Στιγμιότυπο από το λιμάνι του Πειραιά, Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024. Οι ναυτεργάτες απεργούν από την Τρίτη 22 Οκτωβρίου, διεκδικώντας την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το 2025 με αύξηση 12% και συζήτηση για μια σειρά σοβαρά θεσμικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν εδώ και πολύ καιρό και τα οποία παραμένουν άλυτα. Κυριότερο αυτό που έχει δημιουργήσει ο νόμος 4150/2013, με τον οποίο, σύμφωνα με την ΠΝΟ, στις 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (μάγειροι, λογιστές, θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται, αλλά και το υπόλοιπο πλήρωμα που παραμένει, επιβαρύνεται με πάρα πολλές ώρες εργασίας προκειμένου να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των δρομολογίων που παραμένουν οι ίδιες. Επίσης η τετράμηνη δρομολόγηση των ταχύπλοων σκαφών αντί για επτάμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης που ίσχυε πριν από τον νόμο 4150, οι προϋποθέσεις που ισχύουν για να χορηγηθεί στους ναυτικούς το επίδομα ανεργίας, οι οποίες εν τέλει το καθιστούν απαγορευτικό, αλλά και το ποσό των 350 ευρώ που λαμβάνουν όσοι τελικά το δικαιούνται. (ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI)

Δένουν κάβους τα πλοία για 24 ώρες την ερχόμενη Τετάρτη 20/11 – Η ΠΝΟ συμμετέχει στην απεργία της ΓΣΕΕ

Τη συμμετοχή της στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ για την ερχόμενη Τετάρτη 20/11, αποφάσισε ομόφωνα στη σημερινή της συνεδρίαση, η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.

Σύμφωνα με την ΠΝΟ η απεργία στα πλοία της ακτοπλοΐας σε όλες τις κατηγορίες αρχίζει στις 00.01 ώρα τα ξημερώματα και λήγει στις 24.00 της ίδιας ημέρας, με κεντρικό αίτημα την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης, την αποκατάσταση του συλλογικού εργατικού δικαίου καθώς και της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων.

«Οι Έλληνες Ναυτεργάτες, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους πρώτους που έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις όλων των παραπάνω, γιατί είναι οι μόνοι, που στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες το χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο», τονίζει στην ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Επισημαίνει εξάλλου την πάγια και σταθερή θέση της για την ασφάλεια των θαλάσσιων συγκοινωνιών και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα απαιτώντας την καθιέρωση αυξημένων οργανικών συνθέσεων και ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που να ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των πλοίων και της ναυτεργασίας ώστε να εξασφαλίζονται πλήρως οι ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και κυρίως η ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και του πληρώματος.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Καταργείται το ΤΧΣ – Απορρόφηση του ΤΑΙΠΕΔ από το Υπερταμείο
27 Δεκεμβρίου, 2024
Εύβοια: Υπερχείλισε ο ποταμός Κηρέας και πλημμύρισαν σπίτια
27 Δεκεμβρίου, 2024
Βαρύ κατηγορητήριο για τους 4 συλληφθέντες στην επίθεση στον ΗΣΑΠ Αμαρουσίου
27 Δεκεμβρίου, 2024
24η απεργία και 5ωρη στάση εργασίας για τους διανομείς της efood
27 Δεκεμβρίου, 2024
Πού παρατείνονται οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
27 Δεκεμβρίου, 2024
Ισραήλ: «Αναχαιτίσαμε άλλον έναν πύραυλο που εκτοξεύτηκε από την Υεμένη»
27 Δεκεμβρίου, 2024
Πέθανε ο Οσάμου Σουζούκι
27 Δεκεμβρίου, 2024
Γερμανία: Ο Στάινμαϊερ ανακοίνωσε τη διάλυση της Μπούντεσταγκ
27 Δεκεμβρίου, 2024
Φονικοί βομβαρδισμοί του Ισραήλ στην Υεμένη
27 Δεκεμβρίου, 2024
Αφγανιστάν: Δεκάδες παιδιά σκοτώθηκαν από τους αεροπορικούς βομβαρδισμούς του Πακιστάν
27 Δεκεμβρίου, 2024