EEE: Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επιβεβαιώνει τη θέση του σχετικά με το EU ETS στη ναυτιλία

Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) χαιρετίζει τις βελτιώσεις που εισήχθησαν στο κείμενο της πρότασης αναθεώρησης της Οδηγίας EU ETS για το ναυτιλιακό τομέα, οι οποίες υποστηρίζονται από τη συντριπτική πλειοψηφία, καταγράφοντας διακομματική πολιτική συναίνεση στις ψηφοφορίες στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Πιο αναλυτικά όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΕΕΕ «οι βασικές αρχές που ενέκρινε η Επιτροπή Περιβάλλοντος (ENVI) αντικατοπτρίζονται πλήρως στην Έκθεση της Ολομέλειας. Μέσω των εγκεκριμένων από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διατάξεων, είναι πλέον σαφές ότι η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» θα πρέπει να εφαρμοστεί αποτελεσματικά και ότι οι φορείς της εμπορικής εκμετάλλευσης των πλοίων (commercial operators) θα πρέπει να είναι υπόλογοι για τις επιλογές τους σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του πλοίου. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναγνώρισε, επίσης, την ανάγκη για τη δημιουργία ενός Ταμείου ειδικού για τη ναυτιλία, λαμβάνοντας υπόψη τις εξαιρετικά σύνθετες απαιτήσεις για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα, ο οποίος έχει το υψηλότερο κόστος προσαρμογής σε σχέση με όλους τους άλλους τομείς της οικονομίας και των μεταφορών»

Κατόπιν του αποτελέσματος των ψηφοφοριών στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η Πρόεδρος της ΕΕΕ, κα. Μελίνα Τραυλού, δήλωσε: «Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με το ψήφισμά του στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα. Καταγράφει τη θέλησή του να προωθήσει λύσεις που λαμβάνουν υπόψη τις προτάσεις του ναυτιλιακού κλάδου ως στρατηγικού εταίρου της ΕΕ».

Μελίνα Τραυλού: «Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με το ψήφισμά του στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα. Καταγράφει τη θέλησή του να προωθήσει λύσεις που λαμβάνουν υπόψη τις προτάσεις του ναυτιλιακού κλάδου ως στρατηγικού εταίρου της ΕΕ».

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΕΕΕ, η ναυτιλιακή κοινότητα καλεί το Συμβούλιο της ΕΕ να υποστηρίξει την ορθή εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει», καθώς και την πρόταση δημιουργίας ενός ειδικού για τη ναυτιλία Ταμείου.

Η ΕΕΕ τονίζει, επίσης, ότι οι περιβαλλοντικές αρχές που έχουν θεσπισθεί βάσει του άρθρου 191 παράγραφος 2 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ) θα πρέπει επίσης να εφαρμόζονται δεόντως στον Κανονισμό FuelEU Maritime. Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο οι προμηθευτές καυσίμων («επιμερισμός της ευθύνης») αλλά και οι commercial operators των πλοίων θα πρέπει να έχουν την υποχρέωση να συμμορφώνονται με τον Κανονισμό FuelEU Maritime.

«Οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι πλήρως προσηλωμένοι στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και θα συνεχίσουν να παρέχουν ουσιαστική συμβολή στους υπεύθυνους διαμόρφωσης της ναυτιλιακής πολιτικής στην ΕΕ για την επίτευξη αυτού του σκοπού», καταλήγει η ΕΕΕ.

Εκτέλεση Ζαμπούνη: «Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι όποιος μιλήσει τελειώνει»
16 Ιανουαρίου, 2024
Θεσσαλονίκη: Προσωρινά κρατούμενος ο 87χρονος που κατηγορείται για απόπειρα ανθρωποκτονίας κατά της 79χρονης συζύγου του
16 Ιανουαρίου, 2025
Προβλήματα στην ταχύτητα απόκρισης ορισμένων εφαρμογών του gov.gr. – «Εκτεταμένη επίθεση»
16 Ιανουαρίου, 2025
Πέθανε ο Λάκης Ιωαννίδης, ο μακροβιότερος πρόεδρος του Άρη
16 Ιανουαρίου, 2025
Παραιτείται σήμερα από βουλευτής και πρόεδρος της Βουλής ο Κ. Τασούλας
16 Ιανουαρίου, 2025
Άγρια συμπλοκή μαθητών σε αγώνα μπάσκετ στο Ηράκλειο: Το βίντεο της ντροπής από την επίθεση
16 Ιανουαρίου, 2025
Η Εθνική Τράπεζα στο νέο Πρόγραμμα «Σπίτι μου 2»
16 Ιανουαρίου, 2025
Αυτοκτόνησε 49χρονος στην Αμαλιάδα – Οδύνη για την οικογένειά του
16 Ιανουαρίου, 2025
Ως τα μέσα Φεβρουαρίου η έξαρση ιώσεων – Πρωταθλητής η γρίπη
16 Ιανουαρίου, 2025
Yπό την επήρεια αντιψυχωτικών φαρμάκων ο οδηγός της Porsce, που ευθύνεται για τον θάνατο του 22χρονου Παναγιώτη στα Χανιά
16 Ιανουαρίου, 2025
Τον Νικήτα Κακλαμάνη προτείνει για την προεδρία της Βουλής η ΝΔ
16 Ιανουαρίου, 2025