Την Τετάρτη θα ανακοινωθεί το πλαίσιο για την επανεκκίνηση των σιδηρόδρομων, όπως ανακοίνωσε το Σάββατο 18/3 ο Γιώργος Γεραπετρίτης.
Ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών προχώρησε στη δήλωση αυτή μετά από την πρώτη σύσκεψη του Συντονιστικού Κέντρου Ασφαλείας Σιδηροδρόμων, που ήταν προγραμματισμένη για σήμερα το πρωί στις 10:30.
«Την Τετάρτη θα οριστεί το πλαίσιο για την εκκίνηση του σιδηροδρόμου» επισήμανε ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης μετά την πρώτη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφαλείας Σιδηροδρόμων, με τη συμμετοχή του ΟΣΕ, πυροσβεστικής, αστυνομίας, ΕΚΑΒ και Hellenic Train, στη σκιά του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
«Επανεκκίνηση με ασφάλεια, διερεύνηση μέχρι τέλους» υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο κ. Γεραπετρίτης.
Σημειώνεται ότι σκοπός του νεοσυσταθέντος Κέντρου είναι ο συντονισμός δράσεων που αφορούν σε συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών ασφαλείας των σιδηροδρόμων.
Στο μεταξύ, την έντονη αντίδραση του ΟΣΕ προκάλεσε η ανακοίνωση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, με την οποία κρίνει «ανεπαρκή» την εκπαίδευση του 59χρονου σταθμάρχη και ζητά την απόσυρση από τα καθήκοντά τους, όσων εκπαιδεύτηκαν ως σταθμάρχες μέσω της ίδιας εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων αναφέρει συγκεκριμένα πως: «Δεν τεκμηριώνεται η σωστή και ολοκληρωμένη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευόμενων του συγκεκριμένου κύκλου μαθητείας, προβλέπονταν 712 ώρες θεωρητικής σε δύο κύκλους μαθητείας και 75 ώρες πρακτικής εκπαίδευσης, ο δεύτερος κύκλος θεωρίας πραγματοποιήθηκε παράλληλα με την πρακτική εκπαίδευση».
Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων αφήνει αιχμές προς την Αρχή, αναφέροντας πως γνώριζε την εκπαιδευτική διαδικασία από το 2022 και δεν διατύπωσε ενστάσεις, πυροδοτώντας την σύγκρουση Νέας Δημοκρατίας-ΣΥΡΙΖΑ, με τον ΟΣΕ να απαντά ότι η Αρχή είχε γνώση όλων των διαδικασιών, χωρίς να διατυπώσει ενστάσεις.