Με αποκλειστική του συνέντευξη στο newsique, ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Υγείας, Παύλος Πολάκης, θέτει με σαφήνεια το στίγμα της επόμενης μέρας, που –σύμφωνα με τον ίδιο- θα το χαρακτηρίσει η γενικευμένη κοινωνική αντίδραση, την οποία προκαλούν ήδη οι πολιτικές της κυβέρνησης αναφορικά με τη διαχείριση της οικονομικής κρίσης.
Επίσης, θυμίζει το τι έκανε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για τη στήριξη του δημόσιου συστήματος Υγείας, απορεί γιατί δεν έχει παρέμβει ακόμη εισαγγελέας για το «καραμπινάτο» σκάνδαλο της τηλε-κατάρτισης ενώ αναφορικά με το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών σχολιάζει ότι αν ο πρωθυπουργός το τολμήσει, ο ΣΥΡΙΖΑ του επιφυλάσσει μια «δυσάρεστη έκπληξη».
Συνέντευξη στον Μάνο Κακλαμάνο
1. Αν ο κορονοϊός μας είχε «χτυπήσει» πέρυσι, με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, τι διαφορετικό θα έκανε το υπουργείο Υγείας;
Καταρχήν η διαχείριση της υγειονομικής κρίσης από το Υπουργείο Υγείας είναι κατά μεγάλο μέρος επιστημονική υπόθεση και σίγουρα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν θα απαξίωνε τις προτάσεις της επιστημονικής επιτροπής, αν αυτό θέλετε να υπονοήσετε. Ίσα-ίσα, θα τις εφάρμοζε με μεγαλύτερη ευλάβεια και ταυτόχρονα θα ενίσχυε γρήγορα και αποφασιστικά το ΕΣΥ και την ΠΦΥ χωρίς υπεκφυγές ενώ ταυτόχρονα θα ενεργούσε για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων και της ύφεσης με επιθετικό εμπροσθοβαρή τρόπο και σύμφωνα με τις προτάσεις που έχουμε ήδη καταθέσει με το πρόγραμμα «ΜΕΝΟΥΜΕ ΟΡΘΙΟΙ».
Για μην θεωρηθεί όμως ότι υπεκφεύγω, θυμίζω ενδεικτικά ότι είχαμε προτείνει την επίταξη των ιδιωτικών ΜΕΘ, αν υπάρξει ανάγκη, και είδαμε τελικά να νομοθετείται ο διπλασιασμός της αποζημίωσης τους και η επίταξη ολόκληρων μονάδων με άγνωστο αντίτιμο.
Στον σκληρό και αθέμιτο ανταγωνισμό, που αναπτύχθηκε γύρω από την προμήθεια υγειονομικού υλικού, αντί να απαντήσουμε με επίταξη όλου του διαθέσιμου υλικού από τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και εφαρμογή διατίμησης σε όλα τα υλικά ατομικής προστασίας, αφήσαμε -με προσωπική ευθύνη του κ. Γεωργιάδη- την αγορά να αλωνίζει εις βάρος του κόσμου. Φτάσαμε να θυμηθούμε τους μαυραγορίτες της κατοχής.
Επιπλέον, σε αντίθεση με τη διεθνή πρακτική και τις οδηγίες του ΠΟΥ, η κυβέρνηση όχι μόνο αρνείται να διεξάγει μαζικά τεστ αλλά επιπλέον αρνείται να ενισχύσει κρατικές δομές, πριμοδοτώντας με 30 εκατ. ευρώ τις ιδιωτικές κλινικές. Τέλος, η πρόταση μας για αξιοποίηση των δομών της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας υιοθετήθηκε μεν αλλά με σημαντική καθυστέρηση και όχι σε σωστή βάση.
Νομίζω όμως ότι θέτετε το θέμα σε λάθος βάση. Αυτή τη στιγμή δεν έχει τόση σημασία μια απάντηση σε ένα θεωρητικό ερώτημα. Αυτό που πραγματικά έχει σημασία αυτή τη χρονική στιγμή είναι τι κάναμε όσο ήμασταν κυβέρνηση, προκειμένου σήμερα το διαλυμένο ΕΣΥ που παραλάβαμε το 2015 να είναι σε θέση, έστω με τις ελλείψεις που ακόμα έχει, να αντιμετωπίσει την πανδημία.Ειλικρινά, τρέμω στην ιδέα και μόνο ότι θα έπρεπε να αντιμετωπίσουμε μια σοβαρή υγειονομική κρίση με το ΕΣΥ που εμείς παραλάβαμε τότε.
