Το ανώνυμο σημείωμα, που έλαβε ο επικεφαλής του «Εσταυρωμένου» π. Θ. Μπατάκας από πιστό, που διαφωνεί με τη χρήση μάσκας μετά το πρωτοσέλιδο του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ – «Kατέθεσα τον πόνο της ψυχής μου, γιατί ο επάρατος διχασμός είναι προ των πυλών» απαντά ο ιερέας.
«Δεν κούνησα το δάκτυλό μου σε κανέναν. Απευθύνθηκα με αγάπη και ευγένεια προς όλους εκείνους που αντιδρούν αρνητικά με την ανυπακοή τους στην Εκκλησία μας. Θέλησα να καταθέσω τον πόνο της ψυχής μου, γιατί παρατηρώ πως ο επάρατος διχασμός είναι προ των πυλών, ακόμη και μεταξύ κληρικών».
Με αυτό το μειλίχιο ύφος που τον διακρίνει στα πολλά χρόνια της διακονίας του, ο εφημέριος του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Βόλου π. Θεόδωρος Μπατάκας, επικεφαλής του «Εσταυρωμένου», απευθύνεται σε πιστό, ο οποίος μετά το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ την περασμένη Δευτέρα, 31 Αυγούστου, έσπευσε να τον ψέξει για την ανοιχτή επιστολή προς το εκκλησίασμα να φοράνε μάσκες μέσα στην εκκλησία, αφήνοντας υπόψη του ανώνυμο σημείωμα στο παγκάρι της εκκλησίας
Παρά το γεγονός ότι είναι αιχμηρό, ο π. Θεόδωρος Μπατάκας, «απαντά» στους δηκτικούς χαρακτηρισμούς με λόγια πατρικής αγάπης, επιχειρώντας μάλιστα να πείσει τον «συνομιλητή» του, πως η χρήση μάσκας μέσα στην εκκλησία είναι απαραίτητη. Σημειώνει μάλιστα ότι ο βασικός λόγος που τον οδήγησε στη συγγραφή της ανοιχτής επιστολής για την αναγκαιότητα της χρήσης μάσκας μέσα στους ναούς ήταν γιατί ήθελε να καταθέσει την άποψή του ως πνευματικός-εξομολόγος δεκάδων πιστών, που ζητούσαν επιμόνως την άποψή του.
Το ανώνυμο σημείωμα
Οπως προαναφέρθηκε, το πρωί της περασμένης Τρίτης πιστός άφησε στο παγκάρι του Ι. Ναού σύντομο ανυπόγραφο σημείωμα με παραλήπτη τον πατέρα Θεόδωρο.
Στο σημείωμα αναγράφονταν τα εξής: «Πάτερ Θεόδωρε, καλό μήνα. Κάνατε ατόπημα στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ. Εσείς, τι ακριβώς εκπροσωπείτε; Είσθε ο Τσιόδρας της Εκκλησίας; Τελικά, γιατί κουνάτε το δάκτυλο στο ποίμνιο, για μάσκες; Εσείς και οι ψάλτες, γιατί δεν φοράτε; Λίγη προσοχή δεν βλάπτει!! Καλά τα κηρύγματα από άμβωνος, αλλά χρειάζεται πού και πού λίγη ταπεινότητα, βρε, αδελφέ! Υ.Γ. Και οι κρίνοντες, κρίνονται»
Η απάντηση του π. Θεοδώρου Μπατάκα
Στην απάντησή του ο π. Θεόδωρος Μπατάκας αναφέρει:
«Αδελφέ μου, χαίρε.
Σ’ ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου προσφέρεις να διευκρινίσω κάποια θέματα που προβάλλονται στο ανυπόγραφο σημείωμά σου. Και μόνο που δεν αναφέρεις το όνομα και τη διεύθυνσή σου, φανερώνει πως δεν θέλεις ν’ ακούσεις τις απαντήσεις μου. Θα σου απαντήσω, όμως, για ν’ αποκτήσω ταπεινότητα, όπως με συμβουλεύεις.
1. Μου γράφεις: «κάματε ατόπημα στον «Τ». Ουσιαστικά, ισχυρίζεσαι πως δεν έπρεπε να δημοσιεύσω αυτή την επιστολή, διότι επικροτώ, δέχομαι και προβάλλω τα περιοριστικά μέτρα που έχουν επιβληθεί και στους Ι. Ναούς από την Κυβέρνηση. Θεωρείς πως τα γραφόμενά μου είναι κακόβουλα, επικίνδυνα και δεν συνάδουν με την ιδιότητά μου ως ποιμένα. Πως δεν έπρεπε να καταθέσω την άποψή μου, αλλά να σιωπήσω, επειδή κάποιοι διαφωνούν με τις ιδέες μου.
