Ο θρυλικός Γάλλος ηθοποιός Αλέν Ντελόν έφυγε από την ζωή σε ηλικία 88 ετών .
Ο Αλέν Ντελόν υπήρξε μία από τις πιο εμβληματικές κινηματογραφικές μορφές. Το ταλέντο και η γοητεία του καθήλωνε τους θεατές, ενώ μαγνήτιζε το γυναικείο φύλο. Έτυχε παγκόσμιας αναγνώρισης και αφήνει πίσω του ένα σημαντικό καλλιτεχνικό αποτύπωμα, αν και η ταραχώδης προσωπική του ζωή, ιδίως προς το τέλος της, δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αντίστοιχα πετυχημένη.
Τα πρώτα χρόνια
Οι γονείς του, Εντίτ και Φαμπιάν Ντελόν χώρισαν όταν ο Αλέν ήταν τεσσάρων ετών. Αμφότεροι ξαναπαντρεύτηκαν και, ως αποτέλεσμα, ο Ντελόν απέκτησε μια ετεροθαλή και δύο ετεροθαλείς αδελφούς.
Όταν οι γονείς του χώρισαν, ο Ντελόν στάλθηκε να ζήσει με ανάδοχους γονείς. Μετά τον θάνατο των ανάδοχων γονέων, οι γονείς του ανέλαβαν ξανά από κοινού την επιμέλειά του.
Φοίτησε σε καθολικό οικοτροφείο, το πρώτο από τα πολλά σχολεία από τα οποία αποβλήθηκε λόγω απείθαρχης συμπεριφοράς. Αφησε το σχολείο στα 14 του και εργάστηκε για λίγο στο κρεοπωλείο του πατριού του. Κατετάγη στο Γαλλικό Ναυτικό, τρία χρόνια αργότερα, σε ηλικία 17 ετών, και κατά τη διάρκεια του 1953-1954 υπηρέτησε ως πεζοναύτης στον Πρώτο Πόλεμο της Ινδοκίνας.
Σε διάφορες δουλειές
Μετά τη ναυτική του θητεία, στα 1956, ο Ντελόν επέστρεψε στη Γαλλία και ξεκίνησε να εργάζεται ως σερβιτόρος, αχθοφόρος, γραμματέας και βοηθός πωλήσεων. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου έγινε φίλος με την ηθοποιό Μπριζίτ Ομπέρ και ενώθηκε της σε ένα ταξίδι στο Φεστιβάλ των Καννών, απ’ όπου θα ξεκινούσε η κινηματογραφική του καριέρα.
Πρώτοι κινηματογραφικοί ρόλοι
Στις Κάννες, ο Ντελόν εντοπίστηκε από έναν ανιχνευτή ταλέντων του Αμερικανού παραγωγού Ντέιβιντ Σέλζνικ. Μετά από μια οντισιόν, ο Σέλζνικ του πρόσφερε συμβόλαιο, υπό την προϋπόθεση ότι θα μάθει αγγλικά.
Ο πρώτος πρωταγωνιστικός ρόλο του ήταν στην ταινία Sois belle et tais-toi (1958), στην οποία συμμετείχε και ο νεαρός τότε ηθοποιός Ζαν Πολ Μπελμοντό.
Στη συνέχεια, ο Ντελόν έπαιξε στη ρομαντική ταινία Κριστίν (1958), δίπλα στη Ρόμι Σνάιντερ. Ντελόν και Σνάιντερ ξεκίνησαν μια ερωτική σχέση, η οποία έλαβε μεγάλη δημοσιότητα εκείνη την εποχή.
Ο Ντελόν πήρε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην κωμωδία Οι γυναίκες είναι αδύναμες (Faibles femmes, 1959), η οποία υπήρξε μια μεγάλη επιτυχία στη Γαλλία και ήταν η πρώτη από τις ταινίες του Ντελόν που προβλήθηκε στην Αμερική.
Στη συνέχεια ο Ντελόν έπαιξε σε δύο ταινίες που του εξασφάλισαν τη διεθνή φήμη. Το 1960, εμφανίστηκε στην ταινία Γυμνοί στον ήλιο (Plein Soleil) δίπλα στον Μορίς Ρονέ σε σκηνοθεσία Ρενέ Κλεμάν, που κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ, το οποίο βασίστηκε στο μυθιστόρημα «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» της Πατρίσια Χάισμιθ.
