Πρώτη μέρα λειτουργίας της χθες και η τηλεφωνική γραμμή 1142 δέχθηκε σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Υγείας, συνολικά 235 κλήσεις.
Από αυτές, 58 αφορούσαν καταγγελίες, 22 αιτήματα βοήθειας για διακοπή καπνίσματος, 66 γενικές πληροφορίες για τον αντικαπνιστικό νόμο, 58 κλήσεις δεν ολοκληρώθηκαν, 14 έκλεισαν τη γραμμή πριν συνομιλήσουν με εκπρόσωπο και 17 αφορούσαν σε άλλο ζήτημα.
Η τηλεφωνική γραμμή 1142 ενημέρωσης και υποστήριξης για καπνιστές και μη, τέθηκε χθες σε λειτουργία στο πλαίσιο εφαρμογής του αντικαπνιστικού νόμου.
Καλώντας στο 1142, κάποιος μπορεί να ενημερωθεί για το τι προβλέπει η νομοθεσία για την απαγόρευση του καπνίσματος, να ζητήσει βοήθεια για τη διακοπή του καπνίσματος, καθώς και να αναφέρει παραβάσεις της σχετικής νομοθεσίας, που υπέπεσαν στην αντίληψή τους.
Στη Forthnet του Μαρινάκη και με χρέωση οι καταγγελίες!
Ωστόσο, η γραμμή ενημέρωσης και καταγγελιών 1142 για τον αντικαπνιστικό νόμο δεν είναι δωρεάν αλλά χρεώνεται χωρίς να αναφέρεται μάλιστα στο ηχογραφημένο μήνυμα της υποδοχής το κόστος παρά μόνο ότι η «χρέωση για τη συγκεκριμένη χρήση εξαρτάται από τον κατάλογο του παρόχου σας».
Μάλιστα, σύμφωνα με το typologies.gr, η γραμμή ενημέρωσης και βοήθειας για τον αντικαπνιστικό νόμο παρέχεται με την τηλεπικοινωνιακή υποστήριξη της Forthnet η οποία έχει την διαχείριση του 1142 και δρομολογεί τις κλήσεις από όλα τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα στο τηλεφωνικό κέντρο του Υπουργείου Υγείας.
Το γεγονός αυτό σχολίασε ο ΣΥΡΙΖΑ, μέσω του Βουλευτή, Μάριου Κάτση, ο οποίος έγραψε χαρακτηριστικά:
Με ποια διαδικασία επιλέξατε πάροχο για το #1142 τη Forthnet κ. Κικίλια; Κάνατε μειοδοτικό διαγωνισμό ή απευθείας ανάθεση, δωράκι για τα εγκαίνια της εξαγοράς στον Κουμπάρο; Ποιες οι χρεώσεις για τους καλούντες;
Με ποια διαδικασία επιλέξατε πάροχο για το #1142 τη Forthnet κ. @Vkikilias; Κάνατε μειοδοτικό διαγωνισμό ή απευθείας ανάθεση, δωράκι για τα εγκαίνια της εξαγοράς στον Κουμπάρο;
Ποιες οι χρεώσεις για τους καλούντες;https://t.co/hrcvU2MUMn— Μάριος Κάτσης (@marios_katsis) November 20, 2019