Μπορεί να ακουστεί παράδοξο ωστόσο η πιο εμφανής επένδυση αυτήν την εποχή στη Θεσσαλονίκη αφορά τους… «ντελιβεράδες»!
Μέσα στις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται μία απότομη όσο και δυναμική «εισβολή» των εταιριών διανομής φαγητού μέσω πλατφόρμας, τομέας ο οποίος δεν είχε τόσο αναπτυχθεί στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή.
Η Θεσσαλονίκη, που έχει μακρά παράδοση στη γεύση και τη γαστρονομία είχε έως τώρα μείνει μακριά από τις γνωστές πλατφόρμες (“e-food”, “Volt” κλπ), επειδή οι επιχειρηματίες της εστίασης είχαν φτιάξει τα προηγούμενα χρόνια το δικό τους δίκτυο διανομής με υπαλλήλους τους για να εξυπηρετήσουν την σταθερή πελατεία τους. Αυτό που επί χρόνια είχε επικρατήσει στην πόλη ήταν ότι ο πελάτης ήξερε τι θέλει να φάει και από πού, συνεπώς η ηλεκτρονική πλατφόρμα με τις διαφορετικές επιλογές από πολλά καταστήματα εστίασης περίσσευε. Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες, βοηθούσης και της Καραντίνας οι πλατφόρμες κυριάρχησαν και αντικατέστησαν το παραδοσιακό τηλεφώνημα στην επιχείρηση της γειτονιάς.
Η μετάβαση αυτή δεν γίνεται αναίμακτα.
Υπάρχουν επιχειρήσεις που γκρινιάζουν για τα πολύ υψηλά ποσοστά που παίρνουν οι πλατφόρμες (22 έως 30%), καθώς, όπως λένε κάποιοι, μπαίνουν με το ζόρι μέτοχοι στα μαγαζιά μας!
Υπάρχουν κι άλλες που καλοδέχονται τη λειτουργία τους, ενώ περισσότερο ικανοποιημένοι είναι οι εργαζόμενοι! Η μία πλατφόρμα έχει προσλάβει διανομείς, τερματίζοντας τις αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεις που κυριαρχούσαν στην αγορά, βάζοντας νέα δεδομένα για όλους. Η άλλη έχει εισαγάγει ένα νέο πρωτότυπο καθεστώς του «ελεύθερου επαγγελματία- διανομέα» που ακόμη δεν έχει αφομοιωθεί πλήρως από το χώρο, αφού προβλέπει δαιδαλώδεις διαδικασίες (έναρξη επαγγέλματος, εγγραφή στο ΓΕΜΗ, έκδοση τιμολογίου παροχής υπηρεσιών κλπ).