Τραγωδία στα Τέμπη: Η κατάθεση του σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου

Νέα στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας αναφορικά με όσα έγιναν το μοιραίο βράδυ πριν τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, με τις καταθέσεις των σταθμαρχών να αναδεικνύουν τις βασικές παραλείψεις που υπήρχαν στην εργασία τους.

Σύμφωνα με τις καταθέσεις, στις βάρδιες υπήρχε μόνο ένα σταθμάρχης, ενώ κανονικά θα έπρεπε να υπάρχουν δύο. Ο ένας για να έχει οπτική επαφή και να μεριμνά για την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας και ο άλλος να ασχολείται με την ανταλλαγή τηλεγραφημάτων και τη συνεννόηση με τους μηχανοδηγούς και άλλους σταθμούς.

«Παλαιότερα εργάζονταν από δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια ενώ τα τελευταία χρόνια υπήρχε ένας σε κάθε βάρδια, διότι δεν υπήρχε προσωπικό» κατέθεσε εν ενεργεία σταθμάρχης στις Αρχές, όπως γράφει η «Καθημερινή».

Ενδεικτική είναι η κατάθεση σταθμάρχη από τη Λάρισα, ο οποίος εκείνη την ημέρα είχε βάρδια στον Παλαιοφάρσαλο.

Ο ίδιος υποστήριξε ότι στις 22:45 κάλεσε τον έμπειρο σταθμάρχη που θα έπρεπε να σχολάσει στις 23:00 για να δει πού βρίσκεται και εκείνος του απάντησε:

«Όταν αναχώρησε το τρένο από το Παλαιοφάρσαλο, μίλησα με το σταθμάρχη Λάρισας Βασίλειο Σαμαρά. Ο Βασίλης Σαμαράς είναι άπειρος και υπάρχει μια δυσκολία στην συνεργασία όταν υπάρχουν ανωμαλίες στην κυκλοφορία. Αφού μίλησα με τον Σαμαρά μετά από λίγο κάλεσα τον Π. στο κινητό του περί ώρα 22:45 και τον ρώτησα που βρίσκεται και μου απάντησε ότι είχε φύγει. Και τον ρώτησα γιατί έφυγε και μου απάντησε “Πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;”».

Μάλιστα, είπε πως συνήθως όταν υπάρχει φόρτος εργασίας, «δεν φεύγει κανείς».

Το κενό στις βάρδιες και οι «εικονικές» υπερωρίες

Όπως μετέδωσε το OPEN, φαίνεται ότι ήταν «κοινό μυστικό» ότι τα εννιάωρα των σταθμαρχών ήταν εικονικά και είχαν καθιερωθεί το τελευταίο διάστημα ως μόνιμο μπόνους για τους σταθμάρχες, που είχαν πολύ απαιτητικό πρόγραμμα και η διοίκηση θέλησε με αυτό τον τρόπο να τους ανταμείψει.

Αυτό συνέβαινε για να παίρνουν οι εργαζόμενοι μια ώρα υπερωρία, δηλαδή περίπου 50 ευρώ επιπλέον το μήνα.

Ωστόσο αυτό σήμαινε πως όταν άλλαζαν τη σκυτάλη εργασίας ο απογευματινός με τον βραδινό σταθμάρχη δεν συνέπιπταν μια ώρα σε κοινή βάρδια, όπως φαίνεται στο πρόγραμμα, διότι η υπερωρία τους ήταν εικονική.

Σημειώνεται ότι, ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης στην απολογία του αποκάλυψε ότι μέχρι τις 22:00 ήταν τρεις οι σταθμάρχες.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Έκρηξη στους Αμπελόκηπους: Προφυλακίστηκε ο 26χρονος – Αρνείται τις κατηγορίες σε βάρος του
30 Νοεμβρίου, 2024
Καλαμάτα: Φωτιά κατέστρεψε ολοσχερώς διαμέρισμα – 4 άτομα στο Νοσοκομείο
30 Νοεμβρίου, 2024
Στις ράγες το Μετρό της Θεσσαλονίκης – Η στιγμή που ξεκινά ο πρώτος συρμός
30 Νοεμβρίου, 2024
Κ. Μητσοτάκης: Το πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης – Επέκταση στην Καλαμαριά έως το Νοέμβριο του 2025
30 Νοεμβρίου, 2024
Αποκαλύψεις για το θρίλερ με τα νεκρά βρέφη στην Αμαλιάδα – «Δεν θα έδινα ποτέ το παιδί μου για υιοθεσία» λέει η Ειρήνη Μουρτζούκου
30 Νοεμβρίου, 2024
Σοβαρό τροχαίο στη Νέα Ερυθραία – Αυτοκίνητο παραβίασε ερυθρό σηματοδότη και εμβόλισε άλλο όχημα που ανατράπηκε
30 Νοεμβρίου, 2024
Κακοκαιρία Bora: 112 στη Λήμνο, τρεις εγκλωβισμένοι από τις πλημμύρες, παρασύρθηκαν ΙΧ – Αναμένονται 112 σε K. Μακεδονία, Θεσσαλία – Κατέρρευσε η γέφυρα Δενδροποτάμου στη Θεσσαλονίκη
30 Νοεμβρίου, 2024
ΕΜΥ: Τροποποίηση του έκτακτου δελτίου επικίνδυνων καιρικών φαινομένων – Καταιγίδες, θυελλώδεις άνεμοι και πυκνές χιονοπτώσεις
30 Νοεμβρίου, 2024
Απ. Τζιτζικώστας: Με την παράδοση του μετρό αποκαθίσταται η σχέση εμπιστοσύνης των πολιτών της Θεσσαλονίκης με το κράτος
30 Νοεμβρίου, 2024
Ν. Ρωμανός για οικονομικές προτάσεις ΠΑΣΟΚ: «Οι παλινωδίες του πράσινου ΣΥΡΙΖΑ δεν έχουν τελειωμό»
30 Νοεμβρίου, 2024