Αρβανίτης: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη νομιμοποιεί τις διακρίσεις σε βάρος των ΑμεΑ στα αστικά και υπεραστικά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Σε παγίωση της βλαπτικής διακριτικής μεταχείρισης σε βάρος των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) προχώρησε η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη, δημοσιεύοντας «Κανονισμό για τα Δικαιώματα Επιβατών», ο οποίος αρνείται το καθολικό δικαίωμα σε ΑμεΑ να επιβιβαστούν σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, σύμφωνα με τον Κώστα Αρβανίτη

Πιο συγκεκριμένα όπως αναφέρει ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ:

Σύμφωνα με τον κανονισμό, επιτρέπεται η άρνηση κράτησης και έκδοσης εισιτηρίων καθώς και η άρνηση επιβίβασης σε άτομα λόγω αναπηρίας ή μειωμένης κινητικότητας κατ’ εξαίρεση, σε περίπτωση που αυτό δεν είναι ασφαλές και λειτουργικά εφικτό.

Θα ήταν όντως εύλογη μια τέτοια πρόβλεψη ώστε να αντιμετωπίζονται επικίνδυνες έκτακτες περιστάσεις ή απρόβλεπτες πρόσκαιρες συνθήκες, αλλά όλοι γνωρίζουμε καλά ότι στο μοντέλο διακυβέρνησης Μητσοτάκη οι προθέσεις δεν είναι σχεδόν ποτέ αγαθές.

Ενώ παρόμοιες διατάξεις υπάρχουν στην ενωσιακή νομοθεσία, σκοπός τους είναι να αντιμετωπίζουν έκτακτες συνθήκες ή να παρέχουν βραχυπρόθεσμη διευκόλυνση στους φορείς παροχής υπηρεσιών μαζικής μεταφοράς προκειμένου να ολοκληρώσουν τις αναγκαίες αναβαθμίσεις, και όχι να εξυπηρετούν εσαεί εταιρίες οι οποίες αρνούνται να αναδιαμορφώσουν τις υποδομές τους και να ανανεώσουν τους στόλους οχημάτων ώστε να εξυπηρετούν συστηματικά και αποτελεσματικά τα ΑμεΑ.

Αυτό ακριβώς, όμως, είναι που πράττει η Κυβέρνηση: επειδή συνειδητά αρνείται να επιβάλλει τους διεθνείς κανόνες ασφάλειας και λειτουργικότητας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ώστε να είναι προσβάσιμα σε κάθε πολίτη, περιορίζει ακόμη περισσότερο την ήδη δυσβάσταχτη διαβίωση των ΑμεΑ προκειμένου να μην χρειαστεί να δαπανήσουν ούτε ευρώ οι εταιρίες-πάροχοι για να εκσυγχρονιστούν.

Κατ’ εξαίρεση, λοιπόν, και «προκειμένου οι μεταφορείς να συμμορφωθούν προς τις ισχύουσες απαιτήσεις ασφαλείας που ορίζει το διεθνές, ενωσιακό ή εθνικό δίκαιο και τις απαιτήσεις υγείας και ασφαλείας που ορίζουν οι αρμόδιες αρχές ή στις περιπτώσεις όπου ο σχεδιασμός του οχήματος ή η υποδομή, συμπεριλαμβανομένων των στάσεων λεωφορείων και των τερματικών σταθμών ή χώρων αφετηρίας», εμπεδώνει την διάκριση και καθιστά κανονικότητα τον ρατσισμό.

Αναλυτικά η ερώτηση που κατέθεσε στην Κομισιόν ο Κώστας Αρβανίτης

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή Άρθρο 138 του Κανονισμού

Κωνσταντίνος Αρβανίτης (The Left)

Θέμα: “Κατάφωρος περιορισμός δικαιώματος μετακίνησης ΑμεΑ στην Ελλάδα.”

