Στιγμιότυπο από το λιμάνι του Πειραιά, Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024. Οι ναυτεργάτες απεργούν από την Τρίτη 22 Οκτωβρίου, διεκδικώντας την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το 2025 με αύξηση 12% και συζήτηση για μια σειρά σοβαρά θεσμικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν εδώ και πολύ καιρό και τα οποία παραμένουν άλυτα. Κυριότερο αυτό που έχει δημιουργήσει ο νόμος 4150/2013, με τον οποίο, σύμφωνα με την ΠΝΟ, στις 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (μάγειροι, λογιστές, θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται, αλλά και το υπόλοιπο πλήρωμα που παραμένει, επιβαρύνεται με πάρα πολλές ώρες εργασίας προκειμένου να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των δρομολογίων που παραμένουν οι ίδιες. Επίσης η τετράμηνη δρομολόγηση των ταχύπλοων σκαφών αντί για επτάμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης που ίσχυε πριν από τον νόμο 4150, οι προϋποθέσεις που ισχύουν για να χορηγηθεί στους ναυτικούς το επίδομα ανεργίας, οι οποίες εν τέλει το καθιστούν απαγορευτικό, αλλά και το ποσό των 350 ευρώ που λαμβάνουν όσοι τελικά το δικαιούνται. (ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI)

Δένουν κάβους τα πλοία για 24 ώρες την ερχόμενη Τετάρτη 20/11 – Η ΠΝΟ συμμετέχει στην απεργία της ΓΣΕΕ

Τη συμμετοχή της στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ για την ερχόμενη Τετάρτη 20/11, αποφάσισε ομόφωνα στη σημερινή της συνεδρίαση, η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.

Σύμφωνα με την ΠΝΟ η απεργία στα πλοία της ακτοπλοΐας σε όλες τις κατηγορίες αρχίζει στις 00.01 ώρα τα ξημερώματα και λήγει στις 24.00 της ίδιας ημέρας, με κεντρικό αίτημα την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης, την αποκατάσταση του συλλογικού εργατικού δικαίου καθώς και της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων.

«Οι Έλληνες Ναυτεργάτες, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους πρώτους που έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις όλων των παραπάνω, γιατί είναι οι μόνοι, που στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες το χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο», τονίζει στην ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Επισημαίνει εξάλλου την πάγια και σταθερή θέση της για την ασφάλεια των θαλάσσιων συγκοινωνιών και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα απαιτώντας την καθιέρωση αυξημένων οργανικών συνθέσεων και ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που να ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των πλοίων και της ναυτεργασίας ώστε να εξασφαλίζονται πλήρως οι ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και κυρίως η ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και του πληρώματος.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Ηλεία: Ισχυρή βροχόπτωση πλημμύρισε τους δρόμους του Πύργου
14 Νοεμβρίου, 2024
Πέτρος Παππάς: Ο ΣΥΡΙΖΑ διανύει τα τελευταία χρόνια της πολιτικής ύπαρξής του
14 Νοεμβρίου, 2024
Ακίνητα: Στις κορυφαίες προτιμήσεις των ξένων η Ελλάδα – Τέταρτη φθηνότερη πανευρωπαϊκά η εγχώρια αγορά
14 Νοεμβρίου, 2024
Ασπρόπυργος: Έβαλαν φωτιά σε γραμμές τρένου για να πάρουν τον χαλκό
14 Νοεμβρίου, 2024
Αγρίνιο: Οι κινήσεις του 30χρονου δράστη δείχνουν προμελετημένο έγκλημα – Θρήνος στην κηδεία της 43χρονης
14 Νοεμβρίου, 2024
Ισχυρές καταιγίδες χτυπήσαν ήδη την δυτική Ελλάδα, τα Επτάνησα και την Πελοπόννησο – Ο καιρός σήμερα
14 Νοεμβρίου, 2024
Γ. Σακελλαρίδης: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κλείσει τον ιστορικό του κύκλο – Η Αριστερά χρειάζεται ανασυγκρότηση
14 Νοεμβρίου, 2024
Καζάνι που βράζει η Μέση Ανατολή – Συνεχίζονται οι βομβαρδισμοί και αυξάνονται οι νεκροί
14 Νοεμβρίου, 2024
«Δεν περίμενα να με αγκαλιάσει» λέει ο καλλιτέχνης του δρόμου που συγκίνησε τον Σταύρο Ξαχάρκο με το τραγούδι του
14 Νοεμβρίου, 2024
Πήδηξε από την μπαλκονόπορτα και έτρεχε ξυπόλητη για να γλιτώσει από τον σύζυγό της
14 Νοεμβρίου, 2024