Την παρέμβαση των εισαγγελικών αρχών προκάλεσε το νέο περιστατικό με συρμό του Προαστιακού που κατέληξε στις γραμμές του Μετρό στη Γραμμή Δουκίσσης Πλακεντίας, με την Εισαγγελία Πρωτοδικών να διατάσσει κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΣΕ η είσοδος της αμαξοστοιχίας στη γραμμή του Μετρό οφείλεται σε λάθος του ρυθμιστή κυκλοφορίας, ο οποίος έχει τεθεί ήδη σε διαθεσιμότητα και αναμένεται να υποβληθεί σε διαδικασία επανεκπαίδευσης. Σε καμία περίπτωση, σημειώνει ο ΟΣΕ, δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού, όσο και για αυτούς του Μετρό. Στην ανακοίνωση του ΟΣΕ διευκρινίζεται επίσης ότι σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε αντίθετη κίνηση άλλου συρμού.
“Το λάθος το έκανε ο σταθμάρχης. Έκανε μία χάραξη. Η διαδρομή που ενώ έπρεπε να είναι για τον προαστιακό, έκανε διαδρομή για το μετρό. Δεν μπήκε σε ανάποδη διαδρομή κανένα τρένο. Του σταθμάρχη είναι λάθος, αναμφισβήτητα. Πάει για επανεκπαίδευση και από τα ευρήματα της επανεκπαίδευσης θα δούμε αν θα συνεχίσει” σχολίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.
Το απόγευμα της Τετάρτης, 9 Οκτωβρίου, η αμαξοστοιχία 4245 του Προαστιακού, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Κάντζα – Άνω Λιόσια, κατευθύνθηκε στη γραμμή 3 του Μετρό, γνωστή ως μπλε γραμμή. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΣΕ Ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, οι ενδείξεις των οποίων του έδιναν σαφή προειδοποίηση για πιθανή είσοδο σε μη εξουσιοδοτημένη τροχιά.
“Ζήτησα και εγώ ενημέρωση από τις διοικήσεις των φορέων. Το πρώτο και πιο σημαντικό είναι ότι η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού, όσο και των υπολοίπων γίνεται και με σηματοδότηση και με τηλεδιοίκηση και τα οποία λειτουργούν κανονικά. Τόσο οι συρμοί του προαστιακού, όσο και αυτοί του Μετρό έχουν απόλυτη συμβατότητα, οπότε ακόμα κι αν εισέρχονταν στη γραμμή του μετρό δεν θα σφήνωναν στη σήραγγα, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα” τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
“Πρέπει να δούμε τι συνέβη και είχαμε το περιστατικό. Δεν υπήρξε κίνδυνος για τους επιβάτες του προαστιακού. Η κίνηση του εν λόγω συρμού γίνεται με σηματοδότηση και λειτουργεί στο δίκτυο. Εδώ προκύπτει ότι όλα αυτά τα έργα έχουν ολοκληρωθεί και λειτουργούν. Υπάρχει ανθρώπινος παράγοντας και δικλείδες για να μην συμβεί κάτι τέτοιο. Ερευνώνται προσωπικα οι ευθύνες” σημείωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.
“Είναι θλιβερό, όταν η χώρα μας ετοιμάζεται να αναλάβει τα ηνία των ευρωπαϊκών Μεταφορών από τη θέση του αρμόδιου Επιτρόπου της ΕΕ, αντί να συζητούμε για αντίστοιχα βιώσιμες πολιτικές και σχέδια να αγωνιούμε για το αν θα φτάσει σώο και αβλαβές ένα τρένο και οι επιβάτες του, στον προορισμό τους” είπε από πλευράς του ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Καραμέρος.
“Η ανακοίνωση της Διοίκησης του ΟΣΕ αναφέρεται για άλλη μια φορά αποκλειστικά, στον ανθρώπινο παράγοντα και όχι στην έλλειψη σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων ελέγχου για την ασφάλειας των συρμών” σχολιάζει το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ.