Στ. Καφούνης: Αυξημένη επισκεψιμότητα με λιγότερες «σακούλες» – Η αγοραστική κίνηση κατά την εορταστική περίοδο

Στη δημοσιότητα έδωσε το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, έρευνα για την αγοραστική κίνηση κατά την εορταστική περίοδο. Σχολιάζοντας τα στοιχεία που κατεγράφησαν, ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Σταύρος Καφούνης δήλωσε:

«Το επιστημονικό επιτελείο της ΕΣΕΕ αποτύπωσε αυτό που τελικά όλοι βλέπαμε στην αγορά: αυξημένη επισκεψιμότητα με λιγότερες όμως «σακούλες» στους δρόμους, ειδικά το διάστημα που προηγήθηκε της καταβολής του δώρου του ιδιωτικού τομέα. Παρότι σχεδόν οι μισές εμπορικές επιχειρήσεις είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται, εντούτοις είναι αμφίβολο εάν η αύξηση ήταν αρκετή για να καλύψει την τεράστια αύξηση των λειτουργικών τους εξόδων που περιλαμβάνουν ενοίκια, μισθοδοσία, ενέργεια κλπ.

Επόμενος μεγάλος σταθμός είναι οι εκπτώσεις που ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα με υψηλές προσδοκίες για επιχειρήσεις και καταναλωτές. Το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, μόλις ολοκληρωθεί η επεξεργασία των στοιχείων από τη στατιστική αρχή για το 2024, θα παρουσιάσει ολοκληρωμένα την κατάσταση της αγοράς, δηλαδή της πραγματικής οικονομίας, ώστε τεκμηριωμένα να διεκδικήσουμε τις παρεμβάσεις που θα δώσουν ανάσα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας».

Στ. Καφούνης: Αυξημένη επισκεψιμότητα με λιγότερες «σακούλες» – Η αγοραστική κίνηση κατά την εορταστική περίοδο

