Στη Γαλλία, ο πόλεμος μεταξύ βιομηχάνων και αλυσίδων σούπερ μάρκετ μαίνεται από τις αρχές του 2024. Η γαλλική πολυεθνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Carrefour, μια από τις μεγαλύτερες στο κόσμο, σταμάτησε από τις 4 Ιανουαρίου να πουλάει 8 προϊόντα πολυεθνικών εταιρειών τροφίμων και ποτών σε 4 ευρωπαικές χώρες (Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και Βέλγιο) με αποτέλεσμα να απουσιάζουν πλέον απο τα ράφια.
Η Carrefour εξηγεί στους πελάτες τους πως «δεν πουλάμε πλέον αυτή την ετικέτα εξαιτίας της απαράδεκτης αύξησης της τιμής».
Υπενθυμίζεται πως οι ετήσιες διαπραγματεύσεις στη Γαλλία μεταξυ προμηθευτών και λιανοπωλητών λαμβάνουν χώρα τον Ιανουάριο, με τελική προθεσμία την 31η Ιανουαρίου. Φέτος όμως η κυβέρνηση πιέζει ασφυκτικά όλες τις πλευρές -κυρίως τους παραγωγούς τροφίμων και ποτών- ώστε να μειώσουν τον πληθωρισμό στα σούπερ μάρκετ άμεσα.
Οκτώ πολυεθνικές εταιρείες όπως η Pepsico, ζητούν αύξηση στις τιμές των προιόντων τους σε διπλάσια νούμερα από τον πληθωρισμό. Ωστόσο τα στελέχη των ισχυρών αλυσίδων λιανικής πώλησης δεν θέλουν να τους θεωρούν οι πελάτες ως υπεύθυνους των αυξήσεων.