Αυξάνεται η τιμή τους κι ας έχουν το ταμπελάκι με τη «μείωση τιμής» – Σε απόγνωση οι καταναλωτές

Αντιμέτωποι με τον εφιάλτη της ακρίβειας παραμένουν οι καταναλωτές, οι οποίοι βλέπουν τις τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ να παραμένουν απλησίαστες, παρά τις προσπάθειες για συγκράτησή τους.

Χαρακτηριστικό είναι πως δεκάδες προϊόντα, παρά το ότι εντάσσονται στο «ταμπελάκι» μείωσης τιμής, παρουσιάζουν αυξήσεις.

Συγκεκριμένα:

– Χυμός μήλο 1L: Πέμπτη (21/11) 1,77€, Παρασκευή (22/11) 2,27€ (+0,50€)

– Μακαρόνια Νο7 500γρ.: Πέμπτη (21/11) 0,77€, Παρασκευή (22/11) 1€ (+0,23€)

«Παρά το ότι αυτή η πρωτοβουλία μείωσης τιμής είναι οικειοθελής, έχει αγκαλιαστεί σημαντικά τόσο από τις εταιρίες, από το σύνολο των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και έχουμε δει από τα στοιχεία μας μεγάλη κινητικότητα με τους καταναλωτές. Είναι μια πολύ καλή ενέργεια», λέει ο γενικός διευθυντής ένωσης σούπερ μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς.

«Σύμφωνα με την πρωτοβουλία, οι παραγωγικές εταιρίες και το λιανεμπόριο δεσμεύονται σε μια τιμή προς τα πάνω. Επομένως υπήρχε μια τιμή αναφοράς, μια έκπτωση η οποία είναι μόνιμη, τουλάχιστον για 2 μήνες και περισσότερο, από εκεί και πέρα όμως ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων πολλές φορές οδηγεί σε ακόμα μεγαλύτερες μειώσεις τιμών».

«Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι ο αποπληθωρισμός είναι σημαντικός στα τρόφιμα στην Ελλάδα», προσθέτει.

«Ο τρόπος που έχει διαμορφωθεί στα προηγούμενα χρόνια σχετικά με τις πάρα πολλές προσφορές και ο τρόπος που γίνονται οι προσφορές, όπως επίσης και τα πάρα πολλά παρεμβατικά μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση για τον πληθωρισμό τα τελευταία χρόνια, έχουν κάνει την εικόνα και την πολυπλοκότητα μέσα στην πλοήγηση στο σούπερ μάρκετ αρκετά πιο δύσκολη. Παρόλα αυτά, πιστεύω ότι οι καταναλωτές είναι περισσότερο σκεπτόμενοι. Θα αλλάξει σημαντικά ο τρόπος σήμανσης στα σούπερ μάρκετ στην ΕΕ των 27 χωρών με κανονισμό. Θα ξεκινήσει σταδιακά από τον Μάρτιο και θα ολοκληρωθεί αρχές Ιουνίου, όπου η σήμανση θα αλλάξει σημαντικά και ριζικά», συμπληρώνει.

«Όλες οι παροχές και όλες οι προσφορές θα είναι πάνω σε μια τιμή αναφοράς που προσδιορίζεται συγκεκριμένα».

Πώς μεγαλώνουν το κέρδος τους οι μεγάλες εταιρείες

Την ίδια στιγμή, αίσθηση προκαλεί ο τρόπος τον οποίο χρησιμοποιούν οι μεγάλες εταιρείες προκειμένου να αυξήσουν το κέρδος τους.

Σύμφωνα με στοιχεία, οι μεγάλοι έμποροι – εταιρείες ιδρύουν ΙΚΕ οι οποίες στη συνέχεια αγοράζουν προϊόντα από τη μητρική εταιρεία. Έπειτα, τα δίνουν στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ με πολύ ακριβότερες τιμές.

Το κέρδος από χέρι σε χέρι αυξάνεται κατά πολύ, έτσι οι καταναλωτές τα αγοράζουν πολύ ακριβότερα.

«Σε μεγάλο βαθμό, ειδικά οι πολύ μεγάλες αλυσίδες, έχουν μηχανισμούς που το ελέγχουν όλο αυτό το ενδιάμεσο με έναν τέτοιον τρόπο έτσι ώστε στον καταναλωτή να μπορεί να έρχεται και γρήγορα αλλά και στη χαμηλότερη δυνατή τιμή», λέει ο κ. Πεταλάς.

«Στην τελική τιμή που πληρώνει ο καταναλωτής, περίπου το 45% είναι η τιμή που εισπράττει ο παραγωγός. Περίπου στο 18% είναι φόροι. Το λιανεμπόριο είναι μια αρκετά ακριβή διαδικασία διότι έχει 120.000 εργαζόμενους, 4.500 καταστήματα, μια σειρά μεταφορών. (…) Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ το 2024 κατά μέσον όρο είναι πτωτικές».

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
ΑΕΚ: Τέλος ο Κοσμάς
21 Ιανουαρίου, 2025
Αγγελική Ηλιάδη για Καίτη Γκρέυ: «Είναι πολύ δύσκολο να το διαχειριστώ, χρειάζομαι χρόνο και απομόνωση»
21 Ιανουαρίου, 2025
Ανδρουλάκης: Η Ελλάδα της ΝΔ είναι η Ελλάδα των ισχυρών ολιγοπωλίων
21 Ιανουαρίου, 2025
Ισχυρός σεισμός στη Μυτιλήνη
21 Ιανουαρίου, 2025
Καρέ – καρέ η προσπάθεια της 18χρονης να ξεφύγει από τον άνδρα στην Πετρούπολη
21 Ιανουαρίου, 2025
Χειροπέδες στον επικεφαλής ψυχίατρο των ενόπλων δυνάμεων της Ουκρανίας
21 Ιανουαρίου, 2025
Κλήρωση Τζόκερ 21/01/2025: Αυτοί είναι οι αριθμοί που κερδίζουν 14.800.000 ευρώ
21 Ιανουαρίου, 2025
Έλον Μασκ: Διεθνείς αντιδράσεις μετά το ναζιστικό χαιρετισμό – Τι απαντά ο ίδιος
21 Ιανουαρίου, 2025
ΣΥΡΙΖΑ: Συνεχίζει τις πρωτοβουλίες για τον τραπεζικό τομέα σε θεσμικό και πολιτικό επίπεδο
21 Ιανουαρίου, 2025
Έκρηξη στο λιμάνι της Βαρκελώνης με έναν νεκρό
21 Ιανουαρίου, 2025