Σύνοψη Αποτελεσμάτων

  1. Κατά τη φετινή εορταστική περίοδο σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (45%) κατέγραψαν υψηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με πέρυσι, ενώ επίσης υψηλό ήταν το ποσοστό (39%) επιχειρήσεων που παρέμεινε στα περυσινά επίπεδα (Διάγραμμα 1).
  2. Σημειώνεται πως για 4 στις 10 επιχειρήσεις με βελτιωμένες πωλήσεις, η εν λόγω αύξηση διαμορφώθηκε από 11% έως 20% (Διάγραμμα 2). Αντίθετα, στις επιχειρήσεις με μειωμένες πωλήσεις σε σχέση με πέρυσι, το 52% αυτών εμφανίζει υποχώρηση χαμηλότερη του 10%.
  3. Τέσσερις στις 10 επιχειρήσεις (43%) εμφανίζονται από πολύ/ έως και πάρα πολύ ικανοποιημένες από την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, ενώ περίπου οι μισές (46%) παρουσιάζονται μέτρια ικανοποιημένες (Διάγραμμα 3).
  4. Σε παλαιότερες έρευνες, η καλύτερη περίοδος για την αγοραστική κίνηση εντοπιζόταν στο χρονικό διάστημα που προηγείτο των Χριστουγέννων, εξαιτίας και της καταβολής του δώρου. Ωστόσο φέτος για 4 στις 10 επιχειρήσεις (38%), η αγοραστική κίνηση κορυφώθηκε μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς (Διάγραμμα 4).
  5. Η μείωση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος, σε συνδυασμό με το αυξημένο λειτουργικό κόστος, ανάγκασε σχεδόν τις μισές επιχειρήσεις (49%) να πραγματοποιήσουν προσφορές/εκπτώσεις ακόμα και κατά την εορταστική περίοδο (Διάγραμμα 5). Ειδικότερα, το 51% των επιχειρήσεων που προχώρησαν σε εκπτώσεις, μειώνοντας τις τιμές των προϊόντων τους από 11% έως 20%.
  6. Για το 34% των επιχειρήσεων φαίνεται ότι τα πιο φθηνά εμπορεύματα είναι αυτά που προτιμήθηκαν από τους καταναλωτές, γεγονός που πιθανόν συνδέεται και με το αυξημένο κόστος ζωής (Διάγραμμα 6).
  7. Για το σύνολο του 2024 συνολικά, η αγορά παρουσιάζει μια συγκρατημένα ευνοϊκή εικόνα, αφού οι θετικές αποκρίσεις υπερβαίνουν τις αρνητικές (Διάγραμμα 7).
  8. Οι συσσωρευμένες προκλήσεις και τα εμπόδια στην αγορά, σε συνδυασμό με τις μέχρι σήμερα εξελίξεις, ενισχύουν ελαφρώς τις προσδοκίες των επιχειρήσεων σχετικά με τις προβλέψεις τους για τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων του 2025 (Διάγραμμα 8). Μία στις τρείς επιχειρήσεις (32%) θεωρεί πως οι συγκεκριμένες πωλήσεις θα διαμορφωθούν σε μέτρια επίπεδα, το 28% αναμένει βελτίωση, ενώ το 26% δεν συμμετέχει στις εκπτώσεις (τρόφιμα).
  9. Προβληματισμό προκαλεί το γεγονός πως το ποσοστό των επιχειρήσεων με δυνατότητα απομακρυσμένων πωλήσεων παραμένει στα περυσινά επίπεδα (52%), εξέλιξη που σηματοδοτεί πως η ψηφιακή μετάβαση βρίσκεται σε στασιμότητα, αντανακλώντας, σε έναν βαθμό, την αβεβαιότητα αλλά και το κόστος της ψηφιακής αναβάθμισης (Διάγραμμα 9).
  10. Στις κυριότερες παραμέτρους αυτής της αβεβαιότητας συγκαταλέγονται κατά σειρά σημαντικότητας, για ακόμα ένα έτος, οι οικονομικές υποχρεώσεις της επιχείρησης, το υψηλό λειτουργικό της κόστος και τα φορολογικά της βάρη (Διάγραμμα 10).
Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
Ιανουάριος 16, 2024
Λάρισα: Περιπλέκεται το μυστήριο της εξαφάνισης του 39χρονου Βασίλη – Πού στρέφονται οι έρευνες
Ιανουάριος 10, 2025
Είχε βραβευτεί ως «αστυνομικός της χρονιάς» μια από τους συλληφθέντες για το κύκλωμα προστασίας των οίκων ανοχής
Ιανουάριος 10, 2025
Εφετείο Θράκης: Επικυρώθηκε η πρωτόδικη καταδίκη του ιδιοκτήτη των σκύλων που σκότωσαν την Βρετανίδα τουρίστρια στη Μαρώνεια
Ιανουάριος 10, 2025
Πήλιο: Απειλούσε και εκβίαζε την παντρεμένη σύντροφό του για να γυρίσει κοντά του
Ιανουάριος 10, 2025
«Δεν νιώθω τα πόδια μου» -«Έχω μάσκα με οξυγόνο» – Τι λένε ο συνοδός και ο διασώστης που έπεσαν με το ασανσέρ στον Ερυθρό Σταυρό
Ιανουάριος 10, 2025
Αδιανόητη τραγωδία στο Βέλγιο! 7χρονος κατασπαράχτηκε από τα σκυλιά της οικογένειάς του
Ιανουάριος 10, 2025
Ένοπλες Δυνάμεις: Αυτές είναι οι Έκτακτες Κρίσεις Ανωτάτων Αξιωματικών – Αναλυτικά η λίστα
Ιανουάριος 10, 2025
Ξέσπασε ο πατέρας του Άλκη Καμπανού για την παρουσία οπαδών έξω από τα δικαστήρια
Ιανουάριος 10, 2025
Ρέθυμνο: Αστυνομική έρευνα για γυναίκα που βρέθηκε με τραύμα στο κεφάλι, μόνη στο σπίτι της
Ιανουάριος 10, 2025
Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος: «Κρίσιμες οι επόμενες 48 ώρες» αναφέρει το νέο ιατρικό ανακοινωθέν
Ιανουάριος 10, 2025