Να σας θυμίσω την καταστροφική πολιτική που ακολούθησαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις την τελευταία δεκαετία στον ευαίσθητο χώρο της Δημόσιας Υγείας; Ενδεικτικά μόνο αναφέρω: Τη διάλυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας, τη σημαντική μείωση του ανθρώπινου δυναμικού των νοσοκομείων και τη μείωση των κλινών τους, τη σταδιακή και σημαντική μείωση κλινών ΜΕΘ, την μη ανανέωση του τεχνολογικού εξοπλισμού των νοσοκομείων και φυσικά τον αποκλεισμό εκατομμυρίων ανασφάλιστων συμπολιτών μας από το Δημόσιο Σύστημα Υγείας.
Η ραγδαία αυτή καθοδική πορεία του ΕΣΥ δεν ήταν εύκολο να ανατραπεί. Μαζί με τον Ανδρέα Ξανθό, δώσαμε πραγματική μάχη για την ανάταξη του ΕΣΥ και είμαστε περήφανοι για το έργο μας. Να θυμίσω ενδεικτικά ότι…
- Αυξήσαμε εν μέσω μνημονίων το συνολικό προϋπολογισμό του ΕΣΥ κατά 1,1 δισ. ευρώ (δηλαδή κατά 12%) ενώ προσθέσαμε στο σύστημα 11.000 επιπλέον προσωπικό.
- Παραλάβαμε ένα ελλιπή, παλαιωμένο και ασυντήρητο στόλο του ΕΚΑΒ καθώς τα 2/3 των οχημάτων ήταν ιδιαίτερα ταλαιπωρημένα, με τα κοντέρ να μετράνε εκατομμύρια χιλιόμετρα και αντικαταστήσαμε παραπάνω από 350 ασθενοφόρα με αγορές και δωρεές.
- Δημιουργήσαμε δυο (2) νέες βάσεις αεροδιακομιδών (σε Σύρο και Άκτιο).
- Παραλάβαμε 438 ΜΕΘ το 2015 και παραδώσαμε 568 το 2019, δηλαδή είχαμε μια αύξηση 33% εν μέσω σκληρού οικονομικού περιορισμού και επιτήρησης.
- Παραλάβαμε μια πρωτοβάθμια φροντίδα Υγείας πλήρως διαλυμένη, αφού ο Άδωνις Γεωργιάδης είχε απολύσει 2.500 ειδικευμένους γιατρούς και παραδώσαμε 127 νέες ΤΟΜΥ (Τοπικές Μονάδες Υγείας) παρόλο τον πόλεμο που δεχθήκαμε από κάθε λογής συμφέροντα τοπικά ή μη.
Τέλος, δεν χρειάζεται νομίζω να σας θυμίσω ότι επανεντάξαμε στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας, 2,5 εκατομμύρια ανασφάλιστους συμπολίτες μας, οι οποίοι στην ουσία ήταν αποκλεισμένοι από αυτό και τους προσφέραμε πλήρη και δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Κατά συνέπεια, το ερώτημα για εμένα είναι: Αν δεν μεσολαβούσε η τετραετία του ΣΥΡΙΖΑ και η νεοφιλελεύθερη λαίλαπα συνέχιζε ανεμπόδιστη τη δουλειά της και στο χώρο της Υγείας, υπάρχει κανείς που να πιστεύει ότι το σύστημα σήμερα θα μπορούσε να ανταποκριθεί; Δεν νομίζω…
2. Πιστεύετε ότι η κρίση του κορονοϊού θα αλλάξει την προσέγγιση του συνόλου του πολιτικού φάσματος απέναντι στη Δημόσια Υγεία;
Θεωρώ ότι μια τέτοια αλλαγή στάσης απέναντι στη δημόσια υγεία, ειδικά από τους πολιτικούς εκφραστές του ακραίου νεοφιλελευθερισμού με την ιδεοληπτική «αλλεργία» σε κάθε τι δημόσιο, μόνο αυτονόητη δεν είναι και σίγουρα δεν μπορεί να είναι αποτέλεσμα και μόνο της επιδημιολογικής κρίσης. Μπορεί λόγω της κρίσης να πληθαίνουν οι φωνές για ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας, αυτό όμως δεν αρκεί για να φτάσουμε σε μια τόσο εντυπωσιακή ανατροπή πολιτικών. Δεν πρέπει να ξεχνάμε τόσο γρήγορα τις εξαγγελίες της κυβέρνησης λίγο πριν την κρίση για την εισχώρηση των ΣΔΙΤ στα Δημόσια Νοσοκομεία και γενικά ιδιωτικών συμφερόντων στον χώρο της υγείας.
