Η πρώτη τεχνική ανάλυση για το δυστύχημα στο ιστορικό τελεφερίκ της Λισαβόνας αποκάλυψε ότι η αιτία της συντριβής ήταν η θραύση του καλωδίου που συνέδεε τα δύο βαγόνια. Μέσα σε μόλις 50 δευτερόλεπτα, το όχημα κατέρρευσε με ταχύτητα 60 χλμ/ώρα, προκαλώντας τον θάνατο 16 ανθρώπων και τον τραυματισμό άλλων 25, εκ των οποίων πέντε παραμένουν σε κρίσιμη κατάσταση, σύμφωνα με το Guardian.
Η έρευνα του πορτογαλικού γραφείου αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων (GPIAAF) έδειξε ότι, παρότι ο χειριστής ενεργοποίησε τα φρένα έκτακτης ανάγκης, δεν κατάφερε να αποτρέψει τον εκτροχιασμό. Το πρωί του ατυχήματος είχε γίνει προγραμματισμένη οπτική επιθεώρηση, όμως η συγκεκριμένη περιοχή του καλωδίου δεν ήταν ορατή χωρίς αποσυναρμολόγηση. Ο υπόλοιπος μηχανισμός φαινόταν να λειτουργεί κανονικά.
Τα στοιχεία δείχνουν πως το καλώδιο είχε διανύσει 337 ημέρες λειτουργίας, από συνολική προβλεπόμενη διάρκεια 600 ημερών. Ωστόσο, παραμένει ασαφές πόσοι επιβάτες βρίσκονταν μέσα στο βαγόνι – το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει έως και 40 άτομα – και πόσοι βρίσκονταν στον δρόμο τη στιγμή της σύγκρουσης.
Δύο παράλληλες έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη: μία από την GPIAAF και μία από τον εισαγγελέα, με τους ερευνητές να διαβεβαιώνουν ότι λειτουργούν ανεξάρτητα. Προκαταρκτική έκθεση αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα εντός 45 ημερών.




















