριφορά της ήταν λανθασμένη. Μάλιστα, το γεγονός ότι επιμένει πως «ο υπεύθυνος του καταστήματος όπως και κάθε υπεύθυνος καταστήματος είναι υποχρεωμένος να ακολουθεί τις προβλεπόμενες διαδικασίες αναφορικά με παραβατικές συμπεριφορές που ορίζει η νομοθεσία» αφήνει, στην πραγματικότητα, να εννοηθεί ότι η τακτική της θα παραμείνει η ίδια και σε άλλες παρόμοιες μελλοντικές περιπτώσεις. Προφανώς, το γεγονός ότι υπό την πίεση της κατακραυγής πήρε πίσω τη μήνυση στην ηλικιωμένη δεν αρκεί από μόνο του, αν συνεχίσει να κάνει τα ίδια και στο μέλλον, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που ίσως να μη βλέπουν το φως της δημοσιότητας…