EEE: Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επιβεβαιώνει τη θέση του σχετικά με το EU ETS στη ναυτιλία

Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) χαιρετίζει τις βελτιώσεις που εισήχθησαν στο κείμενο της πρότασης αναθεώρησης της Οδηγίας EU ETS για το ναυτιλιακό τομέα, οι οποίες υποστηρίζονται από τη συντριπτική πλειοψηφία, καταγράφοντας διακομματική πολιτική συναίνεση στις ψηφοφορίες στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Πιο αναλυτικά όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΕΕΕ «οι βασικές αρχές που ενέκρινε η Επιτροπή Περιβάλλοντος (ENVI) αντικατοπτρίζονται πλήρως στην Έκθεση της Ολομέλειας. Μέσω των εγκεκριμένων από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διατάξεων, είναι πλέον σαφές ότι η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» θα πρέπει να εφαρμοστεί αποτελεσματικά και ότι οι φορείς της εμπορικής εκμετάλλευσης των πλοίων (commercial operators) θα πρέπει να είναι υπόλογοι για τις επιλογές τους σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του πλοίου. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναγνώρισε, επίσης, την ανάγκη για τη δημιουργία ενός Ταμείου ειδικού για τη ναυτιλία, λαμβάνοντας υπόψη τις εξαιρετικά σύνθετες απαιτήσεις για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα, ο οποίος έχει το υψηλότερο κόστος προσαρμογής σε σχέση με όλους τους άλλους τομείς της οικονομίας και των μεταφορών»

Κατόπιν του αποτελέσματος των ψηφοφοριών στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η Πρόεδρος της ΕΕΕ, κα. Μελίνα Τραυλού, δήλωσε: «Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με το ψήφισμά του στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα. Καταγράφει τη θέλησή του να προωθήσει λύσεις που λαμβάνουν υπόψη τις προτάσεις του ναυτιλιακού κλάδου ως στρατηγικού εταίρου της ΕΕ».

Μελίνα Τραυλού: «Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με το ψήφισμά του στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα. Καταγράφει τη θέλησή του να προωθήσει λύσεις που λαμβάνουν υπόψη τις προτάσεις του ναυτιλιακού κλάδου ως στρατηγικού εταίρου της ΕΕ».

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΕΕΕ, η ναυτιλιακή κοινότητα καλεί το Συμβούλιο της ΕΕ να υποστηρίξει την ορθή εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει», καθώς και την πρόταση δημιουργίας ενός ειδικού για τη ναυτιλία Ταμείου.

Η ΕΕΕ τονίζει, επίσης, ότι οι περιβαλλοντικές αρχές που έχουν θεσπισθεί βάσει του άρθρου 191 παράγραφος 2 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ) θα πρέπει επίσης να εφαρμόζονται δεόντως στον Κανονισμό FuelEU Maritime. Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο οι προμηθευτές καυσίμων («επιμερισμός της ευθύνης») αλλά και οι commercial operators των πλοίων θα πρέπει να έχουν την υποχρέωση να συμμορφώνονται με τον Κανονισμό FuelEU Maritime.

«Οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι πλήρως προσηλωμένοι στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και θα συνεχίσουν να παρέχουν ουσιαστική συμβολή στους υπεύθυνους διαμόρφωσης της ναυτιλιακής πολιτικής στην ΕΕ για την επίτευξη αυτού του σκοπού», καταλήγει η ΕΕΕ.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Σουηδία: Δεν θα μας εκφοβίσουν οι προκλήσεις της Μόσχας
22 Νοεμβρίου, 2024
Προϋπολογισμός: 16 ερωτήσεις και απαντήσεις για την οικονομία
22 Νοεμβρίου, 2024
Αεροδρόμια: Άνοδος 8,9% στην επιβατική κίνηση στο δεκάμηνο
22 Νοεμβρίου, 2024
Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι η μόνη δύναμη που μπορεί να βάλει φραγμό στα σχέδια της διαπλοκής
22 Νοεμβρίου, 2024
Πολάκης: Τη Δευτέρα θα ξεκινήσουμε την αντεπίθεση
22 Νοεμβρίου, 2024
Κρατούμενος στις φυλακές Χανίων έκρυβε ναρκωτικά στο κελί του
22 Νοεμβρίου, 2024
Ξέσπασε ο Κουσουλός: Ρε δεν ντρέπεστε;
22 Νοεμβρίου, 2024
Αλέξης Τσίπρας: Η λατρεία της εικόνας διείσδυσε και στην πλευρά της προόδου
22 Νοεμβρίου, 2024
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον Τούρκο υπουργό Μεταφορών στην Κωνσταντινούπολη
22 Νοεμβρίου, 2024
Ζελένσκι: Ο Πούτιν πρέπει να νιώσει τις πραγματικές συνέπειες των πράξεών του
22 Νοεμβρίου, 2024