Επίδομα βενζίνης: Ολα ανοικτά είναι για να δοθεί ακόμη μία επιδότηση καυσίμων σε δικαιούχους. Δείτε αναλυτικά τα δεδομένα…
Επίδομα βενζίνης: Οι αιτήσεις για το πρώτο Fuel Pass «τρέχουν» ακόμη, μέχρι και το τέλος Ιουνίου, ενώ έχει ήδη ανοίξει η συζήτηση για έναν δεύτερο γύρο με νέο επίδομα βενζίνης.
Τα σενάρια αναφέρουν ότι θα δοθεί μετά τον Ιούνιο, δηλαδή μέσα στην «καρδιά» του καλοκαιριού.
Ανοιχτό το ενδεχόμενο για νέα επιδότηση από Σκέρτσο
Ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, αφού κατηγόρησε την αντιπολίτευση για «μεγάλη σπέκουλα» και πως επιδίδεται σε ευχολόγια, απάντησε, με στοιχεία, στο ερώτημα που έχει διατυπωθεί, γιατί η κυβέρνηση δεν μειώνει τους φόρους, δεδομένης της μείωσης της κατανάλωσης.
«Στο μεν ντίζελ δεν έχει μειωθεί καθόλου η κατανάλωση, στη δε αμόλυβδη έχει μειωθεί κατά 8% μόλις, σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους», τόνισε για να προσθέσει:
«Αν το ελληνικό Δημόσιο είχε τη δυνατότητα να πάει την τιμή 50 λεπτά κάτω, στις τιμές προ κρίσης, αυτό θα κόστιζε 3,7 δισ. ευρώ. Αυτοί που λένε ότι είναι πολύ εύκολο να μειώσουμε τον ειδικό φόρο κατανάλωσης, τον ΦΠΑ, θα πρέπει να μας πουν από πού θα βρούμε αυτά τα 3,7 δισ. Θυμίζω ότι ο ελληνικός προϋπολογισμός τρέχει, και φέτος, με έλλειμμα 2%, άρα θα πρέπει να αυξηθεί το έλλειμμα, να αυξηθεί το χρέος. Θα πρέπει να μας πουν ποιους φόρους θα αυξήσουμε, ποιους νέους φόρους θα φέρουμε ή αν θα πρέπει να αυξήσουμε τον δανεισμό», και όλα αυτά τη στιγμή κατά την οποία «η χώρα πάει να βγει από την εποπτεία».
Εξάλλου, σύμφωνα με τον ίδιο, οι οριζόντιες μειώσεις φόρων δημιουργούν «τεράστια τρύπα στα δημόσια έσοδα, η οποία δεν μπορεί να αναπληρωθεί λόγω της ανελαστικότητας στην κατανάλωση καυσίμου».
Επίδομα βενζίνης: Τίποτε δεν αποκλείεται
Επίσης, ο υπουργός Επικρατείας αναφέρθηκε στους «πολύ αυστηρούς ελέγχους», επισημαίνοντας πως «έχουν μπει πολλά πρόστιμα», ενώ σε ερώτηση εάν θα συνεχιστεί η ενίσχυση, απάντησε: «Τίποτε δεν αποκλείεται, όλα θα εξαρτηθούν από την πορεία του τουρισμού και των εσόδων. Έχουμε πολύ θετικά δείγματα, ο Μάιος φαίνεται ότι πηγαίνει καλύτερα και από τον Μάιο του 2019, που ήταν μια χρονιά-ρεκόρ. Με τη βοήθεια της ψηφιοποίησης των συναλλαγών, φέτος μπορεί να έχουμε περισσότερα έσοδα στα δημόσια ταμεία». «Έχουμε αποδείξει πως οτιδήποτε έρχεται ως ανάπτυξη, επιστρέφεται ως μέρισμα ανάπτυξης σε όσους το έχουν ανάγκη», συμπλήρωσε.
Πάντως, «αν δούμε υπερβολικές αυξήσεις και στις τιμές των καυσίμων, τότε θα πρέπει να υπάρξουν ευρύτερες λύσεις. Δεν μπορεί μία χώρα μόνη της να λύσει ένα διεθνές πρόβλημα», διεμήνυσε.
Επίδομα βενζίνης – Gov.gr: Η έκπληξη με τα ποσά στο νέο Fuel Pass
Σύμφωνα με πληροφορίες του Οικονομικού Ταχυδρόμου, η κυβέρνηση εξετάζει μία σειρά από μέτρα για να μειώσει τις επιβαρύνσεις στους πολίτες από την αύξηση στην τιμή της βενζίνης.
Μεταξύ άλλων, σχεδιάζεται να δοθεί νέο Fuel Pass για την αγορά καυσίμων που πιθανόν να έχει μεγαλύτερη επιδότηση από την προηγούμενη.
