Πτώση μονοκινητήριου: Ποιος ήταν ο νεκρός πιλότος – Γιατί έλαβε άδεια πτήσης χωρίς σχέδιο

«Καταρχάς θα πρέπει να πούμε ότι πρέπει να ξέρουν κάποιοι πότε πρέπει να φεύγουν από το επάγγελμα. Πρέπει να ξέρουμε πότε οι δυνάμεις μας, πότε τα ρεφλέξ και τα αντανακλαστικά που έχουμε μας εγκαταλείπουν» τόνισε στην εκπομπή «Συνδέσεις» της ΕΡΤ, ο Παντελής Φραγκούλης, εμπειρογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων μιλώντας για την πτώση του μονοκινητήριου αεροσκάφους στο ύψος του 90ου χιλιομέτρου Αθηνών–Λαμίας.

Αναφερόμενος στον 79χρονο πιλότο που ανασύρθηκε νεκρός είπε ότι «ήταν ένας μεγάλος άνθρωπος, ο οποίος ήταν έμπειρος τεχνικός, είχε δουλέψει πολλά χρόνια στην ΕΑΒ. Ήταν έμπειρος χειριστής, είχε κατασκευάσει μόνος του αεροσκάφος αυτό. Το αεροσκάφος ήταν υπερ – ελαφρύ – κάτω από 240, 220 κιλά- που δεν χρειάζεται να δίνει σχέδιο πτήσεως, οπότε μόνος του απογειωνόταν, μόνος του προσγειωνόταν σε αυτό το σημείο».

Σε ερώτηση για το πώς γίνεται 79 ετών άνθρωπος να έχει το δικαίωμα να πιλοτάρει αεροσκάφος ο κ. Φραγκούλης απάντησε ότι έχουν το δικαίωμα για τα υπερ – ελαφρά αεροσκάφη καθώς δεν υπάρχει ηλικιακό όριο αυτή τη στιγμή. Εξήγησε ακόμα ότι πάνω από ένα όριο ηλικίας, πάνω από 60 χρονών, όλοι περνούν κάθε έξι μήνες από ιατρικές εξετάσεις και ανανεώνουν το πτυχίο τους, το πτυχίο του πιλότου».

Ο κ. Φραγκούλης επεσήμανε ότι «δεν ξέρουμε ακόμα από τι έπεσε το αεροπλάνο γιατί δεν έχουν βγει οι τοξικολογικές εξετάσεις. Έχω μια εκτίμηση μικρή γιατί έχω δει από κοντά τα συντρίμμια του αεροσκάφους. Θα πρέπει πρώτα να μας πουν πώς έπαθε κάτι ο άνθρωπος πάνω στο αεροσκάφος και δεν μπορούσε να το πιλοτάρει. Αυτό είναι το πλέον βασικό. Αλλά εκεί από κοντά, που είδα τα όργανα πτήσεως του αεροσκάφους, έχω την εντύπωση ότι υπήρχε μια βλάβη στο αεροσκάφος. Δηλαδή το πιθανό είναι ότι του έσβησε ο κινητήρας. Αυτό είπαμε και προηγουμένως είναι πολύ σοβαρό και πρέπει να ξέρουμε και να αξιοποιούμε τα αντανακλαστικά μας».

Σχετικά με το ποιος κρίνει αν είναι αξιόπλοο απάντησε ότι δεν ελέγχεται από κανέναν κι ότι επειδή είναι υπερ- ελαφρό αεροπλάνο δεν χρειάζεται άδεια. «Είναι όπως το αλεξίπτωτο που έχει έναν κινητήρα επάνω και πετάει» σημείωσε και εξέφρασε την άποψη ότι «πρέπει να γίνουν κάποιες παρεμβάσεις».

Είπε ακόμα ότι «ότι πετάνε και σήμερα πιλότοι σε διάφορες εταιρείες, οι οποίοι είναι και πάνω από 70 χρονών. Και τους προσλαμβάνουν οι εταιρείες αυτές. Τους περνάνε από όλα τα τεστ[…] αλλά θέλω να πω και πάλι ότι πρέπει να ξέρουμε πότε πρέπει να αποχωρούμε από το επάγγελμα. Είναι πολύ σημαντικό αυτό και όταν οδηγούμε ένα αυτοκίνητο, ποτέ δεν ανοίγουμε το καπό για να δούμε μέσα η μηχανή πως είναι. Λέμε έχει μηχανή, φύγαμε. Ποτέ δεν κοιτάξαμε αν έχει νερό το αυτοκίνητο και θα μείνουμε στο επόμενο στενό[…] πρέπει κάθε τόσο όμως να ανοίγουμε τη μηχανή και να ξέρουμε αν υπάρχουν τα νερά, τα λάδια. Αυτό όμως είναι στη δική μας δυνατότητα, εμείς πρέπει να το κάνουμε αυτό».

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Θεσσαλονίκη: Εξιχνιάστηκε απάτη σε βάρος επιχείρησης
30 Σεπτεμβρίου, 2024
Κινδύνευσαν κατοικίες από διαδοχικές πυρκαγιές και στην Ηλεία
30 Σεπτεμβρίου, 2024
Θεσσαλονίκη: Έκρυβε στη σέλα της μοτοσικλέτας αμπούλα αερίου, σιδηρογροθιά και μαχαίρι
30 Σεπτεμβρίου, 2024
Συνταξιούχοι: Οι πραγματικές αυξήσεις στις συντάξεις
30 Σεπτεμβρίου, 2024
Θεσσαλονίκη: Ανήλικος οδηγούσε κλεμμένη μοτοσικλέτα- Σε βάρος του εκκρεμούσαν δύο δικαστικές αποφάσεις
30 Σεπτεμβρίου, 2024
Φωτιά στο Ξυλόκαστρο: Στους 2 αγνοούμενους ανήκουν οι σοροί – Χωρίς ενεργό μέτωπο, σε επιφυλακή η Πυροσβεστική
30 Σεπτεμβρίου, 2024
Ηράκλειο: Συνελήφθη 16χρονος – Έπιασε την μητέρα του από το λαιμό
30 Σεπτεμβρίου, 2024
Έξαλλη η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: Είναι καραγκιοζιλίκια
30 Σεπτεμβρίου, 2024
Απόστολος Λύτρας: Έξι μήνες παύση καθηκόντων χωρίς αναστολή
30 Σεπτεμβρίου, 2024
Αυστρία: Διαδηλώσεις κατά της ακροδεξιάς στη Βιέννη – Πως είδε ο Τύπος τη νίκη του Χέρμπερτ Κικλ
30 Σεπτεμβρίου, 2024