Χαρδαλιάς: Τότε θα αποφασιστεί η επιστροφή στα δημοτικά – Τι είπε ο Τσιόδρας για τους μαθητές

Τη Δευτέρα θα ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις για το εάν θα ανοίξουν τελικά ή όχι τα δημοτικά σχολεία, όπως επεσήμανε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς.

Είπε ακόμα ότι οι χώροι εστίασης ανοίγουν τη Δευτέρα 25 Μαΐου και από εκείνη την ημέρα επιτρέπονται οι μετακινήσεις στα νησιά. Για το άνοιγμα των Δημοτικών οι αποφάσεις θα ληφθούν την ερχόμενη Δευτέρα.

Για όσους έρχονται από το εξωτερικό το μέτρο της 14ημερης καραντίνας έχει παραταθεί και ισχύει έως τις 31 Μαΐου. Αυτή τη στιγμή είναι σε καραντίνα πάνω από 3.000 συμπολίτες μας. Αν είναι θετικό το τεστ μένουν στο ξενοδοχείο και αν είναι αρνητικό συνεχίζουν την καραντίνα στην διεύθυνση που έχουν δηλώσει.

Η μέχρι σήμερα πορεία μας είναι θετική και η χώρα μας μνημονεύεται ως παράδειγμα προς μίμηση, είπε ακόμα και ζήτησε να μη χαλαρώσουμε.

«Πολλές χώρες της ΕΕ ξεκίνησαν την επιστροφή των παιδιών, ενώ σε κάποιες χώρες τα σχολεία δεν έκλεισαν ποτέ. Πολλοί γονείς δεν θέλουν να τα στείλουν στο σχολείο, από την άλλη, κάποιοι γονείς δεν μπορούν να υποστηρίξουν την διδασκαλία από το σπίτι» τόνισε νωρίτερα ο Σωτήρης Τσιόδρας.

«Ενώ υπάρχουν επιχειρήματα για επιστροφή στο σχολείο, πολλοί λένε πως η επιστήμη δεν έχει φτάσει στο επίπεδο για 100% ασφάλεια. Τώρα δεν υπάρχουν δεδομένα πως τα παιδιά είναι 100% ασφαλές να επιστρέψουν στα σχολεία. Δείχνουν ότι τα παιδιά δεν διατρέχουν άμεσο κίνδυνο. Υπάρχουν όμως και παιδιά που θα περάσουν βαριά τη νόσο και παιδιά που περνούν το σπάνια φλεγμονώδες σύνδρομο. Το συμπέρασμα δεν είναι πως δεν συμβαίνουν αυτά, αλλά ότι συμβαίνουν πολύ σπάνια. Να μη μένουμε όμως σε αυτά τα σπάνια ευρήματα.

Ο ιός αυτός αντιμετωπίζεται με ιδιαίτερο τρόπο, αλλά δεν μπορεί να σταματήσει τη ζωή» συμπλήρωσε.

Οι λόγοι υπέρ του επιχειρήματος για επιστροφή στα σχολεία

Πρώτον, υπάρχει ανισότητα στην εκπαίδευση για παιδιά που δεν έχουν μεγάλη οικονομική δυνατότητα.

Δεύτερον, υπάρχει κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική γνώση. Πολλά παιδιά δεν παρακολουθούσαν στο εξωτερικό ολοκληρωτικά την εκπαίδευση.

Τρίτον, αναγνωρίζονται περισσότερες επιπτώσεις στην πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών. Ας μην υποτιμάμε την επιρροή του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των παιδιών.

Τέταρτον, υπάρχουν οικονομικοί λόγοι. Το κόστος της μη παρακολούθησης θα είναι πάντα υψηλότερο για ένα παιδί που ζει σε ένα περιβάλλον με προβλήματα.

Τέλος, είναι σημαντικό να ξέρει κανείς τι θα κάνει το παιδί που δεν θα πάει σχολείο. Αν είναι σπίτι, σε απομόνωση, θα είναι ασφαλέστερο. Αν όμως βγαίνει να παίζει στη γειτονιά, τότε εκτίθεται σε κίνδυνο. Οριζόντιες αποφάσεις είναι δύσκολο να λαμβάνονται.

-Ad-