Αντώνης Καφετζόπουλος: Κυρία Μενδώνη έχετε βαρύ παρελθόν

Την συνέντευξη τύπου της υπουργού Πολιτισμού για τον Δημήτρη Λιγνάδη, σχολίασε με ανάρτησή του στο Facebook ο γνωστός ηθοποιός Αντώνης Καφετζόπουλος, ζητώντας την παραίτησή της.

Συγκεκριμένα, ο διάσημος ηθοποιός αναφέρθηκε στις δηλώσεις της κ. Λίνας Μενδώνη ότι “εξαπατήθηκε από τον Δημήτρη Λιγνάδη”, αλλά και τον χαρακτηρισμό “επικίνδυνος” που του απέδωσε η ίδια.

Απαριθμώντας μια σειρά από ζητήματα, στα οποία η κ. Μενδώνη φάνηκε “ανεπαρκής” στο παρελθόν, ο Αντώνης Καφετζόπουλος καταλήγει στο κείμενό του:

“Έχετε αναδειχτεί σε πολλαπλά βλαβερή παράμετρο για το σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό. Έτσι δεν μπορώ παρά να συνταχθώ αυτούς που ζητούν να αποχωρήσετε”.

Ολόκληρη η ανάρτηση του Αντώνη Καφετζόπουλου:

“Προς κύριαν Μενδώνην

Να σας πω δυο κουβέντες για το θέμα της εξαπάτησης. Είμαι ειδικός.

Όλοι οι καλλιτέχνες είμαστε εξαπατητές. Μάλιστα όσο καλύτερα εξαπατήσουμε το κοινό μας τόσο περισσότερο θα γνωρίσουμε δόξα, χειροκροτήματα, αποθέωση – και γιατί όχι, κάποιες φορές γενναία οικονομική ανταμοιβή.

Η διαφορά – που ως φαίνεται δεν σας είναι και πολύ σαφής – είναι ότι εμείς πριν επιδοθούμε στην τέχνη της εξαπάτησης το δηλώνουμε φαρδιά πλατιά: «στο ρ ό λ ο του Άμλετ ο Χ. Ψ.», ή «Μόμπι Ντικ, η φάλαινα», μ υ θ ι σ τ ό ρ η μ α, «η Κάλπικη Λίρα» κινηματογραφική τ α ι ν ί α. Και ούτω κάθε εξής.

Έτσι, γνωρίζει ο εκ των προτέρων εξαπατούμενος – τίμια πράματα – ότι θα ε π ι δ ι ώ ξ ο υ μ ε να τον εξαπατήσουμε, με αποτέλεσμα, αν το πετύχουμε για μερικές στιγμές π.χ. στη διάρκεια μιας παράστασης, να δώσουμε το έναυσμα στη φαντασία του «εξαπατηθέντος» να συμπληρώσει αυτά που ελλειπτικά παρουσιάζουμε στη σκηνή και να φτιάξει μέσα του έναν μη-πραγματικό αλλά πολύ ισχυρό σε συμβολισμό κόσμο. Λέγεται «τέχνη». Και – αν είναι άξια λόγου – κάνει τον εξαπατηθέντα να φύγει χαρούμενος ή/και προβληματισμένος ή/και συγκινημένος ή/και «χτυπημένος απο την ομορφιά». Εν παση περιπτώσει να μην κλαίει τα λεφτά που έδωσε στο ταμείο. [μια και είστε του αρχαίου πιο πολύ παρά του σύγχρονου πολιτισμού, σας συστήνω να (ξανά)διαβάσετε τη θαυμάσια περιγραφή του Ξενοφώντα στο «Συμπόσιο» του. Τις σελίδες που περιγράφει πως ένας προαγωγός, μια αυλητρίδα-ηθοποιός κι ένας νεαρός συνάδελφος της, αναπαριστούν μια ερωτική σκηνή και την επίδραση που είχε αυτό στους συνδαιτημόνες, αριστούργημα]

Αυτό που υποστηρίζετε ότι πάθατε εσείς λέγεται α π ά τ η (η κοινή). Μην τα μπερδεύετε.

Μάλιστα σε άλλες χώρες οι έχοντες θέσεις ευθύνης παραιτούνται για πολύ μικρότερες αιτίες. (Π.χ.: «τα καλώδια που αγόρασα με τα χρήματα των φορολογουμένων ήταν κακής ποιότητας, με απάτησαν, παραιτούμαι για λόγους ευθιξίας»).

