Στο Ηράκλειο βρίσκεται ο Αλέξης Τσίπρας, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Κρήτη. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ μίλησε εκδήλωση για τη Μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και τον Τουρισμό.
Μίλησαν, επίσης, οι υποψήφιοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Χάρης Μαμουλάκης, Κατερίνα Νοτοπούλου και Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου.
«Έχουμε αποφασίσει να αγνοήσουμε τα fake news και να εστιάσουμε στον προγραμματικό μας λόγο», ξεκίνησε την ομιλία του στο Ηράκλειο ο Αλέξης Τσίπρας.
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία σημείωσε πως παρά τη βαρύνουσα σημασία του για την εθνική οικονομία, ο τομέας του τουρισμού δυστυχώς δεν αποτελεί αντικείμενο συγκροτημένου πολιτικού σχεδιασμού.
Κατηγόρησε, μάλιστα, την κυβέρνηση Μητσοτάκη πως επέλεξε να αφήσει τον ελληνικό τουρισμό στον αυτόματο πιλότο.
«Αντί να επωφεληθεί από την υποχρεωτική ανάπαυλα της πανδημίας για να ξεκινήσει τις διαρθρωτικές αλλαγές, το μόνο που την ενδιέφερε ήταν να αναμετρηθεί με τις τουριστικές επιδόσεις του 2019, την επιτυχία της δικής μας κυβέρνησης».
Αποτέλεσμα αυτής της επιλογής, κατά τον πρώην πρωθυπουργό, είναι ο ελληνικός τουρισμός σήμερα να παρουσιάζει ουσιαστικές δομικές ελλείψεις ως προς τις υποδομές, τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών, το θεσμικό πλαίσιο.
Την ανάγκη χάραξης εθνικής στρατηγικής για τον τουρισμό που αποτελεί την «ατμομηχανή της οικονομίας» της χώρας, υπογράμμισε ο Αλέξης Τσίπρας, ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση Μητσοτάκη ότι δεν αξιοποίησε τις δημοσιονομικές δυνατότητες της περασμένης τετραετίας και άφησε τον ελληνικό τουρισμό στον αυτόματο πιλότο.
Αποτέλεσμα της επιλογής της προηγούμενης κυβέρνησης είπε ο κ. Τσίπρας είναι «ο ελληνικός τουρισμός σήμερα να παρουσιάζει ουσιαστικές δομικές ελλείψεις, ως προς τις υποδομές, τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών, το θεσμικό πλαίσιο, που τον καθιστούν ολοένα και πιο αδύναμο παίκτη σε μία όλο και πιο ανταγωνιστική και σύνθετη διεθνή αγορά και «έρμαιο» των διεθνών γεωπολιτικών εξελίξεων».
Αναλύοντας το τουριστικό προιόν στην Ελλάδα είπε ότι χαρακτηριστικό του αποτελεί η τριπλή συγκέντρωση:
-Θεματική συγκέντρωση , γύρω από το κυρίαρχο προϊόν «ήλιος και θάλασσα»,
-Γεωγραφική συγκέντρωση, κατά μήκος της παράκτιας ζώνης και
-Χρονική συγκέντρωση, στους θερινούς μήνες.
Στο πλαίσιο μιας άλλης εθνικής στρατηγικής για τον ελληνικό τουρισμό υπογράμμισε: «οι αποφάσεις και οι στρατηγικές για τα αναπτυξιακά μοντέλα, τόσο συνολικά όσο και ειδικότερα στον τουριστικό κλάδο, δεν μπορεί να εκπονούνται ερήμην των ανθρώπων του: των μικρομεσαίων επιχειρηματιών και των εργαζόμενων που με την καθημερινή τους προσπάθεια κρατάνε τη χώρα και τον κλάδο τους όρθιους. Εμείς βλέπουμε τουρισμός ως ένα όχημα μέσα από το οποίο μπορούμε να προωθήσουμε τον συνολικό μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας στην κατεύθυνση της πράσινης και βιώσιμης ανάπτυξης».