2. Φαίνεται πως δεν διάβασες με προσοχή το κείμενο της επιστολής μου. Έμεινες μόνο στους βαρύγδουπους τίτλους που εκπροσωπούν την εφημερίδα. Αν είχες τη διάθεση ν’ αφουγκραστείς τον πόνο και τον αναστεναγμό της ιερατικής μου καρδιάς, θα είχες άλλη γνώμη.
3. Ο στόχος μου δεν ήταν οι μάσκες εντός του ναού, αλλά η προβολή του διπλού μηνύματος που κηρύσσω και από τον άμβωνα της Εκκλησίας: «Υπακοή στην Εκκλησία και συγκατάβαση στην αδυναμία του πλησίον μου». Αυτός ήταν ο ουσιαστικός σκοπός μου.
4. Ήδη, έχω σημειώσει στο κείμενό μου τα εξής: «…Και ο γράφων δεν αρέσκεται να φορά τη μάσκα. Δεν συμφωνεί να την φέρουμε μέσα στον Ναό και, μάλιστα, κατά την ώρα της Θ. Λειτουργίας. Ναι, μ’ εμποδίζει και μ’ ενοχλεί να τη φορώ και να την βλέπω στους αδελφούς μου μέσα στον άγιο και Ιερό Οίκο του Θεού και Πατέρα μας… Θα ήθελα να βλέπω το πρόσωπό σου, όταν βγαίνω στην Ωραία Πύλη να εκφωνήσω το “Ειρήνη πάσι” και να σ’ ευλογήσω με τον Τίμιο Σταυρό…». Αυτό δεν σου λέει τίποτε;
5. Μου γράφεις «Τελικά, γιατί κουνάτε το δάκτυλο στο ποίμνιο, για μάσκες;». Δεν κούνησα το δάκτυλό μου σε κανέναν. Απευθύνθηκα με αγάπη και ευγένεια προς όλους εκείνους που αντιδρούν αρνητικά με την ανυπακοή τους στην Εκκλησία μας. Θέλησα να καταθέτω τον πόνο της ψυχής μου, γιατί παρατηρώ πως ο επάρατος διχασμός είναι προ των πυλών, ακόμη και μεταξύ κληρικών.
6. Μ’ ερωτάς: «Εσείς τι ακριβώς εκπροσωπείτε»; Είσθε ο Τσόδρας της Εκκλησίας;». Τα γραφόμενά μου εκπροσωπούν μόνο εμένα. Έναν απλό ορθόδοξο παπά, που κάνει υπακοή στην Εκκλησία και αναλίσκεται επί 42 έτη να διακονήσει τον κάθε άνθρωπο. Όχι μόνο από το γραφείο και τον ναό του, αλλ’ όπου κι αν κινείται και ζει ο κάθε πλησίον (χριστιανός, αλλόθρησκος, Έλληνας ή ξένος, μορφωμένος ή αγράμματος).
7. Με συμβουλεύεται να είμαι πιο προσεκτικός και ν’ αποκτήσω ταπείνωση: «Λίγη προσοχή δεν βλάπτει!! Καλά τα κηρύγματα από άμβωνος, αλλά χρειάζεται που και που ταπεινότητα, βρε, αδελφέ!». Ναι, έχεις δίκιο. Δεν νοιώθω πως έχω ταπεινότητα και δεν είμαι πάντοτε προσεκτικός. Συνεχώς πέφτω σε αμαρτίες. Σ’ ευχαριστώ που μου το υπενθυμίζεις. Εύχου να μου δώσει ο Θεός ταπείνωση και μετάνοια. Ο άμβων, φίλε μου, είναι το επίσημο βήμα της Εκκλησίας μας. Εκείνη μου ανέθεσε και το έργο του λόγου, του κηρύγματος. Προσπαθώ, όσο μπορώ, να είμαι ειλικρινής με το Θεό, τον πλησίον και τον εαυτό μου. Υπαινίσσεσαι πως είμαι και υποκριτής, διότι άλλα λέγω και άλλα πιστεύω. Αυτό άφησέ το στην κρίση του Θεού. Εκείνος γνωρίζει καλύτερα και τα εντός μας. Και τα δικά μου και τα δικά σου.
8. Οσον αφορά σε αυτό που γράφεις: «Εσείς και οι ψάλτες γιατί δεν φοράτε;»,σε πληροφορώ πως η πολιτείας ανέφερε τα εξής: «Από το μέτρο (για τις μάσκες) εξαιρούνται οι ιερείς και το απαραίτητο για την τέλεση της λατρείας βοηθητικό προσωπικό, όπως ιεροψάλτες, μόνο όμως κατά την ώρα που πραγματοποιείται η λειτουργία ή άλλη λατρευτική σύναξη».
Σου εύχομαι καλή δύναμη, φωτισμό και μετάνοια Θα εύχομαι για σένα κι ας μην γνωρίζω ποιος είσαι και ποιο είναι το όνομά σου. Με αγάπη Χριστού».
Πηγή: taxydromos.gr