Στη συνέχεια έπαιξε τον ομώνυμο ρόλο στην ταινία του Λουκίνο Βισκόντι, «Ο Ρόκο και τ’ αδέλφια του» (1960).
Στο θέατρο
Ο Ντελόν έκανε το ντεμπούτο του στο θέατρο το 1961 με το έργο του Τζον Φορντ «Κρίμα που είναι πόρνη» με τη Ρόμι Σνάιντερ στο Παρίσι. Η παράσταση έσπασε ρεκόρ εισιτηρίων.
Συναντήθηκε ξανά με τον Ρενέ Κλεμάν στην ιταλική κωμωδία για τον φασισμό, «Che gioia vivere» (1961). Πιο δημοφιλής ήταν μια σπονδυλωτή ταινία με πολλούς αστέρες, το Amours célèbres (1961), όπου ο Ντελόν υποδύθηκε τον Αλβέρτο Γ’ της Βαυαρίας απέναντι από την Μπριζίτ Μπαρντό. Περίπου αυτή την εποχή ο Ντελόν πιθανολογήθηκε ως πρωταγωνιστής στον «Λόρενς της Αραβίας». Ο Πίτερ Ο’Τουλ τελικά πήρε τον ρόλο.
Η φήμη του ενισχύθηκε περαιτέρω όταν δούλεψε ξανά με τον Λουκίνο Βισκόντι για τον Γατόπαρδο με τον Μπαρτ Λάνκαστερ και την Κλαούντια Καρντινάλε. Αυτή ήταν η έβδομη μεγαλύτερη επιτυχία της χρονιάς στη Γαλλία και Η μεγάλη ληστεία του καζίνο ήταν η έκτη.
Ο Γατόπαρδος προβλήθηκε επίσης ευρέως στις ΗΠΑ από τη 20th Century Fox. Ο Ντελόν ήταν πλέον ένας από τους πιο δημοφιλείς σταρ στη Γαλλία.
Η πολύκροτη υπόθεση Μάρκοβιτς
Την 1η Οκτωβρίου 1968 ένας ρακοσυλλέκτης εντόπισε στη χωματερή του Ελανκούρ έξω από το Παρίσι το πτώμα σε αποσύνθεση του 31χρονου Σέρβου Στέφαν Μάρκοβιτς, του πρώην γραμματέα και σωματοφύλακα του Αλέν Ντελόν. Το πτώμα ήταν καλυμμένο με έναν πλαστικό μουσαμά.
Η εισαγγελική έρευνα στρέφεται αρχικά στην κατεύθυνση του ήδη διάσημου ηθοποιού και της συζύγου του Ναταλί Ντελόν, με την οποία ο Μάρκοβιτς είχε σύντομο δεσμό. Στις 25 Ιανουαρίου του 1969 ο Αλέν Ντελόν θα κληθεί να καταθέσει για περισσότερες από 24 ώρες στην Εισαγγελία, που ερευνούσε την υπόθεση Μάρκοβιτς. Τελικά θα αφεθεί ελεύθερος, αφού δεν είχαν προκύψει ενοχοποιητικά στοιχεία εις βάρος του.
Είχε βρεθεί «οπλοστάσιο» στο σπίτι του
Τον περασμένο Φεβρουάριο, δεκάδες πυροβόλα όπλα και χιλιάδες φυσίγγια κατάσχεσαν οι γαλλικές αρχές από το σπίτι του Αλέν Ντελόν, στο Ντουσί της κεντρικής Γαλλίας, όπως είχε ανακοινώσει η εισαγγελία του Μονταρζί σε δελτίο Τύπου που δημοσιεύθηκε την Τρίτη, επιβεβαιώνοντας δημοσίευμα της εφημερίδας Le Parisien.
Στο σπίτι του ηθοποιού βρέθηκαν και πάνω από 3.000 φυσίγγια, ενώ όπως είχε δηλώσει ο εισαγγελέας, «δεν έχει άδεια για κανένα από αυτά τα όπλα». Η έρευνα διατάχθηκε, αφότου ένας δικαστικός υπάλληλος που στάλθηκε στο σπίτι του Αλέν Ντελόν, παρατήρησε ένα όπλο, ειδοποιώντας έναν δικαστή.
