Στιγμιότυπο από το λιμάνι του Πειραιά, Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024. Οι ναυτεργάτες απεργούν από την Τρίτη 22 Οκτωβρίου, διεκδικώντας την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το 2025 με αύξηση 12% και συζήτηση για μια σειρά σοβαρά θεσμικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν εδώ και πολύ καιρό και τα οποία παραμένουν άλυτα. Κυριότερο αυτό που έχει δημιουργήσει ο νόμος 4150/2013, με τον οποίο, σύμφωνα με την ΠΝΟ, στις 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (μάγειροι, λογιστές, θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται, αλλά και το υπόλοιπο πλήρωμα που παραμένει, επιβαρύνεται με πάρα πολλές ώρες εργασίας προκειμένου να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των δρομολογίων που παραμένουν οι ίδιες. Επίσης η τετράμηνη δρομολόγηση των ταχύπλοων σκαφών αντί για επτάμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης που ίσχυε πριν από τον νόμο 4150, οι προϋποθέσεις που ισχύουν για να χορηγηθεί στους ναυτικούς το επίδομα ανεργίας, οι οποίες εν τέλει το καθιστούν απαγορευτικό, αλλά και το ποσό των 350 ευρώ που λαμβάνουν όσοι τελικά το δικαιούνται. (ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI)

Δένουν κάβους τα πλοία για 24 ώρες την ερχόμενη Τετάρτη 20/11 – Η ΠΝΟ συμμετέχει στην απεργία της ΓΣΕΕ

Τη συμμετοχή της στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ για την ερχόμενη Τετάρτη 20/11, αποφάσισε ομόφωνα στη σημερινή της συνεδρίαση, η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.

Σύμφωνα με την ΠΝΟ η απεργία στα πλοία της ακτοπλοΐας σε όλες τις κατηγορίες αρχίζει στις 00.01 ώρα τα ξημερώματα και λήγει στις 24.00 της ίδιας ημέρας, με κεντρικό αίτημα την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης, την αποκατάσταση του συλλογικού εργατικού δικαίου καθώς και της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων.

«Οι Έλληνες Ναυτεργάτες, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους πρώτους που έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις όλων των παραπάνω, γιατί είναι οι μόνοι, που στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες το χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο», τονίζει στην ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Επισημαίνει εξάλλου την πάγια και σταθερή θέση της για την ασφάλεια των θαλάσσιων συγκοινωνιών και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα απαιτώντας την καθιέρωση αυξημένων οργανικών συνθέσεων και ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που να ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των πλοίων και της ναυτεργασίας ώστε να εξασφαλίζονται πλήρως οι ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και κυρίως η ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και του πληρώματος.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
ΔΕΔΔΗΕ: Νέα εφαρμογή δείχνει πόση ενέργεια παράγεται από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε όλη την Ελλάδα
22 Νοεμβρίου, 2024
Τσιάρας στους αγρότες Καρδίτσας: Θα εξαντληθεί κάθε δυνατότητα για συνδεδεμένη ενίσχυση σε βάμβακι και καλαμπόκι
22 Νοεμβρίου, 2024
Ακρίτα για εκλογές στον ΣΥΡΙΖΑ: Η επιλογή μου είναι ο Σωκράτης Φάμελλος
22 Νοεμβρίου, 2024
Κουτσούμπας: Η ελληνική κυβέρνηση να σταματήσει να ενισχύει το καθεστώς Ζελένσκι
22 Νοεμβρίου, 2024
Οδηγός για τις εκλογές στον ΣΥΡΙΖΑ: Πού και πώς ψηφίζετε για νέο πρόεδρο
22 Νοεμβρίου, 2024
Νίκος Παππάς: Την Κυριακή ψηφίζουμε ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία
22 Νοεμβρίου, 2024
Σακελλαροπούλου: Η ελληνική εξωτερική πολιτική ήταν και θα παραμείνει μία πολιτική αρχών
22 Νοεμβρίου, 2024
Μητσοτάκης στο ΕΛΚ: Προτεραιότητά μου ήταν η δημιουργία θέσεων εργασίας
22 Νοεμβρίου, 2024
Κικίλιας για Πεντέλη: Προετοιμαζόμαστε από τώρα για την επόμενη αντιπυρική περίοδο
22 Νοεμβρίου, 2024
Άδωνις Γεωργιάδης: «Συμμορία της μιζέριας» ο ΣΥΡΙΖΑ
22 Νοεμβρίου, 2024