Άτυπες πεζοδρομήσεις παντού: Τραπεζάκια και στο δρόμο

Το σερβίρισμα όχι μόνο στο πλακόστρωτο πλατειών και πεζοδρόμων αλλά και πάνω στο οδόστρωμα σε οδούς χαμηλής κυκλοφορίας στις γειτονιές περιλαμβάνεται στο πρότζεκτ εστίαση που επεξεργάζεται το Μαξίμου με το οικονομικό επιτελείο και τους δημάρχους.

Εως και διπλάσιος χώρος έξω για κάθε μαγαζί, περισσότεροι ημιυπαίθριοι λιγότερα rt και μηδενικά τέλη είναι το τρίπτυχο στο οποίο συνοψίζεται το υπό διαμόρφωση σχέδιο, σύμφωνα με «ΤΑ ΝΕΑ».

Στο Μαξίμου φτάνουν οι ψίθυροι της αγοράς για καταστηματάρχες που σκέφτονται να μην ανοίξουν καθόλου το καλοκαίρι υπό τον φόβο των γκρεμισμένων τζίρων εξού και μπαίνουν σε προτεραιότητα οι κεντρικές παρεμβάσεις για γρήγορο ξεπάγωμα της οικονομικής δραστηριότητας και διατήρηση των θέσεων εργασίας σε έναν κομβικό κλάδο και για τη διάσωση της τουριστικής σεζόν.

Το νέο πρωτόγνωρο πλαίσιο λειτουργίας των εστιατορίων και των καφέ διαμορφώνουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά: Το πρώτο είναι η ορισμένη διάρκειά του αν και θα είναι εκτεταμένη. Επίσης τα τραπέζια τεσσάρων πελατών το καθένα θα τοποθετούνται σε απόσταση δύο μέτρων και φαίνεται πως μπαίνουν ήδη στο μικροσκόπιο περιοχές όπως το Ψυρή ή τα Πετράλωνα από την Αθήνα που θα μπορούσαν να στηρίξουν τη λύση των τραπεζοκαθισμάτων στον δρόμο.

Αναμένονται πάντως αυστηρές προϋποθέσεις για τους καταστηματάρχες όπως η απαγόρευση τοποθέτησης ηχοσυστημάτων. Επίσης θα εξεταστούν πρακτικές που εφαρμόζονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες για τα τραπεζάκια έξω. Μία σκέψη κατά πληροφορίες είναι να καταργηθούν θέσεις στάθμευσης μπροστά από τα μαγαζιά ώστε να τοποθετούνται τραπεζοκαθίσματα κάτω από το πεζοδρόμιο στην προβλεπόμενη απόσταση.

Επιπλέον δεν αποκλείεται ο αποκλεισμός για τα αυτοκίνητα όπου είναι εφικτό μικρών δρόμων τις βραδινές ώρες. Είναι ενδεικτικό ότι στη Θεσσαλονίκη μελετάται η πιλοτική πεζοδρόμηση της παραλιακής λεωφόρου Νίκης. Ολα δείχνουν ότι θα καθοριστεί πλαφόν στην αύξηση των τετραγωνικών μέτρων των καταστημάτων που δεν θα υπερβαίνει τον διπλασιασμό του εξωτερικού χώρου που καταλαμβάνουν σήμερα.