Κατέβασαν ρολά οι ΔΟΥ – Τι θα αλλάξει

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να επανασχεδιάσει τις φορολογικές δομές, υιοθετώντας ένα νέο οργανωτικό μοντέλο που υπόσχεται να βελτιώσει δραστικά την αποτελεσματικότητα και την εξυπηρέτηση των πολιτών, με τις αλλαγές αυτές, να εφαρμόζονται στην Αττική και σύντομα θα επεκταθούν στη Θεσσαλονίκη.

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν σήμερα «Τα Νέα», με το νέο αυτό οργανωτικό σχήμα, οι γνωστές μας ΔΟΥ στο λεκανοπέδιο Αττικής και στη Θεσσαλονίκη είτε καταργούνται, είτε μετεξελίσσονται σε νέες, εξειδικευμένες υπηρεσίες. Συγκεκριμένα, μπαίνουν λουκέτο στις υπάρχουσες εφορίες και δημιουργούνται πλέον:

  • τα Κέντρα Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ) για θέματα φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ, ειδικών φορολογιών, μητρώου και εφαρμογής των διατάξεων περί βιβλίων και έκδοσης στοιχείων,
  • τα Κέντρα Φορολογίας Κεφαλαίου (ΚΕΦΟΚ) για θέματα ακινήτων, ήτοι μεταβίβασης της σχετικής περιουσίας και φορολογίας κατοχής τους.
  • τα Κέντρα Βεβαίωσης και Είσπραξης (ΚΕΒΕΙΣ) για θέματα οφειλών. Εκεί μεταφέρονται οι υπηρεσίες είσπραξης (Έσοδα, Δικαστικό Τμήμα) των ΔΟΥ που καταργούνται. Σε αυτά απευθύνονται επίσης όσοι χρωστούν ή ζητούν επιστροφές και συμψηφισμούς φόρων.
  • και οι Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (ΥΦΕ) για θέματα εξυπηρέτησης και υποστήριξης. Εκεί θα γίνονται οι παραλαβές κλειδαρίθμου και ΑΦΜ (για περιπτώσεις που φορολογούμενοι επιλέγουν ταυτοποίηση με αυτοπρόσωπη παρουσία), η εξυπηρέτηση/καθοδήγηση φορολογουμένων στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, η εξυπηρέτηση για θέματα ακινησίας σχημάτων (προσωρινά) για επιβατικά, δίκυκλα, ΙΧ κ.λπ., όπως: παραλαβή δήλωσης ακινησίας σε περίπτωση οχημάτων αποβιωσάντων, άρση ακινησίας, διαβίβαση άδειας και πινακίδων για διαγραφή οχημάτων, καταχώριση αναγκαστικών ακινησιών. Αφορούν περιπτώσεις δηλαδή όπου δεν είναι δυνατή η χρήση ψηφιακών μέσων (myCAR), εφόσον ασκείται στο πλαίσιο της χωρικής αρμοδιότητας της αντίστοιχης πρώην ΔΟΥ.

Καθημερινά βέβαια, όλοι θα μπορούν να εξυπηρετούνται:

  • Μέσω του myAADE διαδικτυακά ή στο smartphone μέσω Διαδικτύου,
  • Τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης της ΑΑΔΕ 213-1621000.

Η μεταρρύθμιση της ΑΑΔΕ αποτελεί ένα φιλόδοξο βήμα προς τον εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης. Με τη δημιουργία νέων κέντρων και την υιοθέτηση ψηφιακών διαδικασιών, οι φορολογούμενοι αποκτούν πρόσβαση σε πιο εύχρηστες και αποτελεσματικές υπηρεσίες. Το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης αναμένεται να μειώσει σημαντικά τη γραφειοκρατία, να επιταχύνει τις διαδικασίες και να προσφέρει στους πολίτες μια πιο φιλική και διαφανή σχέση με την Εφορία.

(Πηγή πίνακα: εφημερίδα «Τα Νέα»)

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Αργίες 2025: Πότε είναι τριήμερα και πότε πέφτει Καθαρά Δευτέρα και Πάσχα
2 Ιανουαρίου, 2025
Σταύρος Μπαλάσκας: Στην προσωπική μου ζωή είμαι γατούλης, έχω ακούσει πολλά μπινελίκια
2 Ιανουαρίου, 2025
Πέθανε ο θρυλικός παλαίμαχος ποδοσφαιριστής Γιώργος Μπιστικέας
2 Ιανουαρίου, 2025
Σύλληψη αλλοδαπού στην Ηγουμενίτσα για απόπειρα κλοπής και παραβάσεις
2 Ιανουαρίου, 2025
Λας Βέγκας: Ένοπλος οχυρώθηκε σε λεωφορείο – Παραδόθηκε μετά από διαπραγματεύσεις
2 Ιανουαρίου, 2025
Σύρος: Νεκρή γυναίκα 86 ετών από αναθυμιάσεις
2 Ιανουαρίου, 2025
Θεσσαλονίκη: 23χρονος αποπειράθηκε να βιάσει 61χρονη στην Πυλαία
2 Ιανουαρίου, 2025
Συρία: Θύελλα αντιδράσεων για τις αλλαγές στην εκπαίδευση – Τέλος η «θεωρία της εξέλιξης», ενώ η υπεράσπιση του Αλλάχ κυριαρχεί του έθνους
2 Ιανουαρίου, 2025
Γέρακας: Δύο συλλήψεις για απόπειρα ανθρωποκτονίας σε βάρος 29χρονου
2 Ιανουαρίου, 2025
«Ξέρεις ποιος είμαι εγώ;» είπαν στον 34χρονο πατέρα στις Σέρρες και τον σκότωσαν – Πώς έγινε το φονικό
2 Ιανουαρίου, 2025