Στις 29.12.2023 το ελληνικό Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξέδωσε την ΥΑ 362897 για τα δικαιώματα των επιβατών σε τακτικές και έκτακτες αστικές, υπεραστικές, και διεθνείς μεταφορές προσώπων. Σύμφωνα με κυβερνητικές δηλώσεις, η σχετική πρωτοβουλία δήθεν εντάσσεται σε σειρά μέτρων για την ενίσχυση των δικαιωμάτων των ΑμεΑ στον τομέα των μεταφορών, η οποία υποτιθέμενα κατοχυρώνεται στην πρόβλεψη της υποπαρ. 1, παρ. 1, άρ. 2 της προαναφερθείσας ΥΑ.1 Ωστόσο, στη μόλις επόμενη υποπαράγραφο, η σχετική πρόνοια πρακτικά ακυρώνεται υπέρ της υποχρέωσης συμμόρφωσης προς ανταγωνιστικές απαιτήσεις υγείας και/ή ασφάλειας (κατ’ επίκληση και του ενωσιακού δικαίου), αλλά και υπέρ της ανεπάρκειας οχημάτων και υποδομών να εξυπηρετούν ΑμεΑ.2 Δώδεκα χρόνια μετά την έκδοση του Κανονισμού 2011/181 τα ελληνικά χερσαία ΜΜΜ και οι στάσεις τους κατά κανόνα δεν εξυπηρετούν/υποεξυπηρετούν τις περισσότερες ομάδες ΑμεΑ, η Ελλάδα κατατάσσεται διαρκώς στις τελευταίες θέσεις μεταξύ Κ-Μ στην προσβασιμότητα, και αντί κυβερνητικής μέριμνας για τα στοιχειώδη συνεχίζει να νομιμοποιείται η απροθυμία των παρόχων υπηρεσιών μαζικής μεταφοράς να εκσυγχρονίσουν υποδομές και στόλους οχημάτων, μετακυλίοντας επίμονα και απαράδεκτα το σοβαρό αυτό πρόβλημα στα ήδη ευάλωτα και υπό κίνδυνο κοινωνικού αποκλεισμού ΑμεΑ.

Ενόψει τούτων, ερωτάται η Επιτροπή:

Κρίνετε ότι τα ανωτέρω συνιστούν αποτελεσματική, εύλογη, και πρόσφορη εφαρμογή ή ενσωμάτωση του Δικαίου της ΕΕ (λ.χ. ενδεικτικά: Κανονισμοί 2011/181, 2021/782) και ευθυγραμμίζονται με τα άρ. 21, 26, και 38 του ΧΘΔΕΕ;

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Γιάφκα στο Παγκράτι: Προκηρύξεις τρομοκρατικών χτυπημάτων είχε στο σπίτι του ο 49χρονος φιλόλογος
24 Νοεμβρίου, 2024
Ραγίζει καρδιές η μητέρα της Έμμας δύο χρόνια από το τροχαίο που της στοίχισε τη ζωή
24 Νοεμβρίου, 2024
Πύργος: Λήστεψαν ηλικιωμένη και την έστειλαν στο νοσοκομείο
24 Νοεμβρίου, 2024
Έφυγε από τη ζωή η αδερφή του παλαίμαχου ποδοσφαιριστή Βασίλη Πλιάτσικα
24 Νοεμβρίου, 2024
Σοβαρό τροχαίο στην Κρήτη – 16χρονος νοσηλεύεται σε ΜΕΘ
24 Νοεμβρίου, 2024
Βορίδης: Η πολιτική του Κ. Μητσοτάκη εκφράζει τον δεξιό ψηφοφόρο, για αυτό δεν υπάρχει σοβαρός αντίπαλος πόλος
24 Νοεμβρίου, 2024
Η Τεχεράνη ανακοίνωσε τη διεξαγωγή συνομιλιών για το πυρηνικό πρόγραμμα με Γαλλία, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο
24 Νοεμβρίου, 2024
Θείος Ειρήνης Μουρτζούκου: «Την έχω ικανή για όλα»
24 Νοεμβρίου, 2024
Επίθεση της Χεζμπολάχ με drones και πυραύλους στο Τελ Αβίβ και στο νότιο Ισραήλ
24 Νοεμβρίου, 2024
Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ live: 53.000 πολίτες ψήφισαν έως τις 17:00
24 Νοεμβρίου, 2024