Τα αίτια της σύγκρουσης των δύο αεροπλάνων στο αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο με αποτέλεσμα το A350 να τυλιχθεί στις φλόγες προσπαθούν να βρουν οι αρχές.
Έτσι, μια ομάδα Γάλλων εμπειρογνωμόνων της Υπηρεσίας Ερευνών και Αναλύσεων (BEA) πολιτικής αεροπορίας αναμένεται την Τετάρτη στην Ιαπωνία, προκειμένου να συμβάλει στην έρευνα για τη σύγκρουση του Airbus της Japan Airlines με αεροπλάνο της ιαπωνικής ακτοφυλακής στο αεροδρόμιο του Τόκιο.
Το Airbus Α350 της ιαπωνικής εταιρείας συγκρούστηκε, κατά την προσγείωσή του στο αεροδρόμιο Χανέντα, με ένα Bombardier Dash 8 της ακτοφυλακής, το οποίο ετοιμαζόταν να απογειωθεί.
Οι 367 επιβάτες και τα 12 μέλη του πληρώματος του Airbus πρόλαβαν να το εκκενώσουν, μολονότι είχε τυλιχθεί στις φλόγες. Οι πέντε από τους έξι επιβαίνοντες στο αεροπλάνο της ακτοφυλακής σκοτώθηκαν.
«Κάπου υπάρχει ένα μεγάλο λάθος από ανθρώπινο παράγοντα»
Η γαλλική BEA συμμετέχει στις τεχνικές έρευνες σε ατυχήματα που συμβαίνουν στο εξωτερικό, ως υπηρεσία της χώρας κατασκευής του αεροσκάφους. Τα Α350 κατασκευάζονται στην Τουλούζ, στη νοτιοδυτική Γαλλία. Η Japan Airlines έχει στον στόλο της 16 αεροπλάνα του ευρωπαϊκού ομίλου.
«Το σενάριο της σύγκρουσης αεροσκαφών στο έδαφος είναι το χειρότερο από όλα. Το χειρότερο στην ιστορία αεροπορικό περιστατικό είναι η σύγκρουση δύο 747 στην Τενερίφη,το 1977, με 589 νεκρούς και εκ των υστέρων έχουμε και άλλα. Αυτό θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε μια τεράστια τραγωδία» τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, εκδότης και αεροναυπηγός.
Επισήμανε τη σημασία του ότι οι επιβάτες έδειξαν πειθαρχία και υπάκουσαν στις σχετικές εντολές. Όπως είπε «ίσως είναι και η ιδιοσυγκρασία των ανθρώπων στην Ανατολή που έχουν ιδιαίτερη πειθαρχία. Όλα τα αεροπλάνα, τα επιβατικά, είναι σχεδιασμένα να εκκενώνονται μέσα σε 90 δευτερόλεπτα με τις μισές από τις πόρτες εύχρηστες. Δηλαδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ένα μεγάλο κομμάτι του αεροπλάνου από τη μια πλευρά φλεγόταν, αλλά από την άλλη πλευρά και μπροστά οι θύρες ήταν εύχρηστες. Από τις μισές θύρες περίπου κατόρθωσαν και βγήκαν επιβάτες και πλήρωμα με μόνο τραυματίες. Το μικρότερο αεροπλάνο ήταν από αυτά που χρησιμοποιούσε η Ολυμπιακή Αεροπορία μέχρι και πολύ πρόσφατα. Ένα δικινητήριο ελικοφόρο, αλλά δεν ήταν επιβατικό, ήταν ένα αεροπλάνο της ακτοφυλακής το οποίο σε κανονικές συνθήκες κάνει περιπολίες».
Ακόμα ο καλεσμένος της ΕΡΤ μίλησε για τρεις παράγοντες που υπεισέρχονται στη συγκεκριμένη περίπτωση: «ο έλεγχος στην προσέγγιση – προσγείωση, ο πύργος ελέγχου δηλαδή. Είναι ο πιλότος του αεροπλάνου που προσγειωνόταν και είναι ο πιλότος του μικρού αεροπλάνου το οποίο από ό, τι φαίνεται παρεισέφρησε στον διάδρομο. Κάπου υπάρχει ένα μεγάλο λάθος από ανθρώπινο παράγοντα. Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά πως το μικρότερο αεροπλάνο βρέθηκε σε ενεργό διάδρομο στον οποίο προσγειωνόταν ένα άλλο αεροπλάνο. Αυτό είναι αδιανόητο. Δεν μπορεί να συμβεί κάτω από κανονικές συνθήκες. Άρα υπάρχει κάποιο λάθος».