Είναι γεγονός ότι όλες οι χώρες αυτή τη στιγμή στηρίζονται στα Δημόσια Συστήματα Υγείας για να αντιμετωπίσουν την πανδημία και αυτό δεν μπορεί παρά να έχει επίδραση στον τρόπο που και οι πολίτες στέκονται απέναντι σε κάθε κρατική δομή. Ο κόσμος παρ’ όλη την στοχευμένη προπαγάνδα, που ως στόχο έχει τη συκοφάντηση και την υποβάθμιση κάθε κρατικής δομής και παρέμβασης, αρχίζει να συνειδητοποιεί τους κινδύνους που έχει η πλήρης σάρωση των δομών αυτών από τους ιδιώτες.
Κατά την προσωπική μου άποψη, η κρίση αυτή της πανδημίας μάς βρίσκει σε μια καμπή της ιστορίας. Μας βρίσκει σε ένα σημείο όπου παλαιές βεβαιότητες και ισχυρές ιδεολογικές σχολές, όπως αυτή του Σικάγο, μπαίνουν σε αμφισβήτηση. Η πανδημία έρχεται μετά από μια δεκαετία οικονομικής ύφεσης και σε μια στιγμή όπου τα ζητήματα που συνδέονται με το περιβάλλον μπαίνουν όλο και πιο επιτακτικά στο επίκεντρο. Το ισχυρό αφήγημα που έχτισε σταδιακά ο καπιταλισμός τα τελευταία 30 χρόνια και το οποίο στηρίζεται στην αυτορρύθμιση των αγορών, στη διάλυση κάθε κρατικής δομής και στην κατάργηση κάθε κρατικής παρέμβασης, στη διάλυση των εργασιακών σχέσεων και στον άκρατο χωρίς όρους ανταγωνισμό, αρχίζει να εμφανίζει όλο και μεγαλύτερες ρωγμές. Σε αυτή λοιπόν τη συγκυρία θα πρέπει, με αφορμή και την υγειονομική κρίση, να δημιουργηθεί ένα ευρύ και δυναμικό μέτωπο ενάντια στις κυρίαρχες νεοφιλελεύθερες πολιτικές με πρωτοπόρα τη νεολαία και στη βάση ενός νέου κοινωνικού συμβολαίου με επίκεντρο τον άνθρωπο και την εργασία.
Μετά από μια δεκαετία σκληρών μνημονίων και μέτρων λιτότητας πρέπει να επανέλθουμε στα βασικά: «Οι κοινωνίες ευημερούν όταν οι άνθρωποι ευημερούν». Σε αυτό το πλαίσιο, στον ΣΥΡΙΖΑ συγκροτούμε ένα πλατύ μέτωπο λαϊκών και δημοκρατικών δυνάμεων πάνω στη βάση της κοινωνικής μεροληψίας υπέρ των αδυνάτων, της εργασίας, της αγροτιάς, της μικρής και μεσαίας επιχειρηματικότητας και βέβαια της νεολαίας, το μέλλον της οποίας οι πολιτικές αυτές υπονομεύουν. Και βέβαια, το μέτωπο αυτό δεν θα πρέπει να περιοριστεί μόνο στη χώρα μας αλλά θα πρέπει να αγκαλιάσει όλες τις φίλιες ευρωπαϊκές δυνάμεις πιέζοντας τον σκληρό πυρήνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για αλλαγή ρότας.
