Παραλίγο «νέα Τέμπη» στις Αχαρνές – Αποφεύχθηκε «με ουρλιαχτά» η σύγκρουση δύο τρένων

Έναν χρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών κι όπως φαίνεται από τύχη δεν σημειώθηκε και δεύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Σύμφωνα με αποκάλυψη της εφημερίδας «Τα Νέα», ένα συμβάν που σημειώθηκε στις 23 Δεκεμβρίου του 2023, στις 12:19, θέτει σε πλήρη αμφισβήτηση την εμπέδωση της ασφαλούς λειτουργίας όλων των εμπλεκομένων στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις.

Το σοβαρό περιστατικό καταγράφηκε στον σταθμό του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών κι αφορά την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σύγκρουση δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train. Επρόκειτο για τις αμαξοστοιχίες 1313 που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς και 51 (Ασημένιο Βέλος), η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.

Όπως προκύπτει από τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51, με τη σύγκρουση να αποφεύγεται κυριολεκτικά στο πάρα πέντε. Αυτό έγινε χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, ο οποίος κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει, κάτι που ευτυχώς συνέβη, προτού οιδύο αμαξοστοιχίες έρθουν «αντιμέτωπες» στη γραμμή 102.

Στο ρεπορτάζ της εφημερίδας αναφέρεται μάλιστα ότι εκείνη την ώρα στην καμπίνα μηχανοδήγησης επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, δεδομένου ότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή. Ο μηχανοδηγός ισχυρίστηκε ότι έγινε «υπέρβαση σήματος», δηλαδή δεν ακινητοποιήθηκε εγκαίρως το τρένο στο ερυθρό φωτόσημο, λόγω ολίσθησης των γραμμών-τροχών.

Ο ΟΣΕ ως διαχειριστής της υποδομής, προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του σοβαρού συμβάντος, ενώ από την πλευρά της Hellenic Train επιχειρήθηκε αρχικά η υποβάθμισή του, με τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας να υποστηρίζουν κι αυτοί από την πλευρά τους ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών! Η εταιρεία δεν προέβη σε άλλη επίσημη εκτίμηση ή ανακοίνωση.

Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος δήλωσε το περιστατικό, λόγω της σοβαρότητάς του, στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ενώ προκειμένου να συντάξει το δικό του πόρισμα, ζήτησε από την Hellenic Train την ταινία του ταχογράφου για να φανεί αν υπήρξε ολίσθηση στις ράγες. Η παράδοση δεν έχει γίνει ακόμα.

Η ΡΑΣ ζητεί την πλήρη διαλεύκανση του περιστατικού και καλεί όλους τους εμπλεκόμενους να της παραδώσουν τα πορίσματά τους.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Φως στο Τούνελ: «Την άκουσα να απειλεί την μάνα ότι θα την πονέσει με τον χειρότερο τρόπο», λέει πρώην φίλη της Ειρήνης και της Πόπης
2 Νοεμβρίου, 2024
Εύβοια: Θρήνος για τον πυροσβέστη που πέθανε έπειτα από τροχαίο – Το τραγικό παιχνίδι της μοίρας
2 Νοεμβρίου, 2024
Φως στο Τούνελ: «Γι’ αυτή την γυναίκα το ψέμα είναι εύκολο» – Στο φως άγνωστη μαρτυρία για τον Παναγιωτάκη
2 Νοεμβρίου, 2024
ΗΠΑ-Εκλογές: Μεγαλύτερη κινητοποίηση στο Δημοκρατικό «στρατόπεδο» δείχνουν τα πρώτα δείγματα – Στο 26% η αδιευκρίνιστη ψήφος
2 Νοεμβρίου, 2024
Πότε έρχεται έκτακτο βοήθημα στους χαμηλοσυνταξιούχους
2 Νοεμβρίου, 2024
Αμπελόκηποι: Πέντε κιλά εκρηκτικής ύλης εξερράγησαν στο διαμέρισμα – Στο μικροσκόπιο των Αρχών σχεδιαγράμματα και σημειώσεις που βρέθηκαν
2 Νοεμβρίου, 2024
Αχαΐα: Δύο νεκροί και αρκετοί τραυματίες μετά από τροχαίο με ανατροπή καρότσας στον Απιδεώνα
2 Νοεμβρίου, 2024
Φάρσαλα: Άγρια δολοφονία – 85χρονος βρέθηκε νεκρός σε χωράφι χτυπημένος από τσάπα
2 Νοεμβρίου, 2024
Νεκρός 68χρονος μετά από αδέσποτο πυροβολισμό σε κυνήγι στην Καλαμπάκα – Αστυνομικός ο κυνηγός
2 Νοεμβρίου, 2024
Πολάκης: Ποιος αποφάσισε ότι ο ΕΟΠΥΥ στις τρεις αξονικές θα καλύπτει μόνο τη μία;
2 Νοεμβρίου, 2024