Άγιοι Ανάργυροι: «Ήμουν σε ετοιμότητα εάν έβλεπα τα χειρότερα» – Πώς ο μηχανοδηγός πρόλαβε τη μετωπική σύγκρουση

Tην τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του προαστιακού γεμάτα επιβάτες μέσα στον αστικό ιστό, πριν μπουν στην ίδια γραμμή με αντίθετη κατεύθυνση.

Όλα συνέβησαν το πρωί της Παρασκευής (13/09), όταν η επιβατική αμαξοστοιχία 1210 ξεκίνησε από τον Σταθμό Αθηνών με προορισμό το αεροδρόμιο ενώ την ίδια ώρα στους Αγίους Αναργύρους, η επιβατική αμαξοστοιχία 1307 που έχει ξεκινήσει από Κιάτο περιμένει εντολή να φύγει προς Αθήνα με τελικό προορισμό τον Πειραιά.

Λίγο πιο κάτω από τον σταθμό των Αγίων Αναργύρων οι δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες θα έμπαιναν σε κοινή γραμμή και σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης, ενώ κινούνται με 60χλμ την ώρα.

«Την Παρασκευή (13/09) πραγματοποιούσα το δρομολόγιο 1210, Πειραιάς – Αεροδρόμιο. Υπήρχε ολιγόλεπτη καθυστέρηση λόγω της αυξημένης επιβατικής κίνησης. Έφτασα στην Αθήνα, στον σταθμό Λαρίσης, έγινε αποβίβαση και επιβίβαση των επιβατών. Μου δόθηκαν τα απαραίτητα έγγραφα και συγκεκριμένα το 1001. Ο σταθμάρχης του σταθμού της Αθήνας έκαναν σινιάλο, αποχώρησα από Αθήνα, κάνοντας την αναγγελία ως έπρεπε», είπε στο MEGA ο μηχανοδηγός Δημήτρης Κουτσιαύτης.

«Ανέφερα τα εξής, ότι η 1210 αναχωρεί από Αθήνα και σε μονή γραμμή προς Αγίους Αναργύρους. Στην πορεία και πριν τη μηχανογραφική διάβαση ακούω τον συνάδελφο μηχανοδηγό της 1307 να ρωτάει το ΣΚΑ τι περιμένει. Απάντηση δεν πήρε. Ξαναρωτάει ο συνάδελφος μηχανοδηγός, τότε απάντησε το ΣΚΑ ‘1307 σε μονή γραμμή για την Αθήνα’. Τότε αντιλήφθηκα ότι τον έστελνε πάνω μας».

Όπως είπε ο μηχανοδηγός στο MEGA, προχώρησε σε πέδη της αμαξοστοιχίας, ενώ ενημέρωσε τον συνάδελφό του, προλαβαίνοντας την παρ’ ολίγον τραγωδία.

«Προχώρησα σε πλήρη πέδηση για μείωση ταχύτητας, αλλά και ταυτόχρονα να μην καταλάβουν οι επιβάτες ότι υπάρχει κίνδυνος. Αν έβλεπα τα χειρότερα, ήμουν σε ετοιμότητα χρήσης ακαριαίας πέδης και να κινηθώ προς τα πίσω. Μέσω ασυρμάτου του φώναξα ‘1307 σταμάτα, έχω φύγει εδώ και ώρα από Αθήνα’. Αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας, θα είχε αποφευχθεί όλο αυτό».

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου ανέφερε στο MEGA πως «τα συστήματα ασφαλείας του σιδηροδρόμου λειτούργησε», ενώ τόνισε πως μόλις ολοκληρωθούν τα έργα της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή των Σεπολίων θα μπει σύστημα τηλεδιοίκησης.

Από τον ΟΣΕ δόθηκε εντολή για να εξακριβωθούν οι ακριβείς συνθήκες που έγινε το περιστατικό, τέθηκε σε αργία ο σταθμάρχης του ΣΚΑ που έδωσε την εντολή αναχώρησης στον μηχανοδηγό στους Αγίους Αναργύρους, συγκεντρώθηκαν οι ηχητικές καταγραφές και ενημερώθηκαν οι αρμόδιες Αρχές.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Μεσολόγγι: Ο κρεοπώλης επιμένει πως δεν δολοφόνησε τον Μπάμπη Κούτσικο
25 Φεβρουαρίου, 2025
Blue Horizon: Απολογήθηκαν ύπαρχος και ναύκληρος για τον θάνατο του Αντώνη Καργιώτη – «Μου φάνηκε επικίνδυνος»
25 Φεβρουαρίου, 2025
Λαμία: Άνδρας εντοπίστηκε νεκρός μέσα στην μπανιέρα του – Αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας
25 Φεβρουαρίου, 2025
Τραμπ: «Η Ευρώπη να αναλάβει κεντρικό ρόλο στη διασφάλιση της ασφάλειας της Ουκρανίας» – H ειρήνη «δεν πρέπει να σημαίνει παράδοση», λέει ο Μακρόν
25 Φεβρουαρίου, 2025
Τέμπη: Συγγενής θύματος ζητεί να παραδοθούν άμεσα τα βίντεο που ετεροχρονισμένα προσκομίστηκαν στον εφέτη ανακριτή
25 Φεβρουαρίου, 2025
Τραμπ: «Βρίσκομαι σε σοβαρές συζητήσεις με τον Πούτιν για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία»
24 Φεβρουαρίου, 2025
Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη – Μερτς: «Σημαντική νίκη για το ΕΛΚ και την Ευρώπη»
24 Φεβρουαρίου, 2025
Σχηματισμός κυβέρνησης στη Γερμανία: Οι επιλογές του Μερτς – Οι συσχετισμοί και οι διαπραγματεύσεις
24 Φεβρουαρίου, 2025
Τέμπη: Συγκλονίζει η μητέρα του μοναδικού επιζώντα του πρώτου βαγονιού – «Ο Γεράσιμος ακόμη ανασαίνει αλλά όπως ήταν δεν θα γυρίσει ποτέ ξανά»
24 Φεβρουαρίου, 2025
Πλημμεληματική δίωξη σε έξι πρόσωπα για τον θάνατο 2,5 ετών κοριτσιού στον «Άγιο Στυλιανό» Θεσσαλονίκης
24 Φεβρουαρίου, 2025