3. Με άριστα το 10, πώς βαθμολογείτε τη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης από την πλευρά της κυβέρνησης;
Η αντιμετώπιση της πολιτείας απέναντι σε ένα τόσο σύνθετο και πολυεπίπεδο ζήτημα δεν είναι ορθό να αξιολογηθεί έτσι απλά με ένα βαθμό, λες και συζητάμε για διαγώνισμα μαθηματικών. Αυτό που έχει πρωτεύουσα σημασία αυτή τη στιγμή είναι ότι μέχρι στιγμής η χώρα μας τα πάει πολύ καλά στην αντιμετώπιση της πανδημίας και όλοι μας ελπίζουμε ότι θα συνεχίσουμε στην ίδια πορεία. Προσωπικά είμαι αρκετά αισιόδοξος και θέλω να ελπίζω ότι κατά πάσα πιθανότητα έχουμε αποφύγει μια υγειονομική τραγωδία στη χώρα μας.
Από την άλλη μεριά, η επιτυχία αυτή δεν μας κάνει να ξεχνάμε και τα κακώς κείμενα. Τα αυστηρά αλλά και αναγκαία μέτρα που σωστά επέβαλε η κυβέρνηση, εκτός όλων των άλλων, ως στόχο είχαν να μας δώσουν τον απαραίτητο χρόνο να ενισχύσουμε το Δημόσιο Σύστημα Υγείας και να προετοιμαστούμε καλύτερα. Με τα όσα σας ανέφερα στην πρώτη σας ερώτηση, είναι νομίζω φανερό ότι κάτι τέτοιο δεν έγινε στο βαθμό που θα έπρεπε.
4. Στην ίδια κλίμακα (του 10), πώς βαθμολογείτε την κυβερνητική διαχείριση της οικονομικής κρίσης που προκαλεί ο κορονοϊός;
Και σε αυτό το ζήτημα δεν θα σας απαντήσω με βαθμό, αλλά ακόμη και αν το έκανα, να είστε σίγουρος ότι η κυβέρνηση δεν θα προβιβαζόταν στην επόμενη τάξη. Δυστυχώς, η ολιγωρία, η ατολμία και η λανθασμένη στόχευση της κυβέρνησης μπορεί να μετατρέψει μια δύσκολη κατάσταση σε πραγματική τραγωδία. Η κυβέρνηση όχι μόνο αρνήθηκε, στο σύνολό του, το πρόγραμμα «ΜΕΝΟΥΜΕ ΟΡΘΙΟΙ», το οποίο παρουσιάσαμε θέλοντας να συμβάλουμε ενεργά στην αντιμετώπιση της οικονομικής ύφεσης που έρχεται, αλλά επιπλέον διστάζει να νομοθετήσει οριζόντια και εμπροσθοβαρή μέτρα προκειμένου να διατηρήσει «ζωντανή» την οικονομική ζωή της χώρας. Αντί να καλύψει από τον κρατικό προϋπολογισμό το 80%-90% του μισθού των εργαζομένων που έχουν τεθεί σε αναστολή, όπως κάνουν διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, επιλέγει να δώσει ένα επίδομα το οποίο αγγίζει τα όρια του παλιού υποκατώτατου μισθού. Για να μην αναφερθώ στις σκανδαλώδεις παλινωδίες και τις ντροπιαστικές ρυθμίσεις που αφορούν στους επιστήμονες ελεύθερους επαγγελματίες. Με την πολιτική που ακολουθεί, όταν και αν αποφασίσει να κινηθεί πιο δυναμικά, φοβάμαι πως η χώρα θα έχει ήδη μπει σε μια «υφεσιακή δίνη» η οποία συνεχώς θα βαθαίνει και από την οποία θα είναι πια αδύνατο να βγει. Και τότε δεν νομίζω ότι χρειάζεται να σας πω ποιος θα κληθεί να πληρώσει.
