Το κρισιμότερο δίλημμα στο σχέδιο για τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων είναι τα σχολεία και οι μαθητές. Ποια τάξη επιστρέφει σίγουρα στα θρανία. Διαβάστε το ρεπορτάζ του newsique.
Και είναι και το μόνο για το οποίο, μέχρι στιγμής, οι εισηγήσεις προς τον πρωθυπουργό κινούνται σε δύο εντελώς διαφορετικές κατευθύνσεις: Τα στελέχη του υπουργείου Παιδείας εισηγούνται να ανοίξουν σταδιακά όλα τα σχολεία, όλων των εκπαιδευτικών μέτρων, πάντα, βέβαια, με τα μέτρα ασφαλείας που θα προτείνουν οι ειδικοί.
Οι επιστήμονες από την πλευρά τους, διατηρούν έντονες επιφυλάξεις καθώς υπογραμμίζουν ότι για ευνόητους λόγους, τα παιδιά, ιδιαίτερα των μικρότερων ηλικιών, είναι πολύ δύσκολο να τηρήσουν με ευλάβεια τους κανόνες προστασίας και ταυτοχρόνως είναι πιθανό, ανάμεσά τους να υπάρχουν «ασυμπτωματικά» κρούσματα, τα οποία στη συνέχεια θα διασπείρουν τον ιό στις οικογένειες. Κάτι τέτοιο, όπως λένε χαρακτηριστικά, θα μπορούσε να τινάξει κυριολεκτικά στον αέρα την έως σήμερα εξαιρετικά θετική πορεία της μάχης για τον περιορισμό της πανδημίας.
Ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης, ο οποίος θα έχει και τον τελικό λόγο, μέχρι στιγμής, έχει αποδείξει ότι λαμβάνει τις αποφάσεις τους με βασικό κριτήριο την άποψη των ειδικών και όχι τις πολιτικές εισηγήσεις. Όπως άλλωστε εξομολογήθηκε ο ίδιος στη συνέντευξη που παραχώρησε πριν το Πάσχα στην Καθημερινή, όταν όλοι του έλεγαν «θα καταστραφούμε αν πάμε σε lock down», ο ίδιος, άκουσε τους επιστήμονες.
Μέχρι στιγμής, το μόνο που πρέπει να θεωρείται βέβαιο είναι η επάνοδος στα θρανία των μαθητών της Γ Λυκείου, οι οποίοι θα πρέπει να προετοιμαστούν για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις που θα διεξαχθούν οριστικά, όπως όλα δείχνουν, στα τέλη Ιουνίου.
Από το υπουργείο Παιδείας εισηγούνται να ανοίξουν τα Λύκεια, αλλά και τα Γυμνάσια για όλες τις τάξεις σταδιακά μέχρι τα τέλη Μαΐου και τελευταία από όλα, να επαναλειτουργήσουν τα δημοτικά.
Μέχρι τη Δευτέρα, οπότε και θα ανακοινώσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός το σχέδιο σταδιακής άρσης των μέτρων, με διάγγελμά του, όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοικτά…