ΑΚΤΩΡ: Eπικράτησε στον διαγωνισμό συντήρησης-λειτουργίας της Εγνατίας οδού

Η ΑΚΤΩΡ επικράτησε στον διπλό διαγωνισμό για τη νέα διετή συντήρηση του δικτύου της Εγνατίας Οδού. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, από τη διαδικασία αποσφράγισης των προσφορών την Πέμπτη, μειοδότησε προσφέροντας σημαντικά υψηλές εκπτώσεις.

Στον διαγωνισμό για τον ανατολικό τομέα ήρθε πρώτη με ποσοστό 65,7% (δεύτερη ΙΝΤΡΑΚΑΤ 48,02%, τρίτη ΤΕΡΝΑ 43,99%). Αφορά στο τμήμα από το Κλειδί Ημαθίας μέχρι τους Κήπους Έβρου και τρεις κάθετους άξονες. Τον Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι και τους Θεσσαλονίκη-Προμαχώνα και Κομοτηνή-Σύνορα. Το κόστος συντήρησης-λειτουργίας έχει εκτιμηθεί σε 65 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 52,41 εκατ. ευρώ).

Στο διαγωνισμό για το δυτικό τομέα, μειοδότησε με ποσοστό 65,67%, (δεύτερη η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 44,02%, τρίτη η ΤΕΡΝΑ με 41,96%). Αφορά στο τμήμα της Εγνατίας, από την Ηγουμενίτσα μέχρι το Κλειδί Ημαθίας και τον κάθετο άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή. Το κόστος συντήρησης-λειτουργίας εδώ έχει εκτιμηθεί σε 75 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 60,48 εκατ. ευρώ).

Να θυμίσουμε ότι μόλις την Τετάρτη η ΑΚΤΩΡ μειοδότησε και στο έργο της οδικής σύνδεσης του ΟΛΘ με ΠΑΘΕ και Εγνατία, κόστους 75 εκατ. ευρώ. Αν σε αυτά συνυπολογίσουμε και τα δύο έργα της ΕΥΔΑΠ (165 εκατ. ευρώ) που μειοδότησε στα τέλη Μαρτίου, τότε συνολικά είναι δυνητικά ανάδοχος σε 5 έργα άνω των 300 εκατ.ευρώ σε διάστημα δύο μηνών.

Στόχος της Εγνατίας Α.Ε. είναι οι συμβάσεις να υπογραφούν το συντομότερο δυνατό, δηλαδή μέχρι το ερχόμενο Φθινόπωρο. Η ΑΚΤΩΡ είναι ο ανάδοχος και των υφιστάμενων συμβάσεων συντήρησης-λειτουργίας της Εγνατίας Οδού. Αυτό σημαίνει ότι εφόσον δεν έχουμε κάποια ανατροπή στο διαγωνισμό, θα συνεχίσει για τα επόμενα δύο χρόνια. Οι δύο διαγωνισμοί έχουν συνολικό εκτιμώμενο κόστος 140εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 112,9εκατ.ευρώ). Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι υφιστάμενες συμβάσεις εκτιμάται ότι θα παραταθούν μέχρι να ολοκληρωθούν οι νέοι διαγωνισμοί και να αναλάβουν οι νέοι ανάδοχοι.

Οι διαγωνισμοί μεταφέρθηκαν για τις 6 Μαϊου (αντί για αρχικά στις 23 Απριλίου), λόγω της αναστολής που είχε δοθεί στους διαγωνισμούς, εξαιτίας του κορωνοϊού, μέχρι το τέλος Απριλίου. Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από πόρους του ΠΔΕ.