Έχει ειπωθεί πολλές φορές, ας ειπωθεί άλλη μια και εδώ: Ο ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε μια χώρα σε χρεοκοπία και παρέδωσε 37 δις € μαξιλάρι, κάτι που σημαίνει ότι η σημερινή κυβέρνηση είχε τα μέσα για να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση που έρχεται. Τη θέληση δεν έχει.
5. Κρίνοντας τις αποφάσεις του eurogroup σε συνδυασμό με τα μέτρα στήριξης που λαμβάνει η ελληνική κυβέρνηση, θεωρείτε ότι είναι βάσιμο το σενάριο νέου μνημονίου ή όλη αυτή η συζήτηση είναι άνευ ουσίας και παρελκυστική;
Υπάρχουν πολλοί κύκλοι που προσβλέπουν σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο καθώς κάθε τέτοιου είδους πρόγραμμα έχει ως τελικό αποτέλεσμα την ανακατανομή πλούτου, πάντα εις βάρος των αδυνάτων. Για μια ακόμα φορά τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα θα κληθούν να πληρώσουν το μάρμαρο, αυτή τη φορά με διαφορετική αφορμή. Επιπλέον, ένα τέτοιο μνημόνιο ως στόχο θα είχε τη μονιμοποίηση των έκτακτων αντεργατικών μέτρων και πιθανότατα τον εμπλουτισμό τους με κάποιες από τις ακραίες προτάσεις του ΣΕΒ, όπως αυτές για τους δανεικούς εργαζόμενους. Δεν μπορώ να πω με σιγουριά αν θα φτάσουμε μέχρις εκεί. Για το μόνο που μπορώ να δεσμευτώ είναι ότι κάθε τέτοιου είδους προσπάθεια επιστροφής στην εποχή των σκληρών μνημονίων θα μας βρει απέναντι. Και μπορώ να σας εγγυηθώ ότι η αντίδραση του κόσμου αυτή τη φορά θα μας θυμίσει τις απαρχές της κρίσης και αυτό δεν είναι απειλή, είναι υπόσχεση.
6. Με την ιδιότητά σας ως γιατρός, υπό ποιες προϋποθέσεις και πότε θεωρείτε ότι θα πρέπει να ξεκινήσει η διαδικασία άρσης των περιοριστικών μέτρων;
Δεν αρνούμαι ότι πρόκειται για μια δύσκολη εξίσωση, αφού απαιτεί συνθετική απόφαση λοιμωξιολόγων, επιδημιολόγων, στατιστικολόγων κ.α. Σίγουρα, όμως, θα μπορούσα να εκτιμήσω ότι η καλή πορεία του δείκτη μεταδοτικότητας μάς επιτρέπει να άρουμε σταδιακά κάποια από τα μέτρα. Η κυβέρνηση θα πρέπει, όπως έκανε μέχρι σήμερα, να πορευτεί με βάση τις εισηγήσεις των ειδικών. Έχοντας ως πρωτεύοντα στόχο την προστασία της Δημόσιας Υγείας, θα πρέπει να βρει τρόπο να ισορροπήσει ανάμεσα στις πιέσεις που θα ασκήσουν οι διάφοροι κλάδοι, για ταχεία άρση των περιοριστικών μέτρων και επανεκκίνηση της οικονομίας και στον πιθανό δισταγμό των ειδικών οι οποίοι είναι λογικό να είναι πιο προσεκτικοί. Εύχομαι να τα καταφέρει.