Είναι επίσης πιθανόν να υπάρξουν στοχευμένες επιδοτήσεις σε κατοίκους των νησιών, όπου οι ανατιμήσεις είναι ακόμα μεγαλύτερες.
«Δεν ξέρω αν θα γίνονται ανακοινώσεις για το Fuel Pass μήνα-μήνα γιατί είναι συνάρτηση των εξελίξεων στο μέτωπο του πληθωρισμού γενικότερα και αν θα υπάρχει μια καλή πορεία του τουρισμού», είπε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης, μιλώντας στον Real FM.
Όπως εξήγησε, «αν το αέριο είναι χαμηλότερα και αν ο τουρισμός πάει καλύτερα από ότι υπάρχει στον προϋπολογισμό, θα δημιουργηθεί επιπλέον χώρος και μόλις το διαπιστώσουμε, θα χρησιμοποιηθεί για να ανακουφίσουμε τους πολίτες στον βαθμό που μπορούμε από τις επιπτώσεις».
«Χρυσός» η αμόλυβδη: Πάμε για αυξήσεις ρεκόρ – Οι τιμές θα αγγίξουν τα 3 ευρώ
Βαθιά το χέρι στην τσέπη καλούνται να βάλουν οι οδηγοί των αυτοκινήτων για να φουλάρουν με βενζίνη, με τους πρατηριούχους πλέον να εκτιμούν ότι θα ξεπεράσει τα 2,5 ευρώ το λίτρο στην Αττική. Ήδη, σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας η τιμή έφτασε τα 2,7 ευρώ ανά λίτρο. Η τιμή του μπρεντ ξεπέρασε προς στιγμήν τα 120 δολάρια το βαρέλι το πρωί της Δευτέρας (30/5), έχοντας ενισχυθεί περισσότερο από 6% σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα.
Ο πρόεδρος Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου Παπαγεωργίου μιλώντας στον Αnt1, υποστήριξε ότι «ξεκίνησε ένα νέο κύμα ανατιμήσεων στα καύσιμα και θα πρέπει να δούμε και τις τιμές στα διυλιστήρια για να καταλάβουμε τι συμβαίνει».
Σήμερα, όπως είπε, τα ελληνικά διυλιστήρια πουλάνε την αμόλυβδη 2,16 ευρώ και 1,70 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης. «Σε αυτό θα πρέπει να υπολογίσουμε ένα 10% που πρέπει να κερδίσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι μαζί, δηλαδή η εταιρεία, το πρατήριο κι ο μεταφορέας. Άρα η τιμή θα πρέπει να είναι για τον καταναλωτή στα 2,36 για την αμόλυβδη», τόνισε χαρακτηριστικά.
Πού θα φτάσει η τιμή της βενζίνης
Ο ίδιος εκτίμησε ότι πολύ σύντομα η μέση τιμή της αμόλυβδης θα φτάσει στα 2,5 ευρώ ανά λίτρο και μάλιστα αυτή η εβδομάδα θα είναι εβδομάδα έντονων ανατιμήσεων. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι όσο αυξάνεται η τιμή των καυσίμων τόσο μειώνεται ο τζίρος των πρατηρίων.
Όπως αποκαλύπτουν μάλιστα οι πρατηριούχοι, οδηγός μηχανής γέμισε με 3,5 ευρώ, ενώ δεν λείπουν και κάποιοι που γεμίζουν το ρεζερβουάρ και εξαφανίζονται.
Μιλώντας για το θέμα στο MEGA, η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπώλων Μαγνησίας, Βάσω Κοντοχρήστου, εξήγησε ότι «επειδή υπάρχει πλαφόν στο μέσο περιθώριο κέρδους η τιμή αλλάζει μόνο όταν υπάρχει ανεφοδιασμός».
Συγκεκριμένα δε για τη Μαγνησία, η ίδια ανέφερε πως και εκεί παρατηρείται το φαινόμενο της πίστωσης και πως όσοι πρατηριούχοι μπορούν, εξυπηρετούν τους οδηγούς. Τόνισε επίσης:
«Γενικότερα οι τιμές έχουν ξεφύγει, εδώ στη Μαγνησία είμαστε σχεδόν στο 2.28/lt, ενώ στην Αλόννησο κοντεύει τα 2.70/lt».
Η κ. Κοντοχρήστου επισήμανε πως όσο ανεβαίνει η τιμή, τόσο μειώνονται και οι πωλήσεις, και τόνισε πως πρέπει να βρεθεί μία λύση είτε αυτό αφορά τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, είτε του ΦΠΑ:
«Κάτι πρέπει να δοθεί πίσω στην κοινωνία».
Από την πλευρά του, ο δικηγόρος ΙΝΚΑ, Αλέξης Αλεξόπουλος, σημείωσε πως πρέπει να ληφθούν μέτρα σε δύο επίπεδα:
το ένα αφορά τους ελέγχους
το δεύτερο μία υπεύθυνη αντιμετώπιση από το κράτος