Υπουργείο Εργασίας e-ΕΦΚΑ ΟΑΕΔ ΔΥΠΑ: Αρκετές πληρωμές θα γίνουν αυτή την εβδομάδα. Δείτε αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα που ανακοινώθηκε…
Σε περισσότερους από 71.000 δικαιούχους θα καταβληθούν συνολικά 58 εκατ. ευρώ κατά την εβδομάδα 20-24 Ιουνίου, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών από τον ΕΦΚΑ και τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ).
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων:
Υπουργείο Εργασίας e-ΕΦΚΑ ΟΑΕΔ ΔΥΠΑ: Από τον e-ΕΦΚΑ θα καταβληθούν:
15,3 εκατ. ευρώ σε 680 δικαιούχους σε συνέχεια έκδοσης αποφάσεων για εφάπαξ.
10,3 εκατ. ευρώ σε 28.100 δικαιούχους για παροχές σε χρήμα (επιδόματα μητρότητας, κυοφορίας, ασθενείας, ατυχήματος, έξοδα κηδείας).
215.000 ευρώ σε 1.250 δικαιούχους για πληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών υγείας.
Υπουργείο Εργασίας e-ΕΦΚΑ ΟΑΕΔ ΔΥΠΑ: Από τη ΔΥΠΑ θα γίνουν οι εξής καταβολές
11 εκατ. ευρώ σε 29.000 δικαιούχους για καταβολή επιδομάτων ανεργίας και λοιπών επιδομάτων.
20 εκατ. ευρώ σε 10.000 δικαιούχους στο πλαίσιο επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης.
700.000 ευρώ σε 1.000 μητέρες για επιδοτούμενη άδεια μητρότητας.
500.000 ευρώ σε 1.000 δικαιούχους για προγράμματα κοινωφελούς χαρακτήρα.
Ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ: Στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ψάχνουν «αντίδοτο» οι καταναλωτές
Αντίδοτο στην ακρίβεια ψάχνουν μέσω των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές προκειμένου να «ελαφρύνουν» το βάρος από το κόστος στο καλάθι του σούπερ μάρκετ που αυξάνεται συνεχώς.
Πρόκειται ουσιαστικά για προϊόντα που παράγονται συνήθως για λογαριασμό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και φέρουν το εμπορικό τους σήμα ενώ παραδοσιακά είναι φθηνότερα έναντι των αντίστοιχων επώνυμων προϊόντων προσφέροντας μια οικονομικότερη λύση για τους καταναλωτές.
Σύμφωνα με τις μετρήσεις των εταιρειών ερευνών, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κινείται προς τα επίπεδα ρεκόρ που είχαν καταγραφεί την περίοδο της οικονομικής κρίσης, φτάνοντας τότε, το 18% και 19% τα έτη 2014 και 2015. Πρόκειται μάλιστα για τη μόνη κατηγορία που φαίνεται να εμφανίζει ανάπτυξη αυτή την περίοδο, την ίδια στιγμή που στο σύνολό τους οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ καταγράφουν πτώση από τις αρχές του έτους.
Όπως επεσήμανε πρόσφατα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΜETRO AEBE, Αριστοτέλης Παντελιάδης, η ιδιωτική ετικέτα πηγαίνει πάντοτε καλά σε περιόδους κρίσης, προσθέτοντας πως στα σούπερ μάρκετ My Market η κατηγορία έχει αυξηθεί κατά 2,5 μονάδες. Εξήγησε μάλιστα το ότι μεταξύ των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας υπάρχει έντονος ανταγωνισμός και τα περιθώρια κέρδους είναι περιορισμένα όποτε η αύξηση της κερδοφορίας για ένα σούπερ μάρκετ δεν μπορεί να αποδοθεί στην άνοδο αυτής της κατηγορίας.
Υπουργείο Εργασίας e-ΕΦΚΑ ΟΑΕΔ ΔΥΠΑ: Ένας στους δύο Έλληνες αγοράζει περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Έρευνα της Ierax Analytix, η οποία μάλιστα διενεργήθηκε πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία δείχνει ότι σε ποσοστό 46%, δηλαδή σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές αγοράζει περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε σχέση με πριν από δύο χρόνια. Σε ποσοστό 33%, οι καταναλωτές εκτιμούν πως θα συνεχίσουν να αγοράζουν περισσότερα στο μέλλον.
Το 85% των καταναλωτών δηλώνει πως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι φθηνότερα των άλλων μαρκών, το 70% ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια ενώ ένα ποσοστό της τάξεως του 52% τα θεωρεί κατώτερα σε ποιότητα από τα επώνυμα.
Όσον αφορά στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που οι καταναλωτές αγοράζουν πιο συχνά, κατά κύριο λόγο είναι τα τρόφιμα μακράς διάρκειας (45%), τα καθαριστικά (43%) και τα γαλακτοκομικά (37%).
Στο «μικροσκόπιο» των ελέγχων
Την ίδια στιγμή πάντως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν βρεθεί στο επίκεντρο των ελέγχων των οργάνων του υπουργείου Ανάπτυξης, καθώς όπως επισημαίνουν αρμόδιες πηγές, σε αντίθεση με τα επώνυμα προϊόντα που έχουν κάποιες ενδεικτικές τιμές οι οποίες μπορούν να συγκριθούν στην αγορά, τα ιδιωτικής ετικέτας εμφανίζουν πολλές και διαφορετικές, με αποτέλεσμα να είναι πιο δύσκολα αντιληπτό εάν υπάρχουν φαινόμενα παραβατικότητας.
Άλλωστε όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς η επιβάρυνση που υφίστανται τα συγκεκριμένα προϊόντα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων είναι μεγαλύτερη. Κι αυτό γιατί η αρχική τους τιμή είναι μικρότερη ενώ παράλληλα στα επώνυμα προϊόντα, μέρος της αύξησης τους κόστους μπορεί να «καλυφθεί» μέσω της μείωσης των προσφορών.
Σε κάθε περίπτωση πάντως και παρά το γεγονός ότι σε κάποια προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας οι ανατιμήσεις μπορεί να είναι συχνότερες ή και μεγαλύτερες, εντούτοις συνεχίζουν να παραμένουν οικονομικότερες επιλογές σε σχέση με τα επώνυμα των οποίων οι τιμές επίσης αυξάνονται. Σε μία περίοδο μάλιστα που οι καταναλωτές αναζητούν λύσεις προκειμένου να καλύψουν το σύνολο των αναγκών τους την ώρα που το διαθέσιμο εισόδημα, λόγω της ακρίβειας, ψαλιδίζεται.