7. Ο ΣΥΡΙΖΑ «σηκώνει» πολύ τις τελευταίες μέρες το θέμα της τηλεκατάρτισης των επιστημόνων. Θεωρείτε ότι όντως υπάρχει σκάνδαλο, που πρέπει να διερευνηθεί;
Νομίζω ότι σε όλες τις πρόσφατες τοποθετήσεις μου ήμουν πολύ ξεκάθαρος. Δεν χωράει καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για σκάνδαλο και μάλιστα καραμπινάτο. Το ίδιο ξεκάθαρος ήταν και ο Αλέξης Τσίπρας στην ομιλία του στις 24/4 στη Βουλή. Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή συμπατριώτης μας, που να πιστεύει ότι η τηλεκατάρτιση μέσω ΚΕΚ ματαιώθηκε απλώς για μερικά ορθογραφικά λάθη ή για το πραγματικά επιστημονικά ελλιπές περιεχόμενό της, το οποίο αποτελούσε προσβολή για τους καταρτιζόμενους. Η κυβέρνηση και οι υπουργοί της δεν έχουν τέτοιες ευαισθησίες, το έχουν αποδείξει. Το πρόγραμμα ματαιώθηκε πολύ απλά γιατί τους πιάσαμε «με τη γίδα στην πλάτη». Αν δεν είχαν αποκαλυφθεί οι σχέσεις Βρούτση και Άδ. Γεωργιάδη με τους ιδιοκτήτες των περίφημων πλατφορμών, είναι σίγουρο ότι οι μηχανικοί θα έκαναν ακόμα μάθημα για το πώς ανοίγουμε τον υπολογιστή και οι δικηγόροι για την αρχειοθέτηση των φακέλων τους. Ενώ η οικονομική ενίσχυση μέσω ευρωπαϊκών πόρων θα μπορούσε να δοθεί απευθείας στους ωφελούμενους και αυτό έχει αποδειχθεί, η κυβέρνηση επέλεξε να μοιράσει μέρος του ποσού σε μεσάζοντες, οι οποίοι αποδείχθηκαν φιλικά προσκείμενοι επιχειρηματίες. 90 εκατομμύρια επιπλέον κόστος και φυσικά σημαντικά μικρότερο ποσό υπέρ των ωφελούμενων. Για μια ακόμη φορά η κυβέρνηση Μητσοτάκη απέδειξε περίτρανα υπέρ ποιων μεροληπτεί.
Για να το κλείσω, αυτή τη στιγμή για εμένα μόνο δυο είναι τα ερωτήματα που είναι ανοιχτά: Για ποιο λόγο δεν έχει παρέμβει ακόμα ο εισαγγελέας και αν ο σχεδιασμός της αρπαχτής έγινε αποκλειστικά από τον κ. Βρούτση ή αν σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με εντολή από το Μαξίμου.
8. Αναφορικά με το ενδεχόμενο προκήρυξης πρόωρων εκλογών (θέμα που συντηρείται στον Τύπο), ποια είναι η άποψή σας και ποιο το σχόλιό σας;
Κατά τη γνώμη μου, είναι δεδομένο ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει στα χέρια του εισηγήσεις, οι οποίες τον προτρέπουν να προχωρήσει στην προκήρυξη πρόωρων εκλογών, τις οποίες και καλοβλέπει. Από την άλλη, όμως, θεωρώ ότι γνωρίζει πολύ καλά ότι για να τις κερδίσει, θα πρέπει να τις προκηρύξει όσο το δυνατόν πιο άμεσα και σίγουρα πριν γίνουν αισθητά τα αρνητικά αποτελέσματα της πανδημίας στον τομέα της οικονομίας και όχι μόνο. Μην ξεχνάτε άλλωστε ότι όλες τις εκλογές, συμπεριλαμβανομένων αυτών του 2019, στην τελική τις κρίνει η οικονομία και οι επιπτώσεις της στο εισόδημα των πολλών. Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, θα γίνει απόλυτα κατανοητό σε όλο τον κόσμο τι θα αφήσει πίσω της η πανδημία λόγω των πολιτικών της κυβέρνησης: Οικονομική ύφεση, διάλυση των εργασιακών σχέσεων, οπισθοδρόμηση σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες κ.α. Άλλωστε τις τελευταίες μέρες γίνεται όλο και πιο φανερή η προσπάθεια της κυβέρνησης να νομοθετήσει γύρω από σημαντικά ζητήματα υπό τον αχό της πανδημίας, θέλοντας έτσι να μειώσει όσο το δυνατόν περισσότερο τις αντιδράσεις.
Κατά συνέπεια, εκτιμώ ότι μιας και οι εκλογές δεν είναι δυνατό να προκηρυχθούν μέχρι τα μέσα Ιουλίου, ο πρωθυπουργός θα διστάσει να προχωρήσει σε μια τέτοια κίνηση. Αν όμως το τολμήσει, εμείς εδώ είμαστε για να του προσφέρουμε μια δυσάρεστη γι’ αυτόν έκπληξη.