Για την κατεδαφιστική λογική της Κυβέρνησης στη εκπαίδευση μίλησε «Στο Κόκκινο 105.5» η Μερόπη Τζούφη, βουλευτής Ιωαννίνων και Αν. Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή την απόφαση της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να αναστείλει τη λειτουργία των Διετών Προγραμμάτων Σπουδών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων.
Σημειώνεται πως τα Διετή Προγράμματα Σπουδών αποτελούν ένα νέο θεσμό για τους αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων. Το πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει μαθήματα, εργαστήρια και πρακτική άσκηση, η οποία χρηματοδοτείται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, ενώ η πρόσβαση των φοιτητών είναι δωρεάν, χωρίς εξετάσεις με βάση το βαθμό του απολυτηρίου ή το βαθμό του πτυχίου ειδικότητας του ΕΠΑΛ.
Η κα Τζούφη τόνισε πως χρειάστηκε αρκετός κόπος και προσπάθεια ώστε τα νέα προγράμματα να ξεκινήσουν το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 και πως στην πρώτη φάση υλοποίησης συμμετέχουν 11 Πανεπιστήμια με 67 προγράμματα. Ανέφερε επίσης πως ο θεσμός αποτελεί μια διεθνώς κατοχυρωμένη πρακτική και πως η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε εξασφαλίσει χρηματοδότηση ύψους 1.8 εκατ. ευρώ.
Επιπρόσθετα, η βουλευτής υπογράμμισε πως οι απόφοιτοι των προγραμμάτων θα αποκτούσαν Πιστοποιητικό Επαγγελματικών Προσόντων (επιπέδο 5) και πως με την απόφαση αναστολής, η ΝΔ δημιουργεί πελατεία στα ιδιωτικά ΙΕΚ. Ωστόσο, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, κάτι παρόμοιο είχε γίνει και επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου όταν μια σειρά από κρίσιμες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και στα Δημόσια ΙΕΚ καταργήθηκαν προς όφελος και πάλι των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, απολύοντας παράλληλα 2.500 εκπαιδευτικούς των Επαγγελματικών Λυκείων.
Η Αν. Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ επεσήμανε πως το ενδιαφέρον της ΝΔ για την Επαγγελματική Εκπαίδευση & Κατάρτιση είναι προσχηματικό και εξήγησε ότι υπάρχουν απόφοιτοι των ΕΠΑΛ, οι οποίοι επέλεξαν να μη διαγωνιστούν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις γιατί είχαν αποφασίσει να εγγραφούν στα Διετή Προγράμματα. Τέλος, κάλεσε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων να αναλογιστεί τις ευθύνες της γι’ αυτήν την αιφνιδιαστική και δίχως διάλογο απόφαση.