Ανατροπή στην υπόθεση του φέρι μποτ «Παναγία Παραβουνιώτισσα» – Καμία βλάβη στα πηδάλια, λέει ο νηογνώμονας

Κατέρρευσε ο ισχυρισμός του καπετάνιου περί μηχανικής βλάβης – Σοβαρές ζημιές στο κύτος, πιέσεις στην εταιρεία για καθυστερημένες ενέργειες.

Αμφισβητούνται σοβαρά οι ισχυρισμοί του 62χρονου καπετάνιου του φέρι μποτ «Παναγία Παραβουνιώτισσα» περί μηχανικής βλάβης στα πηδάλια του πλοίου, που φέρεται να προκάλεσε την πρόσκρουση στα αβαθή των Νέων Στύρων. Σύμφωνα με τον επίσημο έλεγχο του νηογνώμονα που επιθεώρησε το πλοίο, δεν εντοπίστηκε καμία δυσλειτουργία στο σύστημα πλοήγησης, καταρρίπτοντας την υπερασπιστική γραμμή του πλοιάρχου.

Όπως μετέδωσε το δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, ο καπετάνιος υποστήριξε επίσης ότι δεν είδε τη ξέρα και απέδωσε την πρόσκρουση σε παράλειψη αντίληψης. Κατηγορείται για πρόκληση ναυαγίου και κρατείται με εντολή του ανακριτή, ενώ αναμένεται να απολογηθεί εκ νέου την Παρασκευή.

Επιχείρηση αποκόλλησης και ζημιές

Το σχέδιο απομάκρυνσης του φέρι κατατέθηκε την Πέμπτη στη Λιμενική Αρχή και αναμένεται να εφαρμοστεί άμεσα, μόλις ολοκληρωθεί ο απαραίτητος έλεγχος από το Υπουργείο Ναυτιλίας. Κατά την υποβρύχια αυτοψία την Τετάρτη, διαπιστώθηκαν εκτεταμένες φθορές στο κύτος, με σκισίματα μήκους 10 έως 15 μέτρων. Το σκάφος, μετά την αποκόλλησή του, θα ρυμουλκηθεί αρχικά στην Αγία Μαρίνα και έπειτα στον Πειραιά για λεπτομερή τεχνικό έλεγχο.

Ευθύνες και καθυστερήσεις

Ανησυχία προκαλεί και η στάση της πλοιοκτήτριας εταιρείας, καθώς η καθυστέρηση στις πρώτες ενέργειες προκάλεσε την παρέμβαση του εισαγγελέα, με το ενδεχόμενο ποινικών ευθυνών να εξετάζεται πλέον σοβαρά.

Ο καπετάνιος, με οκταετή εμπειρία στη συγκεκριμένη γραμμή, ισχυρίστηκε σε επικοινωνία του με την εταιρεία ότι ήταν αφηρημένος, ενώ παραδέχθηκε πως δεν ενημέρωσε άμεσα για την πρόσκρουση επειδή «σαστίσε». Στη γέφυρα, σύμφωνα με τον ίδιο, βρίσκονταν εκείνη την ώρα ο ίδιος, ένας μηχανικός και ένας ελεγκτής εισιτηρίων.