Θα έλεγα ότι σας τη χαρίζουμε, αν δεν είχατε βαρύ παρελθόν. (Δεν έχουμε ξεχάσει πόσο υπονομεύσατε την εφαρμογή του Νόμου Γερουλανου για το σινεμα όταν τα κανατε πλακάκια με κατι παλαιολιθικούς συνδικαλιστές ή την παντελή απουσία σας απο ότι αφορούσε οτιδήποτε άλλο εκτός απο τον μουσειακό πολιτισμό, την προσβλητική απουσία σας απο την ενίσχυση των καλλιτεχνών και των υπολοίπων δραστηριοποιούμενων στις τέχνες (τεχνικοί, βοηθητικοί εργαζόμενοι, επιχειρηματίες, μακρύς ο κατάλογος) που πλήγηκαν αφάνταστα απο την επιδημία (που μάλιστα συνοδεύτηκε απο την ακόμα προσβλητικότερη δήλωση σας ότι όλοι αυτοί δεν έχουν ανάγκη γιατί τα παίρνουν μαύρα…) Ακόμα, θα σας τη χαρίζαμε αν δεν είχατε επιχειρήσει να πετάξετε στις κερκίδες την καυτή πατάτα Λιγνάδη που έτυχε στη βάρδια σας, με δικαιολογίες που δεν έπειθαν ούτε τους αφελέστερους καλοπροαίρετους. Τέλος, μπορεί και να τα καταπίναμε όλα αν δεν δείχνατε αυτό το απεχθές πρόσωπο που πολιτικάντη που προσπαθεί πάση θυσία να σώσει το δέρμα του: μέσα σε δυο-τρεις μέρες πήγατε απο το ένα άκρο του «δεν ξέρω, δεν άκουσα», στο άλλο της μηνυτήριας αναφοράς, της εξαπάτησης απο έναν επικίνδυνο – όπως τώρα λέτε – άνθρωπο και της μεταφοράς σε άλλους της δικής σας ευθύνης να εποπτεύετε. Και μάλιστα να αφήνετε να εννοηθεί ότι μια και γνωρίσατε τον επικίνδυνο 3 μέρες πριν το διορισμό του, κάποιος άλλος, ίσως υψηλότερα ιστάμενος, έλαβε την απόφαση που έχει την υπογραφή σας; Ντροπή

Κυρια Μενδώνη, θα παρακολουθούσα, σίγουρα όχι με συμπάθεια αλλά με κάποια κατανόηση την προσπάθεια να σώσετε τη δουλειά σας. Άλλωστε δεν θεωρώ ότι η δική σας απομάκρυνση έχει να προσφέρει κάτι ουσιαστικό στο σοβαρότατο θέμα που μας απασχολεί αυτόν τον καιρό.

Πλην όμως το «όφις με ηπάτησε» έχει απορριφθεί προ πολλού ως αιτία απαλλαγής

Μ όλα τα παραπάνω έχετε αναδειχτεί σε πολλαπλά βλαβερή παράμετρο για το σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό. Έτσι δεν μπορώ παρά να συνταχθώ αυτούς που ζητούν να αποχωρήσετε.

Αν με την ευκαιρία αυτή, του εξοστρακισμού 5-6 τοξικών ανθρώπων στις τέχνες ξεφορτωθούμε κι εσάς το όφελος θα είναι διπλό.”

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Δύο σεισμοί μέσα σε 2 ώρες στην Αγία Παρασκευή: Τι λένε οι σεισμολόγοι
11 Δεκεμβρίου, 2024
«Έπεσε» Facebook, Instagram και WhatsApp: Προβλήματα στις εφαρμογές της Meta
11 Δεκεμβρίου, 2024
Τραγωδία για 22χρονη ποδοσφαιρίστρια στη Βραζιλία που έπεσε από 25όροφο κτίριο την ώρα που τραβούσε βίντεο και σκοτώθηκε ακαριαία
11 Δεκεμβρίου, 2024
Δημοσκόπηση Realpolls: Προβάδισμα ΝΔ με διαφορά 13% από το ΠΑΣΟΚ – Τρία κόμματα στην 3η θέση
11 Δεκεμβρίου, 2024
Θεσσαλονίκη: Πυροβόλησαν 24χρονο οδηγό μηχανής στην κοιλιά
11 Δεκεμβρίου, 2024
Βολίδα από σφαίρα σε αυλή σχολείου στο Χανιά
11 Δεκεμβρίου, 2024
Σωληνουργεία Κορίνθου: Αναλαμβάνει δύο σημαντικά έργα στη Βόρεια Θάλασσα
11 Δεκεμβρίου, 2024
Δεύτερος σεισμός 2,7 Ρίχτερ στην Αγία Παρασκευή – Αισθητός σε πολλές περιοχές της Αθήνας
11 Δεκεμβρίου, 2024
Ένοχοι ο πατέρας και η μητριά της Σάρα Σαρίφ για την άγρια δολοφονία της – «Βρέθηκε» με 25 κατάγματα
11 Δεκεμβρίου, 2024
Ανατριχιαστικό βίντεο του ξυλοδαρμού 29χρονης από τον σύντροφο της στην Έδεσσα – «Κλάψε, θες να δεις το πρόσωπο σου»
11 Δεκεμβρίου, 2024