Σύμφωνα με την εισαγγελία, βρέθηκαν σκοπευτικά όπλα, κυρίως κατηγορίας Α και Β, καθώς και συλλεκτικά όπλα. Μάλιστα, οι προκαταρκτικές έρευνες έδειξαν ότι ο ηθοποιός «δεν είχε κάποια εξουσιοδότηση που του επέτρεπε να κατέχει πυροβόλο όπλο».
Ο «εμφύλιος» στην οικογένεια
Στο Paris Match, ο μεγαλύτερος γιος του Αλέν Ντελόν, είχε βάλλει κατά της ετεροθαλούς αδελφής του, Aνούσκα, την οποία κατηγορούσε ότι έκρυβε την επιδεινούμενη διανοητική κατάσταση του πατέρα τους. «Ένα άτομο που είναι ικανό να χειραγωγεί την οικογένειά του και να της λέει ψέματα όπως έκανε, είναι ικανό για τα πάντα», δήλωνε.
Ο 59χρονος Αντονί Ντελόν κατέθεσε μήνυση εναντίον της στις 7 Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με τον Άντονι Ντελόν, η Ανούσκα, του απέκρυψε διάφορες ιατρικές εξετάσεις που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 2019 και 2022, μετά το εγκεφαλικό επεισόδιο του Αλέν Ντελόν, οι οποίες αποκάλυψαν σαφή επιδείνωση των γνωστικών του ικανοτήτων.
Ο Αντονί Ντελόν πιστεύει ότι η αδελφή του «απέκρυψε» την κατάσταση του Αλέν Ντελόν, θέτοντάς τον σε κίνδυνο. Αυτό συνέβαινε ιδιαίτερα με την κυρία που τον «πρόσεχε», την ηθοποιό, Χιρομί Ρολέν, η οποία βρισκόταν ήδη στο στόχαστρο των παιδιών του διάσημου ηθοποιού.
Οι βιογράφοι του υποστήριξαν ότι η ταραχώδης σχέση του Ντελόν με τον Άντονι και τον Αλέν-Φαμπιέν -που έγιναν και οι δύο ηθοποιοί- οφείλεται στο γεγονός ότι τους έβλεπε ως αντιπάλους. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο εγωισμός του, τόσο αβέβαιος όσο και τεράστιος,τον έκανε να θεωρεί τους γιους του ως πιθανούς αντιπάλους που έπρεπε να συντρίψει», έγραψε η Le Monde.
Τα τρία παιδιά υποστηρίζουν ότι ο Ντελόν ήταν άρρωστος αλλά διαυγής και συνειδητοποιημένος για τη διαμάχη, κάνοντας αυτές τις τελευταίες οικογενειακές σκηνές ακόμη πιο τραγικές.
Στις 5 Ιουλίου, κατέθεσαν μήνυση εναντίον της για «κατάχρηση αδυναμίας», «κατάχρηση αλληλογραφίας» και «ηθική παρενόχληση».
Κατά την άποψη του Αντονί Ντελόν, τα νοητικά τεστ θα μπορούσαν να είχαν προειδοποιήσει για τις πράξεις της Χιρομί Ρολέν: «Αυτό καθιστά [την Aνούσκα] έμμεσα συνυπεύθυνη για όλη την κακοποίηση και τη βία της οποίας θύμα ήταν [ο Αλέν Ντελόν]», σύμφωνα με τον αδερφό της.
Η Χιρομί Ρολέν, είχε ήδη απαντήσει στις κατηγορίες των παιδιών του Ντελόν, τον Σεπτέμβριο του 2023: «Πρόκειται για καθαρή επινόηση των παιδιών για να με κρατήσουν μακριά από τη ζωή του πατέρα τους», εξήγησε σε συνέντευξή της.
Ο Άντονι Ντελόν θυμάται ότι τον βρήκε τον Ιούλιο «σε μια σωματική και ψυχολογική κατάσταση που ήταν κάτι παραπάνω από ανησυχητική».
«Δεν είναι καλά, είναι εξασθενημένος, έχει βαρεθεί. Αισθάνεται επίσης όλη την ένταση γύρω του και νομίζω ότι αυτό τον αναστατώνει. Κοιτάξτε, η αδελφή μου δεν ήρθε να περάσει τα Χριστούγεννα μαζί μας, και αυτό τον επηρέασε πραγματικά κι εκείνον. Αλλά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα αυτά (τα Χριστούγεννα) να είναι τα τελευταία του», είχε προσθέσει ο Άντονι Ντελόν.