Νομοσχέδιο για υδατοδρόμια – Δείτε τι προβλέπει

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών προβλέπει τη δυνατότητα ίδρυσης υδατοδρομίων από ιδιωτικούς φορείς, πέραν των λιμένων και λιμνών της χώρας, σε Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.), σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα και σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια), αλλά και 5% τέλος υπέρ του Δημοσίου για κάθε ναύλο ανά επιβάτη.

Στόχος είναι να γίνουν πιο απλές και σύντομες οι διαδικασίες για την έκδοση άδειας με τα σχετικά βήματα (που σήμερα είναι 42) να μειώνονται στο μισό.

Υπογραμμίζεται ότι η λειτουργία των υδατοδρομίων και η χρήση των υδάτινων πεδίων επιτρέπεται μόνο κατά τη διάρκεια της αεροπορικής ημέρας. Παράλληλα αν σε περιοχή ελιγμών υδατοδρομίου περιλαμβάνεται περιοχή λιμένα, η χρήση της περιοχής ελιγμών επιτρέπεται ύστερα από έγκριση της οικείας Λιμενικής Αρχής και με ευθύνη του χειριστή του αεροσκάφους. Το ίδιο ισχύει και στις περιπτώσεις τουριστικών λιμένων, ΠΟΤΑ και σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων.

Tα βασικά σημεία που εισάγει το προτεινόμενο σχέδιο νόμου σε σχέση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (ν.4568/2018) αφορούν:

α) Στη δυνατότητα χορήγησης και ενιαίας «άδειας ίδρυσης και λειτουργίας» υδατοδρομίου, διατηρώντας τη δυνατότητα αδειοδότησης σε δύο στάδια του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, ήτοι τη χορήγηση «αδείας ίδρυσης» και τη χορήγηση «αδείας λειτουργίας»,

β) Στη δυνατότητα χορήγησης «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου όχι μόνο σε δημόσιο φορέα, αλλά και σε ιδιωτικό φορέα,

γ) Στην έκδοση «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου χωρίς την απαίτηση επιθεώρησης, ώστε ο ενδιαφερόμενος με την απόκτηση αυτής να προβεί στις προβλεπόμενες από το νόμο ενέργειες για την κατασκευή του συνόλου των απαιτούμενων υποδομών και εγκαταστάσεων του υδατοδρομίου,

δ) Στη δυνατότητα χορήγησης άδειας υδατοδρομίου και σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια), Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.) και σύνθετα τουριστικά καταλύματα.

ε) Στη δυνατότητα εκπαίδευσης του προσωπικού λειτουργίας του υδατοδρομίου όχι μόνο από την Υ.Π.Α. αλλά κι από άλλους πιστοποιημένους φορείς του εσωτερικού ή εξωτερικού.

στ) Στη συγκρότηση ολιγομελούς Επιτροπής Υδατοδρομίων για επιθεωρήσεις υδατοδρομίων.

Επίσης, στο Κεφάλαιο Β’ του σχεδίου νόμου ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στον εκσυγχρονισμό των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών, με σκοπό τόσο την καλύτερη οργάνωση των επιχειρήσεων όσο και την εξυπηρέτηση των επαγγελματιών, των κλάδων που δραστηριοποιούνται στον εν λόγω κλάδο.

Τέλος, στο Κεφάλαιο Γ’ εισάγονται ρυθμίσεις, που έχουν σκοπό την καλύτερη κι άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη (π.χ.: καθιέρωση του θεσμού προσωρινής άδειας κυκλοφορίας ταξινόμηση εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κ.ά.) και διατάξεις που αφορούν την καλύτερη λειτουργία της ΥΠΑ και ΑΠΑ.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Σουηδία: Δεν θα μας εκφοβίσουν οι προκλήσεις της Μόσχας
22 Νοεμβρίου, 2024
Προϋπολογισμός: 16 ερωτήσεις και απαντήσεις για την οικονομία
22 Νοεμβρίου, 2024
Αεροδρόμια: Άνοδος 8,9% στην επιβατική κίνηση στο δεκάμηνο
22 Νοεμβρίου, 2024
Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι η μόνη δύναμη που μπορεί να βάλει φραγμό στα σχέδια της διαπλοκής
22 Νοεμβρίου, 2024
Πολάκης: Τη Δευτέρα θα ξεκινήσουμε την αντεπίθεση
22 Νοεμβρίου, 2024
Κρατούμενος στις φυλακές Χανίων έκρυβε ναρκωτικά στο κελί του
22 Νοεμβρίου, 2024
Ξέσπασε ο Κουσουλός: Ρε δεν ντρέπεστε;
22 Νοεμβρίου, 2024
Αλέξης Τσίπρας: Η λατρεία της εικόνας διείσδυσε και στην πλευρά της προόδου
22 Νοεμβρίου, 2024
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον Τούρκο υπουργό Μεταφορών στην Κωνσταντινούπολη
22 Νοεμβρίου, 2024
Ζελένσκι: Ο Πούτιν πρέπει να νιώσει τις πραγματικές συνέπειες των πράξεών του
22 Νοεμβρίου, 2024