Κορυφώνεται η αγωνία για το εξαφανισμένο υποβρύχιο Titan, με την έρευνα να βρίσκεται σε κρίσιμο στάδιο, καθώς οι ομάδες διάσωσης δίνουν μάχη με το χρόνο για να εντοπίσουν το σκάφος προτού εξαντληθούν τα αποθέματα οξυγόνου.
Aντίστροφα μετράει ο χρόνος για τους πέντε επιβάτες του βαθυσκάφους Titan που αγνοείται από την Κυριακή προς την πορεία του στο ναυάγιο του Τιτανικού, όταν έχασε την επικοινωνία με το μητρικό σκάφος στην επιφάνεια της θάλασσας, ενώ σύμφωνα με τους υπόλογισμούς το οξυγόνο τελειώνει στις 2.08 σήμερα το μεσημέρι (ώρα Ελλάδος).
Το υποβρύχιο ξεκινά κάθε ταξίδι έχοντας οξυγόνο για περίπου 96 ώρες και αγνοείται από την Κυριακή 18/06. Αυτό σημαίνει ότι το οξυγόνο σύμφωνα με εκτιμήσεις πρόκειται να εξαντληθεί νωρίς το μεσημέρι της Πέμπτης 22/06, χρόνο που οι διασώστες έχουν ορίσει ως καθοριστικό για την εξέλιξη της επιχείρησης.
Την Τετάρτη, η ακτοφυλακή των ΗΠΑ διεύρυνε την περιοχή έρευνας και άλλαξε την κατεύθυνση των μη επανδρωμένων υποβρύχιων οχημάτων που χρησιμοποιούνται, για να προσπαθήσει να εντοπίσει τους ήχους που ακούστηκαν κατά τη διάρκεια της εναέριας έρευνας στην απομακρυσμένη περιοχή του Βόρειου Ατλαντικού. Αν και δεν υπήρξε κανένα αποτέλεσμα, οι συσκευές σόναρ από το καναδικό αεροσκάφος P-3 αναλύονται από το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, δήλωσαν αξιωματούχοι.
Ωστόσο, οι ειδικοί δεν έχουν ακόμη εντοπίσει την πηγή αυτών των θορύβων και οι αξιωματούχοι έχουν προειδοποιήσει ότι οι ήχοι μπορεί να μην προέρχονται από το σκάφος που χάθηκε.
Η ανάλυση των θορύβων ήταν «ασαφής» είπε ο πλοίαρχος Τζέιμι Φρέντερικ, συντονιστής στην Περιφέρεια της Πρώτης Ακτοφυλακής.
Ειδικοί προειδοποιούν ότι η επιχείρηση είναι δύσκολη και οι ελπίδες να βρεθούν ζωντανοί ελάχιστες.
Στο 100% η επιχείρηση
Εν τω μεταξύ, ένας στόλος πλοίων και εξειδικευμένος εξοπλισμός έχει αναπτυχθεί, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος διάσωσης βαθέων ωκεανών του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ και του πλοίου John Cabot της Καναδικής Ακτοφυλακής, το οποίο διαθέτει «δυνατότητες σόναρ πλευρικής σάρωσης».
Στον βόρειο Ατλαντικό σπεύδουν ακόμη περισσότερα πλοία και σκάφη για να συνδράμουν στην επιχείρηση.
Η επιφανειακή έρευνα για το εξαφανισμένο υποβρύχιο εκτείνεται τώρα σε περιοχή «περίπου δύο φορές του μεγέθους του Κονέκτικατ και έχει βάθος έως και δυόμισι μίλια», είπε ο Τζέιμι Φρέντερικ κατά την ενημέρωση, προσθέτοντας ότι οι διασώστες πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις «διαρκώς μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες» κατά την αναζήτησή τους.
Στο σημείο καταπλέει και το γαλλικό πλοίο «Αταλάντη», που μεταφέρει το επανδρωμένο υποβρύχιο «Ναυτίλο» και το μη επανδρωμένο ρομπότ «Βίκτορ» το οποίο χειρίζεται μία ομάδα 25 ατόμων. Αυτό είναι εφοδιασμένο με κάμερες και προβολείς που φωτίζουν τον πυθμένα. Συνδέεται και κατευθύνεται από την επιφάνεια με καλώδιο ενώ, μπορεί να καταδυθεί σε βάθη 6.000 μέτρων. Είναι επίσης εξοπλισμένο με βραχίονες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να απεγκλωβίσουν το αεροσκάφος, εάν έχει παγιδευτεί.
«Πρόκειται για μία επιχείρηση ερευνών και διάσωσης στο 100%», τόνισε ο πλοίαρχος του Λιμενικού Σώματος των Ηνωμένων Πολιτειών, Τζέιμι Φρέντερικ προσθέτοντας ότι «θα συνεχίσουμε με κάθε διαθέσιμο μέσο την προσπάθειά μας για τον εντοπισμό του βαθυσκάφους και των μελών πληρώματος».
Στο σκάφος επιβαίνουν πέντε άτομα, μεταξύ των οποίων και ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος Χάμις Χάρντινγκ. Ο Σαχζάντα Νταγούντ, δισεκατομμυριούχος, ένας από τους πλουσιότερους άνδρες του Πακιστάν, ο γιος του 19 ετών, ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της OceanGate Στόκτον Ρας και ο Γάλλος πιλότος του υποβρύχιου σκάφους Παολ Ανρί Ναρζολέ, είναι επίσης εγκλωβισμένοι στο σκάφος βαθέων υδάτων.
Το υποβρύχιο Τιτάνας έχασε την επαφή με το σκάφος επιφανείς την Κυριακή το πρωί μία ώρα και 45 λεπτά 15 λεπτά πριν φτάσει στον Τιτανικό για την περιήγηση.