«Συνεχίζουμε καθημερινά την προσπάθεια να επιτελέσουμε το καθήκον μας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας ώστε όλη η αλήθεια να έρθει στο φως. Και αυτό ως τον ελάχιστο φόρο τιμής σε όλα τα θύματα αυτής της αδιανόητης τραγωδίας που έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο», τόνισε ο Γιάννης Ραγκούσης σε δηλώσεις του μετά την επίσκεψή του στη Λάρισα και τη συνάντησή του με εργαζόμενους και σταθμάρχες.
Ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είπε ότι από τις συνομιλίες που είχε με εν ενεργεία σταθμάρχες «προέκυψε ένα πολύ σοβαρό νέο δεδομένο, για το οποίο εμείς θα ενημερώσουμε αρμοδίως και θα προβούμε στις αναλυτικές και επίσημες δηλώσεις και το οποίο σίγουρα θα ρίξει περισσότερο φως στο ποιες είναι τελικά και πού ανήκουν οι ευθύνες για αυτή τη μεγάλη εθνική τραγωδία». Σημείωσε ότι «τα νέα δεδομένα, έχουν να κάνουν με την τηλεδιοίκηση, που όπως μας είπαν οι εν ενεργεία σταθμάρχες, υπήρχε και λειτουργούσε στο σταθμό της Λάρισας μέχρι το καλοκαίρι του 2019, όπου και ξέσπασε μια πυρκαγιά στον σταθμό Ζαχάρεως και που αυτή η πυρκαγιά είχε ως αποτέλεσμα από τότε να τερματιστεί η λειτουργία της τηλεδιοίκησης».
Προσέθεσε ότι «εκείνη την εποχή η τηλεδιοίκηση είχε πρόβλημα από διάφορα περιστατικά κλοπών κατά μήκος της διαδρομής. Αλλά υπήρχε τηλεδιοίκηση και έδινε την δυνατότητα στον σταθμό της Λάρισας να ”βλέπει” σε μια πολύ μεγάλη απόσταση λίγο πριν το Πλατύ της Ημαθίας για περίπου 110 χιλιόμετρα». Αυτό σημαίνει πως «όσο ήταν σε λειτουργία το σύστημα της τηλεδιοίκησης, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του 2019, ο σταθμός της Λάρισας δεν ήταν ”τυφλός”, αλλά μπορούσε να παρακολουθεί την πορεία και την εξέλιξη της πορείας των τρένων» σημείωσε.
Επιπλέον ο κ. Ραγκούσης είπε ότι την ίδια στιγμή «είναι πολύ σημαντικό ότι, όπως ενημερωθήκαμε, η λειτουργία της τηλεδιοίκησης από το 2004 μέχρι το 2019 είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει ο χώρος εδώ που βρίσκεται ο εκάστοτε σταθμάρχης την ώρα που πηγαινοέρχονται τα τρένα, και να υπάρχει και να λειτουργεί το κέντρο της τηλεδιοίκησης με σταθμάρχη τηλεδιοίκησης». Άρα, τόνισε, «στη διάρκεια -όπως μας εξηγήθηκε- του συνόλου του 24ωρου κάθε μέρα, είχαμε δύο σταθμάρχες. Έναν συμβατικό σταθμάρχη και έναν δεύτερο, παράλληλα με τον πρώτο σταθμάρχη, τον σταθμάρχη της τηλεδιοίκησης. Αυτό σταμάτησε, όπως ενημερωθήκαμε, τον Ιούλιο του 2019».
Ο κ. Ραγκούσης σημείωσε ότι προκύπτει «μια εύλογη απορία»: «πώς είναι δυνατόν με μια πυρκαγιά στον σταθμό Ζάχαρη από το καλοκαίρι του 2019 να μην αποκαταστάθηκε το συντομότερο δυνατόν η ζημιά, και να φτάνουμε σήμερα, από το καλοκαίρι του 2019 και μετά να λειτουργεί χωρίς τηλεδιοίκηση ο σταθμός της Λάρισας και με έναν σταθμάρχη αντί για δύο;»
Ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε ότι αυτά «είναι πολύ σοβαρά νέα δεδομένα», προσθέτοντας ότι «δεν είμαστε εισαγγελείς, ούτε κάνουμε έρευνα, αλλά έχει μεγάλη σημασία να διαλευκάνουμε την υπόθεση».
Πρώην σταθμάρχης: «Η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτουργούσε μέχρι το καλοκαίρι του 2019»
Σε παρόμοια καταγγελία προχώρησε ο Ιωάννης Κολλάτος, πρώην σταθμάρχης Λάρισας, με φόντο το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Μιλώντας την Κυριακή στο MEGA, ο κ. Κολλάτος σημείωσε πως η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτουργούσε κανονικά μέχρι το καλοκαίρι του 2019, έχοντας πλήρη επόπτευση του σιδηροδρομικού δικτύου από τον Δομοκό μέχρι το Πλατύ.
«Μέχρι το καλοκαίρι του 2019 η αίθουσα της τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε κανονικά» ανέφερε ο πρώην σταθμάρχης που ήταν ο άνθρωπος που έχει θέσει σε λειτουργία το σύστημα της τηλεδιοίκησης στην Λάρισα από το 2007. «Ήμουν υπεύθυνος για την κυκλοφορία από τον Δομοκό μέχρι το Πλατύ μέχρι το 2010 που συνταξιοδοτήθηκα» ανέφερε χαρακτηριστικά στο MEGA.