Ερευνα του ΙΕΛΚΑ για την ακρίβεια στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Στο 3% διαμορφώθηκε ο ρυθμός αύξησης των τιμών στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο του 2024, σε σχέση με τον Ιανουάριο 2023, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, στην κατηγορία των τροφίμων καταγράφεται άνοδος κατά 3,39% τον Ιανουάριο 2024. Όσον αφορά τις κατηγορίες με λοιπά ταχυκίνητα είδη παντοπωλείου μη τροφίμων καταγράφεται πληθωρισμός της τάξης του 0,81%.
Τι έδειξε η έρευνα του ΙΕΛΚΑ στα σούπερ μάρκετ
- Οι τιμές των προϊόντων αυξήθηκαν κατά μέσο όρο 3% μέσα σε έναν χρόνο (Ιαν. ‘23 – Ιαν. ‘24)
Σε ποια προϊόντα καταγράφονται οι μεγαλύτερες μειώσεις
- Χαρτικά, πάνες & σερβιέτες: -6,12%
- Γάλα και χυμοί: -4,15%
- Γιαούρτια και λοιπά γαλακτοκομικά: -4,11%
- Αλλαντικά: -2,11%
- Τυροκομικά: -1,79%
Σε ποια προϊόντα καταγράφονται οι μεγαλύτερες αυξήσεις
- Τροφές και είδη για κατοικίδια: +12,08%
- Νερά και αναψυκτικά: +10,48%
- Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: +9,59%
- Έτοιμα γεύματα: +8,2%
- Βρεφικές και παιδικές τροφές: +6,98%
Σημειώνεται ότι στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, καθ’ όλο το 2023 καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ως αποτέλεσμα του αυξημένου κόστους παραγωγής και των ακραίων κλιματικών φαινομένων. H κατηγορία «τρόφιμα παντοπωλείου», που περιλαμβάνει και το ελαιόλαδο, καταγράφει αύξηση κατά 5,18%.
Η συγκρατημένη αύξησή της οφείλεται στις μειώσεις στις τιμές των λοιπών ελαίων, αλλά και στα λοιπά προϊόντα που συμμετέχουν στην κατηγορία αυτή (ζυμαρικά, ρύζι κ.ά.).