Έχει δημιουργηθεί κενό όσον αφορά την πρωτοβουλία για το θέμα του “μπαζώματος” του σημείου όπου συνέβη το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Το «μπαλάκι» ευθυνών αλλάζει τερέν διαρκώς. Μετά την δήλωση στη Βουλή του υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Προστασίας, Χρήστου Τριαντόπουλου, σύμφωνα με την οποία οι αρμόδιοι που συμμετείχαν στο συντονιστικό, έπειτα από αίτημα της Πυροσβεστικής αποφάσισαν τις παρεμβάσεις βάσει του ειδικού σχεδίου των ανθρωπίνων απωλειών, ήρθε η διάψευση από τον Συντονιστή της Πυροσβεστικής.
Με βάση νεότερες πληροφορίες που βασίζονται σε καταθέσεις στην πταισματοδίκη Λάρισας, Αστυνομία και Πυροσβεστική αποφάσισαν την απομάκρυνση των βαγονιών και τη διαμόρφωση με σκαπτικά μηχανήματα του χώρου του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
Η «Καθημερινή» επικαλείται αξιωματούχους με γνώση του θέματος και υποστηρίζει ότι αυτό κατέθεσαν τον Ιανουάριο του 2024 οι χειριστές σκαπτικών μηχανημάτων. Προηγουμένως την Αστυνομία είχαν υποδείξει ως υπέυθυνη για τη διαχείριση του χώρου του δυστυχήματος οι επικεφαλής της Hellenic Train και του ΟΣΕ, Μαουρίτσιο Καποτόρτο και Παναγιώτης Τερεζάκης.
«Πήγα το απόγευμα την πρώτη μέρα μετά το ατύχημα, και με την καθοδήγηση της Πυροσβεστικής ρίχναμε χαλίκια, για να πατήσει ο γερανός επειδή δεν είχε πρόσβαση λόγω της λάσπης προκειμένου να πάρει τα βαγόνια το τρένου», κατέθεσε στις 18 Ιανουαρίου χειριστής γκρέιντερ σύμφωνα με την «Καθημερινή» .
«Πριν πατήσει ο γερανός εμείς καθαρίσαμε ένα χώρο πλατεία, αριστερά από το ατύχημα προς τον ελαιώνα, και ρίξαμε χαλίκια για να πατήσει ο γερανός και ό,τ ιβγάλει να το πάει συνοδεία στο Κουλούρι», πρόσθεσε.
Τέσσερις μέρες αργότερα, 22 Ιανουαρίου, στην πταισματοδίκη Λάρισας κατέθεσε ένας ακόμη χειριστής σκαπτικού μηχανήματος που μετείχε στις χωματουργικές διαδικασίες.
«Πήγα αμέσως εκεί, 9 το πρωί ήμουν εκεί. Το έδαφος δεν ήταν ευσταθές για να πατήσουν οι γερανοί να μπορέσουν να δουλέψουν και να πάρουν τα πράγματα» Περιέγραψε ακόμα ότι για τις επόμενες πέντε μέρες έπαιρναν χώμα από το σημείο και το μετέφεραν με φορτηγά και συνοδεία αστυνομίας στο Κουλούρι της Λάρισας.
Αποκαλυπτικά είναι και όσα κατέθεσαν οι ιδιοκτήτες της εταιρείας, η οποία διεξήγαγε τις χωματουργικές εργασίες. Είπαν ότι κλήθηκαν να πάνε στα Τέμπη μετά από συνεννόηση με την Περιφέρεια καθώς και ότι κύρια δουλειά τους ήταν να καθαρίσουν το χώρο για να περάσουν οι γερανοί. «Φορτώσαμε περίπου 300 κυβικά χώμα (20 φορτηγά), τα οποία απομακρύναμε για να καθαρίσουμε το χώρο», κατέθεσε ο ένας από αυτούς, ενώ τα ίδια επανέλαβαν και τα άλλα δύο αδέλφια συνιδιοκτήτες της εταιρείας.
Τη διαδικασία που ακολουθήθηκε περιέγραψε και ο επικεφαλής αξιωματικός της Πυροσβεστικής που είχε τη ευθύνη της επιχείρησης. Κατέθεσε ότι ήταν επιτακτική ανάγκη να επιχειρήσουν άμεσα οι γερανοί προκειμένου να απεγκλωβιστούν τυχόν τραυματίες και να γίνει η περισυλλογή των νεκρών καθώς και ότι για να γίνει αυτό έπρεπε να διαμορφωθεί κατάλληλα ο χώρος μιας και ακριβώς κάτω από το σημείο του δυστυχήματος περνάει ο αγωγός φυσικού αερίου.
Εν τω μεταξύ την Αστυνομία υπέδειξε ως την υπηρεσία που διέταξε την απομάκρυνσή των βαγονιών από το σημείο οι επικεφαλής της Hellenic Train και του ΟΣΕ, Μαουρίτσιο Καποτόρτο και Παναγιώτης Τερεζάκης καταθέτοντας στη νΕξταστική της Βουλής.
