Αναστάτωση έχει προκληθεί τις τελευταίες ώρες με τους πελάτες της Eurobank να ανησυχούν για την ασφάλεια των λογαριασμών τους μετά τη μαζική επίθεση υποκλοπής στοιχείων πελατών του web-banking της τράπεζας. Τα στοιχεία μάλιστα, δημοσιοποιούνται άμεσα από άλλη πλατφόρμα!
Οι πελάτες της τράπεζας αφού «μπουν» στο σύστημα των ηλεκτρονικών συναλλαγών «οδηγούνται» σε άλλη σελίδα όπου όμως καταγράφονται και υποκλέπτονται τα στοιχεία τους: Τόσο προσωπικά δεδομένα όσο και κωδικοί τους στην ηλεκτρονική τραπεζική.
Άνθρωποι της αγοράς, με αφορμή το πρωτοφανές κενό ασφαλείας της Eurobank, σχολίαζαν σκωπτικά το γεγονός ότι, το τελευταίο διάστημα, το μάρκετιγκ του χρηματοπιστωτικού φορέα επέλεξε να την προβάλει ως την «Καλύτερη Ψηφιακή Τράπεζα στην Ελλάδα».
Η επίθεση – phishing attack, όπως έχει επικρατήσει να λέγονται διεθνώς οι υποκλοπές – «ψάρεμα» στοιχείων χρηστών δεν γίνεται αντιληπτή από τους χρήστες, όμως, τα στοιχεία που υποκλέπτονται δημοσιοποιούνται στην πλατφόρμα Telegram. Οι χάκερς που έχουν «σπάσει» τα συστήματα ασφαλείας της Eurobank έχουν αυτομάτως στη διάθεσή τους τα στοιχεία των πελατών που έχουν κάνει συναλλαγές τις τελευταίες ώρες, πράγμα που τους δίνει τη δυνατότητα να μπουν στους λογαριασμούς τους.
Τι ισχυρίζεται η Eurobank
Η Eurobank ενημερώνει την πελατεία της ότι τα συστήματά της και ειδικά το e banking και m banking (mobile banking) είναι ασφαλή και δεν έχουν δεχθεί καμία επίθεση από hackers ή άλλους κακόβουλους χρήστες, διαψεύδοντας τα δημοσιεύματα που ήθελαν επίθεση στα συστήματα ασφαλείας της τράπεζας.
Η τράπεζα επίσης επιστεί την προσοχή των πελατών της να μην ανοίγουν emails από άγνωστες πηγές και να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί σε ποιες σελίδες περιηγούνται στο διαδίκτυο, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να γίνουν θύματα υποκλοπής στοιχείων μέσα από τη διαδικασία «ψαρέματος» στοιχείων χρηστών.
Η Τράπεζα ουδέποτε έχει ζητήσει, δεν ζητά και δεν θα ζητήσει ποτέ τα στοιχεία των πελατών κατ΄ αυτόν τον τρόπο, αναφέρει σε ανακοίνωση της.