ΕΕΚΕ: Αντίθετα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό τα voucher των αεροπορικών

Με αφορμή τα αμέτρητα ερωτήματα και τις καταγγελίες που έχει δεχτεί η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας σχετικά με την ακύρωση στις πτήσεις λόγω της πανδημίας προχωρά σε διευκρινίσεις.

Ένα ζήτημα που απασχολεί χιλιάδες συμπολίτες μας, οι οποίοι αφού είδαν την πτήση τους να ακυρώνεται, αναρωτιούνται τι μέλλει γενέσθαι με τα αντίστοιχα αιτήματα επιστροφής χρημάτων των επιβατών που παραμένουν ανεκπλήρωτα.

Οι διευκρινίσεις για τις πτήσεις και τις επιστροφές χρημάτων
Σύμφωνα με διάταξη Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που έχει εκδώσει η Κυβέρνηση σχετικά με τις οφειλές των αεροπορικών εταιρειών από ματαιώσεις πτήσεων για το χρονικό διάστημα ‪25/2‬ έως και τις ‪30/9/2020‬, ισχύουν συνοπτικά τα εξής:

  • Απαιτήσεις επιστροφής του αντιτίμου αεροπορικών εισιτηρίων προς επιβάτες, εφόσον προβλέπονται από την ενωσιακή ή εθνική νομοθεσία, ικανοποιούνται μέσω της παροχής πιστωτικού σημειώματος (voucher) προς τους δικαιούχους, ίσης αξίας με το αντίτιμο του εισιτηρίου της ματαιωθείσας πτήσης.
  • Το πιστωτικό σημείωμα εκδίδεται από τον αερομεταφορέα και έχει ημερομηνία λήξης δεκαοκτώ μήνες από την έκδοσή του.
  • Κατά τη διάρκεια του δεκαοκτάμηνου, ο δικαιούχος του πιστωτικού σημειώματος μπορεί οποτεδήποτε να κάνει χρήση αυτού σε οποιονδήποτε προορισμό του δικτύου του αερομεταφορέα.
  • Μέχρι τη λήξη του πιστωτικού σημειώματος, η οφειλή δεν καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή.
  • Η οφειλή καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή, εφόσον παρέλθουν δεκαοκτώ μήνες από την έκδοση του πιστωτικού σημειώματος και αυτό δεν έχει χρησιμοποιηθεί.

Ωστόσο, η παραπάνω διάταξη έρχεται σε αντίθεση με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών όσον αφορά την άμεση επιστροφή των χρημάτων τους σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης.

Για το λόγο αυτό, σημαντικό είναι να γνωρίζουν οι καταναλωτές πως είναι σε εξέλιξη διαβουλεύσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη δίκαιη και ενιαία ρύθμιση του ζητήματος σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα οι καταναλωτές μπορούν. Να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες.

Διαβάστε επίσης: «Στο κόκκινο» τα παράπονα για την Aegean

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Αλέξης Τσίπρας: Η λατρεία της εικόνας διείσδυσε και στην πλευρά της προόδου
22 Νοεμβρίου, 2024
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον Τούρκο υπουργό Μεταφορών στην Κωνσταντινούπολη
22 Νοεμβρίου, 2024
Ζελένσκι: Ο Πούτιν πρέπει να νιώσει τις πραγματικές συνέπειες των πράξεών του
22 Νοεμβρίου, 2024
«Κάναμε μήνυση στο νοσοκομείο μήπως σωθούν άλλοι», λέει η δικηγόρος του αστυνομικού που ξέχασαν να του πουν πως έχει καρκίνο
22 Νοεμβρίου, 2024
Φωτιά στο σαλέ του χιονοδρομικού κέντρου Φαλακρού στη Δράμα
22 Νοεμβρίου, 2024
Ουκρανία: «Ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος έχει αρχίσει»
22 Νοεμβρίου, 2024
Καιρός: Έκτακτη ειδοποίηση Κολυδά
22 Νοεμβρίου, 2024
Το 24ωρο της Ειρήνης Μουρτζούκου στα χέρια των αστυνομικών
22 Νοεμβρίου, 2024
Παγκόσμιος συναγερμός μετά την προειδοποίηση της Μόσχας – «Επικίνδυνη κλιμάκωση»
22 Νοεμβρίου, 2024
Φρίκη: Πατέρας βίαζε την κόρη του από 13 ετών, την εξέδιδε και τραβούσε βίντεο ενώ την κακοποιούσαν
22 Νοεμβρίου, 2024