Το «μπαλάκι» ευθυνών αλλάζει τερέν διαρκώς. Μετά την δήλωση στη Βουλή του υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Προστασίας, Χρήστου Τριαντόπουλου, σύμφωνα με την οποία οι αρμόδιοι που συμμετείχαν στο συντονιστικό, έπειτα από αίτημα της Πυροσβεστικής αποφάσισαν τις παρεμβάσεις βάσει του ειδικού σχεδίου των ανθρωπίνων απωλειών, ήρθε η διάψευση από τον Συντονιστή της Πυροσβεστικής.
Με βάση νεότερες πληροφορίες που βασίζονται σε καταθέσεις στην πταισματοδίκη Λάρισας, Αστυνομία και Πυροσβεστική αποφάσισαν την απομάκρυνση των βαγονιών και τη διαμόρφωση με σκαπτικά μηχανήματα του χώρου του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
Η «Καθημερινή» επικαλείται αξιωματούχους με γνώση του θέματος και υποστηρίζει ότι αυτό κατέθεσαν τον Ιανουάριο του 2024 οι χειριστές σκαπτικών μηχανημάτων. Προηγουμένως την Αστυνομία είχαν υποδείξει ως υπέυθυνη για τη διαχείριση του χώρου του δυστυχήματος οι επικεφαλής της Hellenic Train και του ΟΣΕ, Μαουρίτσιο Καποτόρτο και Παναγιώτης Τερεζάκης.
«Πήγα το απόγευμα την πρώτη μέρα μετά το ατύχημα, και με την καθοδήγηση της Πυροσβεστικής ρίχναμε χαλίκια, για να πατήσει ο γερανός επειδή δεν είχε πρόσβαση λόγω της λάσπης προκειμένου να πάρει τα βαγόνια το τρένου», κατέθεσε στις 18 Ιανουαρίου χειριστής γκρέιντερ σύμφωνα με την «Καθημερινή» .
«Πριν πατήσει ο γερανός εμείς καθαρίσαμε ένα χώρο πλατεία, αριστερά από το ατύχημα προς τον ελαιώνα, και ρίξαμε χαλίκια για να πατήσει ο γερανός και ό,τ ιβγάλει να το πάει συνοδεία στο Κουλούρι», πρόσθεσε.
Τέσσερις μέρες αργότερα, 22 Ιανουαρίου, στην πταισματοδίκη Λάρισας κατέθεσε ένας ακόμη χειριστής σκαπτικού μηχανήματος που μετείχε στις χωματουργικές διαδικασίες.
«Πήγα αμέσως εκεί, 9 το πρωί ήμουν εκεί. Το έδαφος δεν ήταν ευσταθές για να πατήσουν οι γερανοί να μπορέσουν να δουλέψουν και να πάρουν τα πράγματα» Περιέγραψε ακόμα ότι για τις επόμενες πέντε μέρες έπαιρναν χώμα από το σημείο και το μετέφεραν με φορτηγά και συνοδεία αστυνομίας στο Κουλούρι της Λάρισας.
Αποκαλυπτικά είναι και όσα κατέθεσαν οι ιδιοκτήτες της εταιρείας, η οποία διεξήγαγε τις χωματουργικές εργασίες. Είπαν ότι κλήθηκαν να πάνε στα Τέμπη μετά από συνεννόηση με την Περιφέρεια καθώς και ότι κύρια δουλειά τους ήταν να καθαρίσουν το χώρο για να περάσουν οι γερανοί. «Φορτώσαμε περίπου 300 κυβικά χώμα (20 φορτηγά), τα οποία απομακρύναμε για να καθαρίσουμε το χώρο», κατέθεσε ο ένας από αυτούς, ενώ τα ίδια επανέλαβαν και τα άλλα δύο αδέλφια συνιδιοκτήτες της εταιρείας.
Τη διαδικασία που ακολουθήθηκε περιέγραψε και ο επικεφαλής αξιωματικός της Πυροσβεστικής που είχε τη ευθύνη της επιχείρησης. Κατέθεσε ότι ήταν επιτακτική ανάγκη να επιχειρήσουν άμεσα οι γερανοί προκειμένου να απεγκλωβιστούν τυχόν τραυματίες και να γίνει η περισυλλογή των νεκρών καθώς και ότι για να γίνει αυτό έπρεπε να διαμορφωθεί κατάλληλα ο χώρος μιας και ακριβώς κάτω από το σημείο του δυστυχήματος περνάει ο αγωγός φυσικού αερίου.
Εν τω μεταξύ την Αστυνομία υπέδειξε ως την υπηρεσία που διέταξε την απομάκρυνσή των βαγονιών από το σημείο οι επικεφαλής της Hellenic Train και του ΟΣΕ, Μαουρίτσιο Καποτόρτο και Παναγιώτης Τερεζάκης καταθέτοντας στη νΕξταστική της Βουλής.
Τι καταγγέλλουν οι συγγενείς