Ο ταχογράφος της προαστιακής αμαξοστοιχίας “1313” από το Κιάτο παρουσίασε βλάβη, καθώς το μεσημέρι της 23ης Δεκεμβρίου 2023 παραβίασε τον «κόκκινο» σηματοδότη στο σταθμό Αχαρνών, με δυνητικό κίνδυνο σύγκρουσης πλαγιομετωπικά με την “51” διερχόμενη επιβατική αμαξοστοιχία (Ασημένιο Βέλος) από τη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με αναφορά των Νέων.
Αυτό αναφέρεται στο επίσημο πόρισμα του ΟΣΕ για το σοβαρό περιστατικό στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), το οποίο κατατέθηκε χθες στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται από πλευράς ΟΣΕ, το πόρισμα συντάχθηκε με καθυστέρηση, καθώς παρά τα επίσημα αιτήματα του Οργανισμού προς την ιταλική Hellenic Train για παράδοση του ταχογράφου της προαστιακής αμαξοστοιχίας «1313» «αυτό δεν κατέστη δυνατό».
Τι αναφέρει το πόρισμα του ΟΣΕ
Σύμφωνα με το πόρισμα που κατέθεσε χθες ο ΟΣΕ, μηχανοδηγός της συγκεκριμένης αμαξοστοιχίας ήταν ο νέος πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, Δημήτρης Κουτσιαύτης.
Σε δημόσιες δηλώσεις του, όπως αναφέρουν Τα Νέα, και έπειτα από την αποκάλυψη του συμβάντος, απέδωσε την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη Ρ668, σε «ολίσθηση» των γραμμών, ισχυριζόμενος ότι εκείνη την ημέρα έβρεχε, ενώ στις σιδηροτροχιές υπήρχαν φύλλα και βλάστηση.
Ωστόσο, τους ισχυρισμούς αυτούς αντικρούουν οι εμπειρογνώμονες του ΟΣΕ, επισημαίνοντας ότι «δεν εντοπίστηκαν ίχνη ολίσθησης επί των σιδηροτροχιών». Πάντως, όπως τονίζεται στο πόρισμα του ΟΣΕ, η ταινία του ταχογράφου της αμαξοστοιχίας «1313» που «χάθηκε» από τη Hellenic Train, θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμο στοιχείο, καθώς θα έδειχνε την πραγματική ταχύτητα με την οποία εκινείτο το προαστιακό Desiro, εάν υπήρξε ολίσθηση κατά την πέδησή του αλλά και αν ενεργοποιήθηκε το σύστημα «ακαριαίας πέδης», όπως ισχυρίζεται ο μηχανοδηγός.